Meillä mulla olis pojalle pari nimiehdotusta, molemmat on meidän ukkien kutsumanimiä. Haluisin myös kartottaa toisia nimiä (jos niitä on), että olisko niissä "käyttökelpoisia". Ei oo tietääkseni kummankaan suvussa mitään perinnettä jatkaa nimiä, mut kauniita nimiä olisivat pojalle, ja jotenkin miusta ois kiva, että siinä nimessä ois sellainen historia. Miehen kanssa ei oo vielä vakavissaan puhuttu nimestä, hän kyllä kutsuu vauvaa omalla toisella nimellään (alkuraskauden kutsui miun toisella nimellä, kun kuvitteli sen olevan tyttö:)), mut en usko, että on sitä viralliseksi nimeksi kaavaillut.
Nimen paljastamista varmaan odotellaan ristiäisiin, ei oo kukaaan vielä udellut. Toki ristiäisten sisältö on toinen, seurakuntaanhan siinä liitytään ja nimen antamisella ei oo mitään tekemistä sen kanssa, mut miusta ois ihan kiva kertoa siinä. Toisaalta voi mieli muuttua, kun meillä on ristiäiset varmaan vasta tammikuun alussa, niin onhan sinne vähän pitkä aika salailla.... :D
Kummeja oon ajatellu, että semmonen kolme vois olla sopiva määrä, omaa veljeäni tyttöystävineen oon aatellu pyytää ja sit yhtä meidän yhteistä kaveria. Veli ja tyttöystävänsä asuu alle kymmenen kilsan päässä, mut tää meidän ystävä asuu sit toisella puolen Suomea... Mut toisaalta käy usein täällä kotiseudullaan. Ja voihan kummit pitää yhteyttä puhelitse ja vaikka FB:n (tai mikä ikinä kymmenen vuoden päästä onkaan...) kautta. Ei ne lähelläkään asuvat kummit aina tule läheisiksi, jos ei nähdä puolin ja toisin vaivaa... Nimim. kokemusta on...
Kummien kohalla miusta on hankala miettiä, että miten jotkut reaagoi, kun voivat kuvitella, että tulisivat pyydetyiksi kummiksi, mut sit eivät tulekaan...? Kun esim. miehen veljeä olen ajatellut "säästää" jollekin seuraavalle lapselle kummiksi. Meillä on vaan kaksi veljeä yhteensä ja ajattelen, että sukulaisten kanssa kuitenkin veriside velvoittaa ja yhteys varmemmin säilyy, niin ois kiva, että molemmat ei ois esikoisen kummeja. Kuitenkin useampi lapsi on meillä haaveissa... Mitä te muut aattelette? Tai pitäskö niille, jotka nyt vielä jää "säästöön" vihjata, että lisää on tilauksessa lapsia ja omakin vuoro koittaa? Nyt oli kornia kieltä, älkää siihen puuttuko... :D