Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Nimi on joka raskaudessani sointunut päähäni alkuraskaudessa. On konkreettisempaa nimellä ajatella vauvaa. Kaikkien lasteni nimet ovat vanhoja,isovanhemmat iso isovanhempineen on muistettu nimivalinnoissa joka mielestäni kunnioitettava tapa muistaa!
 
Ollaan mietitty jo ennen kuin olin edes raskaana, että jos vauva on tyttö, sen nimi on Lumi, ja jos poika, se on Kaapo. Tietysti lopullinen päätös tehdään vasta, kun vauva on syntynyt, kun nähdään, miltä vauva näyttää.
 
Mulla on listoja nimistä vaikka kuinka. Tyttöjen nimiä paljon kivoja mutta poikien vaan muutama! Onko tyttöjen nimiä maailmassa jotenki enempi. :hilarious:
 
Samoin, nimiehdotuksia löytyy :grin Ja juuri tytölle on ollut helppo löytää kivoja.
 
Minustakin joskus tuntui että tytölle olisi helpompi keksiä nimeä mutta nyt taas jotenkin tyttöjen nimiä vaikeampi keksiä. Esikoisen nimi on Henri joten varmaan jotain samaa linjaa. Ei mitään ikivanhaa nimeä muttei myöskään mitään muotinimeä vaan ihan tuollainen joku perusnimi. Poika voisi olla esim Teemu ja tyttö vaikka Noora. Jotain sen tyylistä.
 
Olen samaa mieltä siitä, että tytölle helpompi keksiä nimi. Lista on aina pidempi kuin poikaehdotuksissa. Jännä juttu. :wideyed:

Työnimen meidän vauvalle antoi kuopus, joka ihasteli odotus-sovelluksen havainnollistavaa kuvaa rv5 alkiosta. Tyttö totesi viileästi: "ötökkä". Siinä hyvä työnimi meidän höttiäiselle :grin
 
Meillä on nimiehdotukset valmiina sekä tytölle että pojalle. Ne on koottu perinteisistä, suvusta jo löytyvistä nimistä ja kuulostavat ihanilta omaan korvaan.

Meillä on käytössä työnimenä se sama, joka oli käytössä sillä keskenmenneellä eli Vilperi. :)
 
Tytölle olis koko nimi valmiina. Eka nimi ihan vaan mieleinen, toka nimi puolison mummon nimi ja kolmas mun toinen nimi. Pojallekin on nimeä mietitty, mutta siinä ei mistään vaihtoehdosta ole vielä tullut sellaista voimakasta "tää se on" fiilistä. No, onhan tässä aikaa varmasti riittämiin.

Toistaiseksi tyypin nimi on kohteliaasti Rääpäle :woot:
 
Nimiä ollaan pyöritelty kovasti, ja vanhemmat nimet miellyttää eniten. Paljon on sellaisia nimiä, joita ei nimikoneilta löydy, mutta vanhoista almanakoista ollaan löydetty kivoja. Haluan pitää vielä vaihtoehdot auki kunnes näen vauvan, mutta listoja kivoista nimistä on jo olema

Toisia nimiä luultavasti valitsemme isoäideiltä ja isoisiltä. Siellä on monta hyvää kandidaattia, joista varmasti joku saadaan sopimaan valittuun etunimeen. (Amanda, Ilmari, Kalevi..)

Sama vika tuntuisi olevan meillä, että pojan nimi on hankalampi. Keksittiin myös yksi ihan oma nimi, mutta mietin että onkohan liian erikoinen tai kummastusta herättävä. (Ei siis ole mikään outo sana- tai nimiväännös, mutta sellainen luontonimi, jota ei ole koskaan kirjattu kenellekään viralliseksi nimeksi. Menisi varmasti nimilautakunnan ratkaistavaksi.)

Työnimessä on lapsen isän sukunimi mukana, joten en viitsi mainita. Mutta tyyliä Pikku-Hukkanen. :happy:
 
Tytölle ois nimi valmiina, pojalle vain toinen nimi. Mun isä menehtyi lokakuussa ja isän toinen nimi ja miehen toinen nimi ovat melkein samat joten poika sais varmasti sen toiseksi nimekseen :)
 
Mä oon lapsesta asti miettinyt nimiä ja luulin etten pääse niitä koskaan oikeasti kenelläkään antamaan. En ehkä pääse vieläkään, mutta vaihtoehtoja on paljon.
 
Oon itsekseni vähän miettinyt tyttöjen nimiä, näin myös unta jossa vauva oli syntynyt ja katsoin häntä vaan ihmetellen kun ei näyttänyt kummaltakaan valitsemaltani nimeltä :p
 
Muokattu viimeksi:
Ei oo kyllä hajuakaan! Pojalle vois ehkä keksiä helpommin kun on jo saanut kolmelle tytölle keksiä.
 
Tytölle meillä on jo nimi valmiina. Sama nimi, joka olisi tullut esikoiselle jos olisi ollut tyttö. Meillä tulee pahoja ongelmia jos meille tuleekin toinen poika. Sitten ei ole kyllä mitään ajatusta nimestä.
 
Meillä pojalle nimi valmiina. Tytölle mulla oisi, mutta ukolle ei kelpaa. :D saa varmaan moneen kertaan vääntää ja kääntää näissä nimiasioissa.
 
Musta taas tuntuu että pojalle olis paljon helpompi keksiä kuin tytölle. Työnimi on tällä kertaa Toivo.
 
Nimilista on olemassa, mutta taitaa jäädä tuleva nimettömäksi, kun yhtäkkiä aiemmatkin suosikkinimet on kamalia eikä mikään miellytä :D

Pojalle tosiaan vaikeampi keksiä nimiä kuin tytölle.
 
Tytölle olis meilläkin nimi jo valmiina, mutta jos on poika tulossa, niin sitten sitä täytyy vielä miettiä. Ladattiin molempien puhelimeen sellainen appi kun Babyname, joka toimii vähän kun Tinderin tapaan, mutta siellä pyyhkäistään niitä nimiehdotuksia vasemmalle tai oikealle sen mukaan tykkääkö ja sit meille tulee matcheja kun ollaan molemmat tykätty samasta
 
Takaisin
Top