Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Mulla on ollut nimet valittuina lapsilleni (ainakin vielä yhdelle pojalle ja tytölle) jo vuosia! :D
 
Pojalle on nimi mielessä mutta tytölle ei. Saa nähdä muuttuuko mieli matkan varrella ja hyväksyykö mies mun ehdotuksen. Lasten etunimissä ei ole r tai s joten kaikkien kohdalla mennään samalla linjalla.
 
Mulla on pitkä sukunimi (11 kirjainta) niin haluan lapsilleni lyhyen etunimen. Ja haluan lapsien nimet jollain tapaa mätsäävän keskenään. Ja nyt kun asiaa mietin, niin oon kans huomaamattani valinnut nimet, missä ei ole kirjaimia r eikä s.
 
Mulla ois ainaki kolomelle tytölle nimet ja parille pojalle :D kuitenki tiiän et vaikka nimet ois valmiiks nii sit ne ei välttämättä just sille vauvalle passaakkaa :DD
 
Mulla ois ainaki kolomelle tytölle nimet ja parille pojalle :D kuitenki tiiän et vaikka nimet ois valmiiks nii sit ne ei välttämättä just sille vauvalle passaakkaa :DD

Tämä kävi meilläkin! :D
Nimi ei sitten sopinutkaan kantajalleen ja tulikin aivan muu :wink
 
On joitain nimiä tytöille mietitty, ei varmaan kumpikaan uskota että osattais poikaa tehdä :wink
 
Pojalle nimi valmiina, tosin meillä ennestään kolme tyttöä niin vaikea kuvitella että tulis poika.
 
Meillä on sekä tytölle että pojalle ollut pitkään nimet valmiina. Toiset ja kolmannet nimet suvusta rakkailta ja ensimmäiset kauniita vaan. :Heartbigred
 
Täällä ei myöskään nimiä vielä mietittynä. Jotain ollaan leikitellyt, mutta mikään ei ole vielä kolahtanut kunnolla.
 
Meillä varmaan mennään tälläkin kerralla niin että ”sen nimen tietää sitten kun vauvan näkee”.
Tosin viimeks ei toiminu ihan niin xD ristiäisaamuna vasta päätettiin xD
 
Pidättekö nimen salassa vai kerrottako sen heti kun päätätte? Meillä on kaikkia kutsuttu jo mahassa sillä oikealla nimellä. Toiset nimet on sitten kerrottu,jos joku arvaa,muuten ne on kuultu ristiäisissä.
 
Me pidetään salassa ja kerrotaan vasta nimiäisissä. Raskaanaollessa vauvalla on yleensä joku työnimi, toistaiseksi ei vielä ole työnimenä.
 
Meillä meidän läheisimmät kaverit tietää, kun on näistä höpötelty, mutta kyllä olisi tarkoitus pitää salassa muuten.
 
Mä kans pidän salassa ristiäisiin asti. Paras kaveri kyllä tulevat nimet jo tietää, kun oon niistä jo vuosia puhunu! :grin
Esikoiselle tuli työnimi ihan vahingossa raskauden viimesiksi kuukausiksi ja sillä nimellä kutsuttiin sitten ristiäisiin asti. Katotaan millä nimellä tätä tulokasta tullaan kutsumaan :rolleyes:.
 
Meillä on alustavasti nyt tytölle ja pojalle nimi mut saa nähä muuttuuko vielä mieli :rolleyes: Pidetään salassa ristiäisiin asti ja kutsutaan todennäkösesti työnimellä sinne saakka
 
Ei oo minkäänlaista tietoa vielä. Pojalle ois toinen nimi valmiina mut muuten ei. Esikoisen raskaudessa oltiin kirjoitettu kivoja nimiä paperille mut yksikään niistä ei napannut syntymän jälkeen. Nimi löytyi sattumalta nimikirjasta.
 
Mua ihmetyttää, että minkä ihmeen tälle voisi antaa nimeksi jos tulee tyttö. Esikoisella on jo se nimi, mitä oon lapselleni ajatellut koko ikäni, ja lisäksi hänen toinen ja kolmas nimi on edesmenneiltä isoäideiltään. Mahdolliselle toiselle tytölle ei siis jäänyt mitään. :joyful:
 
Takaisin
Top