Nimi juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä osaa olla niin haasteellista, että ei ole tottakaan. Viimeksi meni siihen pisteeseen, että pojan nimestä väännettiin ihan viimehetkeen asti. Eli ristiäispäivän aamuna pari tuntia ennen tilaisuutta ilmoitettiin tekstiviestillä lopullinen nimi kastavalle papille ja kirjoitettiin papereihin. Omalta osalta ainakin tuntuu, että lapsi lapselta vaikeampaa. Tytön nimiä olisi mielessä, mutta kun lähinnä poikia syntyy perheeseen. Tuo tyttö onkin porukasta ainoa, jolle heti oli nimi selvänä, koska hän oli jo syntyessään aivan Siljan näköinen!

Nythän minulla on kokoajan ollut tuo Anselmi-nimi, se on siis seurannut koko raskausajan ja lapset tottuivat jo ennen syntymää puhumaan Anselmista, vaikka ei edes tiedetty onko tyttö vai poika. Miehelle nimi ei edelleenkään kelpaa kuin ehkä toiseksi nimeksi ja vähintään sellaiseksi sen on tultavakin. Itse olen sitten katsellut nimiä ja ehdotellut, mutta kun tuo mies ei tähänkään asiaan meinaa sanoa mitään mielipidettä. Nyt olisi vahvoilla nimi Vilho Anselmi, jota mieskään ei vielä ole teilannut... No, meillä on vielä liki kuukausi ristiäisiin (6.2), joten jospa tällä kertaa ei ihan viimeminuuteille menisi ennen päätöstä. Ettei sitten tarvi laittaa sitä lasten vonkaamaa Lionel-nimeä (suostuisikohan Messi kummiksi, tosin hän taitaa olla katolinen...)

Meidän tytön ensimmäiseksi nimeksi tulee Olivia, toiseksi nimeksi tulee jotain isän äidinkielellä ja kolmanneksi nimeksi tulee Hannele, joka on mun ja mun äidin toinen nimi. :) Ensimmäinen etunimi oli meillä yks vaihtoehto jo ennen tytön syntymää, mutta päätettiin se vasta kun nähtiin vauva. :)

Meillä on ristiäiset 6.2. nimeksi pojalle tulee Aatu Tapio. toinen nimi tulee mun isältä ja mun mieheltä. veljenki toinen nimi on tapio. :)

Pelkäsin, että taas mennään siihen samaan kuin viimeksi eli vasta ristiäispäivänä lähtisi aamulla lopullien nimi tekstarina papille tiedoksi. Mutta nyt on nimi paperissa... Lopullinen nimi on sitten Leevi Anselmi, kun mies ei millään suostunut tuohon Anselmiin ykkösnimenä. Ihanaaa kuitenkin, että väännöt on nyt väännetty ja loppujem lopuksi sain oman ehdotuksen läpi MOLEMPIEN nimien osalta.
Ihan pakko oli tulla tänne hehkuttamaan... tyytyväinen olen nimeen, tuntuu omalta. Taisi muuten joku muukin pienistä olla Leevi nimeltään?

ihana nimi tättärä, hyvin perinteinen nimi. :) meille pappi sano että kiva välillä kastaa lapsi joka se perinteisen suomalaisen nimen kun nykyään oon niin paljon lapsia jotka saa niin erikoisen  nimen..
muutenkin ihania nimiä lapsille ootte antanu. :))

Meillä ollut hiukan hankala alku, ettei ole päässyt/jaksanut käydä, mutta onneksi nyt on vihdoin helpottanut

Nimeksi meidän 28.12.10 syntynyt tyttö sai JENNI MARIA.  

Laitetaanpa sitten meidänkin tyttömme nimi tänne eli pienestä rakkaastamme tuli Sara Amanda Sofia. Amandaa ja Sofiaa tulee monta kappaletta minun sekä mieheni suvusta isoäideiltä, isoisoäideiltä ja isoisoisoäideiltä ainakin...

Hei,
meidän pieni neitimme sai 19.2 kasteessa nimen emilia saima sofia. Saima tulee kummankin suvusta ja Sofia isän puolelta( tosin saatiin tietää se vasta kasteen jälkeen;)..

Emilia syntyi 27.12, eli ikää nyt 3kk ja 5pvää

Takaisin