Nimi ja kummit

Nimiä ollaan mietitty ja niissä ei taida enää olla hirveästi epäselvyyksiä. Yksi kummi on ollut kans selvä alusta asti, mutta minun sisarusten puolelta tulevaa kummia en ole osannut vielä päättää ja asia vaivaa melkein joka päivä. Tiedän että molemmat haluaisi kummiksi, mutta kun vain toinen otetaan..
 
Nimet meilläkin mietittynä sekä tytölle että pojalle! Toki saattaa vielä muuttua, mutta melko varma olen että ei muutu!! :) Nimet oli helpot!!! Tytön nimi ollut jo 6 vuotta mietittynä ja pojallekin nimi löytyi tosi kivuttomasti!! :)

Myös kummit oli aika selvät, ihan alusta!! Ja myöskin molemmat joita jo pyydettiin niin ilomielin suostuvat!! :Heartred Nyt vaan enää pitäisi päättää, kummat toimii sylikummeina..
 
Ihana kun olisikin kaikki noin selvää. Itse en kuulu kirkkoon, mutta mies kuuluu ja lapsi kastetaan. Minulla olisi kummivaihtoehtoja vaikka kuinka kun on noita sisaruksia, mutta eipä heistä taida olla nyt apua kun eivät myöskään kuulu kirkkoon. Miehellä vain yksi sisarus, joten hän on kummilistamme ykkönen mikäli suostuu. Läheisiä ystäviä on myös niukasti ja aika monella on jo monta kummilasta. Meillä siis aikas kinkkinen tilanne.:oops:

Nimiä ollaan hiukan mietitty, mutta ei todellakaan olla päädytty vielä mihinkään.:confused013
 
Meilläkin nimet poitsulle valmiina ja kummit myös:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Nimi pojalle valmiina, tytölle vaikeampi valita...
Kummeja ei tosiaankaan ole vielä kysytty, eihän koko raskaudestakaan tiedä vielä kukaan tuttu. :D

Lapsuudenystävääni aion kummiksi pyytää, toinen kummi varmaan miehen puolelta.
Ei vain tietoa kuka se mahtaa olla sitten.... ärsyttävää.
 
Nimiä on tytöille vaikka kuinka, pojalle ei niinkään. :D Hirveen vaikee keksiä pojan nimi!
Kummeja ei tuu koska ei tuu ristiäisiäkään, tai voihan tulla ns. leikkikummit, mutta ei kai..
 
Mä tykkäisin että kummit olis jollain tapaa sukua... Ystävien, jopa niiden kaikista lähimpien kanssa voi mennä sukset ristiin, mutta yleensä sukulaisuus kestää.. (Puhun kokemuksesta).. Sukulaisista ei niin vaan pääsekään eroon.. :D

tosin esikoisella toisena kummina on mun paras ystäväni ja en kyllä todellakaan ole hetkeäkään katunu, päinvastoin, kiittänyt ku hänet kummiksi valitsin.. Toiset kummit onkin sit läheistä sukua.. Tälle toiselle kummeiksi tulee miehen sisko miehensä kanssa sekä mun serkku ja hänen vaimonsa ( vaimo mun hyvin läheinen ystävä).. :)
 
Meilläkin on etunimi tytölle valittuna, samoin toinen nimi, mutta sen kanssa on ongelma, kun sitä ei voi antaa "pelkästään" vaan vaatii perään kolmannen nimen. Ja kolmatta nimeä ei ole, mutta ajateltiin että voisi olla kiva pyytää tulevilta isovanhemmilta ja sukulaisilta ehdotuksia, niin pääsevät osallistumaan tähänkin asiaan. Meillä on tarkoitus muuttaa pois Suomesta lähivuosina, joten halutaan, että lasten etunimet on kansainväliset. Toiset ja kolmannet nimet saa olla suomalaiset, kertomassa juurista.

Kummitäti on laitettu meillä jo "käyttöön" kun on ollut mukana molemmissa ultrissa :) Hänelle olen jo monia monia vuosia sitten sanonut, että hänestä sitten tulee kummitäti meidän esikoiselle, joten nyt en enää sitten edes kysynyt virallisesti. Me asutaan kaukana molempien suvuista (reilut 600km välimatkaa), joten tämä kummitäti tulee tarpeeseen varmasti useasti.

Teille, ketkä vietätte nimiäisiä: miehen veljen tyttöä ei myöskään kastettu, joten hänelle ei virallisesti kummeja olisi tullut. Vanhemmat kuitenkin päättivät valita ystäväpiiristä kaksi kummia tai taisivat kutsua nimellä "aikuista ystävää". Mun mielestä tämä oli tosi kiva ajatus, joten kannattaa enkä miettiä omallakin kohdalla, jos sukulaisista tai tuttavapiiristä löytyisi sellaisia aikuisia, jotka haluatte sitoa lapsen elämään! :)
 
Mitä te odotatte kummeilta?

Mä en oikeestaan odota mitään ihmeitä!! Mulle kummit ei todellakaan tarkota sitä, että niillä olis joitain velvollisuuksia esim. ottaa lasta hoitoon tai mitään.. Tärkeintä on, että itsekin tulen kummien kanssa toimeen ja voidaan viettää yhdessä aikaa.. Voi jakaa lapsen asioita, iloja ja suruja.. Kummit muistaa merkkipäivinä..

Eli ei siis mitään uskonnollisia hommia tai lapsenhoidon velvotteita kuulu minun mielestäni langettaa kummien harteille..
 
Niin ja siis toki kummit saa halutessaan ottaa lasta hoitoon tai viedä jonnekin tai jotain, mutta mä en oleta sellasta tapahtuvan..
 
Nimet on jo päätetty! Jos tulee poika, niin sitten pitäisi vielä keksiä se toinen nimi.. Tai sitten tulee vain etunimi!

Kummit on myös päätetty, mutta vaan toiselta on kysytty. Pyysin lapsuudenystävääni kummiksi jo syksyllä :p toinen kummi on sitten miehen puolelta joten odotan miehen kysyvän. En oikeastaan odota kummeilta muuta kuin läsnäoloa sen mukaan miten itse haluavat. Saavat lasta hoitoon ym jos se tuntuu heistä luontevalta. Mitään uskonnollista kasvatusta en odota, mutta sen saavat kummit itse päättää :) oikeastaan odotan vain, että kummit olisivat aidosti kiinnostuneita kummilapsestaan ja läsnä lapsen elämässä, vaikka vain juhlapäivinä jos he niin haluavat.
 
Meillä on toiset nimet jo 99% varmuudella päätetty molemmille, mutta etunimiä vielä pallotellaan. Tytölle mulla on montaki hyvää vaihtoehtoa, mutta pojalle on vaikeampi keksiä. Haluaisin jonku a:lla alkavan jostain syystä. :D Onneks nämä minun edotukset on sopinu miehellekki, ettei ole tarvinnu kättä vääntää. Valittiin molempien suvuista toinen ja kolmas nimi, etunimi on sitte jotain muuta. :)

Itse en haluais kastaa lastani, koska en kuulu kirkkoon. Miehestä en ole vielä saanu varmaa mielipidettä irti, mutta veikkaan, että omassa mielessään se kallistuu kastamattomuuteen. Sitä vaan vaivaa sukulaisten paineet kastamisesta, että en tiä, kumpi sitte on tärkeämpää lopulta: sukulaisten vain sen oma mielipide. :confused: Mutta jonkulaiset kummit kyllä haluaisin, ne on mietittynäki, mutta en ole vielä kysyny... Kummin tehtävä olis tukea meitä lapsen kasvatuksessa ja olla juurikin sen aikusia ystäviä, niinku edellä mainittiin. :) Uskonnollisessa mielessähän kummin on tarkotus auttaa kristillisessä kasvatuksessa. Mitä en ole kyllä yhdenkään kummin vielä nähny oikeasti tekevän...

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Ainiin! Nyt vaan jännitetään miten meidän sisarukset ottavat uutisen vastaan. En tiedä kuka odottaa kummikutsua ja miten käy kun selviää, ettei yksikään kummi ole ns. lähisukulainen.. :eek:
 
Tytölle on keksitty nimi, pojannimestä ei hajuakaan mutta katsotaan nyt rakenneultrassa kumpi tulossa niin nähdään tarvitseeko pojan nimeä vielä koittaa keksiä vai ei.

Itsellä vahva tyttötunne ollut alusta asti jostain syystä, en tiedä miksi. Muuten kyllä ihan sama kumpi tulee.
 
Me ei olla mietitty nimiä eikä kummejakaan vielä yhtään. Sen rakenneultran haluan katsoa ensin ja jos saisi selville kumpaa odotellaan. Mulla kun olot on ton sukupuolen suhteen ihan arvoitus. Ehkä veikkaan nyt enemmän poikaa tällä hetkellä. Tytölle olisi paljon helpompi keksiä nimi kun pojalle. Esikoisen nimeäkin oli tosi vaikea päättää ja hän on siis poika.

Meillä ei tule olemaan helppoa kummien löytäminen tälle toiselle. Esikoisella on jo ne "tärkeimmät" eikä meillä ole kummallakaan enempää sisaruksiakaan. Ehkä sitten kavereista lähdetään miettimään. Ei tule olemaan helppo päätös ei.
 
Meillä nimiä ei olla mietitty, paitsi sen verran että minun sukunimi tulee. Kummeja ei tule kun ei ristiäisiäkään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä ollu tytölle nimi valmiina jo 20v, pojalle ei vielä varmaa valintaa. Rakenneultran mukaan olis tyttö tulossa että ehkä sitä pojan nimeä ei sit tarvikkaan enää miettiä. :) Kummit on myös jo selvillä. Mun puolelta siskon tyttö joka on myös mun kummi tyttö ja miehen puolelta kaveri. Mun esikoisen sylikummi on nykyään myös hänen äitipuolensa eli tosiaan ystävien kohdalla kannattaa olla tarkkana kenet kummiksi valitsee. Mun silloinen paras ystäväni ei sit ollu niin hyvä valinta.. :sad001 Meillä siis uusioperhe ja nykyisen mieheni kanssa ensimmäinen yhteinen vauva tulossa!
 
Meillä ei ole mietitty nimeä sen tarkemmin. Tytölle oli nimi jo valmiina, mutta rakenneultrassa kätilö veikkasi meille poikaa, joten mietinnät menivät uusiksi. Kummallekin tytölle ollaan laitettu esitietolomakkeeseen pojan kohdalle sama nimi, mutta kuopuksen nimen vuoksi kyseinen pojan nimi voisi osoittaa jonkinlaista mielikuvituksen puutetta, ja siksi sitä ei voi antaa tälle kolmannelle.

Kummiehdokastilanne on meillä melko surkea, mä en todellakaan tiedä, mistä me saadaan lapselle vaaditut kaksi kummia..
 
Nimien suhteen, onko teillä olemassa jonkinlainen "plan B", jos nimi ei vaikutakkaan sopivan lapselle? Eli oletteko miettineet useita nimivaihtoehtoja vai yhdellä mennään eteenpäin?
 
Takaisin
Top