Niitä kuuluisia mielihaluja?

tappuraa

Oman äänensä löytänyt
Elikkä ihan mielenkiinnosta ku nää on aina niin jänniä, onko teillä niitä kuuluisia mielihaluja ja minkälaisia? Hajuja,makuja? Itellä ei vielä kummempia oo tullu, enkä kyllä muista, että tyttöä odottaessakaan olis mitään kovin kummia ollu. Tuttavilla taas on ollu mitä kummallisimpia mielitekoja, kellarin hajusta -> ranskalaisiin sinapilla ja kermavaahdolla...
 
mun isoin mielihalu on mansikat, mieluiten tuoreet, sekä viinirypäleet ja viilit :) mansikkaa ei tarvii kuin haistaa, niin sitä on saatava :) aika perusmielihalut mulla siis, ei ole tullut vastaan mitään tuota kummallisempia
 
Joo no mulla on persikat, ihan hulluna niihin ja sit katkarapu nuudelit, et aika perus. Tosin yks ilta oisin voinu jäädä istuu vaikka koko yöks kylppäriin, kun huuhteluaineen ja hammastahnan yhdistyny tuoksu oli niiiiiiin ihana. :D Et siinä oli ehkä se kummallisin mitä on itellä vastaan tullu.
 
Ainoo mieliteko tässä raskaudessa on oikeestaan ollu suklaa, erityisesti suklaarusinat. Äskenkin piti käydä kaupassa ihan vaa ostamassa suklaata :P Muuten mun ruokahalu on aika huono, ei tekis oikeen mieli syödä mitään...
 
Täällä ei oikeastaan mitään ihmeellisiä mielihaluja, ei ole tullut tunnetta, että pakko saada nyt ja heti. Karkkia/suklaata/jädee tms. makeaa ei tee mieli yhtään, enempi maistuu suolaiset ruuat (varsinkin roskaruuat/ranskalaiset) ja tuoreet marjat/hedelmät maistuu, sekä wishyä on tullut juotua varsinkin helteillä.
 
Punaviini emoticon Siis punaviiniä ja vielä lisää punaviiniä. 
ja munakkaat oli tuossa, mutta söin itteni ulos niistä.. Ja juustot ja aurajuusto, siis ei homejuustot yleensä vaan vain ja ainoastaan aurajuusto. 
Kurkku, Sinappi, makkarat, purkkitonnikala..sushi...oooo kun sitä saisikin syödä....
Mutta, sitten on äklötyksiä on kaikenmaailman nuudelisopat(ramen), Curryt, mirinillä maustetut ruoat ja ylipäätään aasialaiset ruoat. Voi toki osittain johtua, kun alkuraskauden oli aasiassa niin alkoi kaikki hajut tekemään pahaa.
Perussuomalaisista ruoista ei niinkään tee pahaa mikään... paitsi ne munakkaat nyt tekee pahaa :))   
 
sipsit ja mehujäät, sitte meetvursti-juusto toastit ja kylmä paistamaton grillimakkara..toosi terveellistä No ja sit vesimeloni..
 
Vichy ja kuplajuomat yleensä. Muuten on ollut tosi "huono" ruokahalu edelliseen verrattuna jolloin vedin mm. 6 jäätelötuuttia/päivä!!!
 
Mustikat ja ananas ja ufot...

muoks*

Niin ja yökkönä mulla on jauheliha ja kana (entiset lempparit) mut kun ne haisee ja maistuu ihan kauheelle :(
eli nyt menee vaan kasvis ja tilipäivinä ostelen aina noita lihapötkylöitä mistä sit tekee pihvejä ittelle että saa lihaa.
 
Elikkä heippa ! Määkin tänne nyt aloin vihdoin ja viimein kirjoitella kun pitkän aikaa vaan lueskellut :D 
Mulla pahaa tekee kahvin haju, jokakerta meinaa oksennus lentää kun joku kittaa kahvia vieressä. Sama kananuudeli on yök. Ja kotiruoka ei maistu, tekee mieli vaan jotain hese ruokaa tai pitsaa mutta väkisin syön ruokaa. Hedelmiä oon yrittänyt syödä mutta ainut mitä voin syödä ilman etovaa oloa on omena ja siitäkin tulee maha kipeeks ! :D
 
PIZZAAA!!!! sitä tekee mieli aivan jatkuvasti! sama onko se kotona tehtyä vai ravintolasta. Appelsiinit, omena myös  maistuu,  niin ja kiinalainen ruoka voihan NAM! Koetan pysyä  kumminkin koti ruoassa ja aamusta syön puuroa. Ekasta raskaudesta viisastuneena voin todeta, että ne kilot on paaaaljon kivempi jättää laitokselle kun kantaa kotia vauvan kanssa. emoticon  Joten ekaa raskautta kokevat! kannattaa tosiaan ajatella mitä suuhunsa pistää. Herkutella maltilla..
 
Moi! 14+1 rv menossa ja siis onhan tässä nyt tullut syötyä monenlaista ja toivottavasti ihan monipuolisesti.. mut en kyl hahmottas mitään varsinaisia mielihaluja .. vieläkään!? Korkeintaan suklaata on tullut ostettua muodossa tai toisessa "hieman" normia enemmän.. mut kun on mulla ollu joskus aiemminkin kausia jollon on tehny normaalia enemmän mieli suklaata.. ja varsinkin nyt kun oon raskaana niin luulen et ostan sitä vaan hemmotellakseni itseeni pilalle.. :) hehheh.
Kaitpa jotain outoja mielihalujakin vielä ilmaantuu. Äiti kertoi raskauksistaan - eli meitä odottaessa hänellä oli ollut tosi outoja mielihaluja joista erikoisimpia oli esim. kalaa ja jäätelöä mix. Huhhuh!
 
Mulla on lähteny makean himo KOKONAAN! kaapissa on suklaalevy yms. mut ei tee yhtään mieli :| KAMALAA!
Oon syöny nyt monta päivää nuudeleita ja mandariineja. Omenat maistuu kans hyville.. ja maito <3
 
Mua on lähinnä hämmästyttänyt, että monet mun mielihaluista ovat kadonneet. Ennen raskautta söin aika paljon makeaa ja nautin kaikista erikoisista mauista - toukokuusta lähtien en ole pystynyt juuri nameja syömään (aivan kuten kaput ed. viestissä: suklaa ym. vain ällöttää) ja parhaalta tuntuvavt simppelit, tutut perusmaut. Ennen olin aika huono syömään kunnon ruokaa ja helposti korvasin lounaan jollain hedelmällä & leivällä tai makealla & kupillisella kahvia. Nyt on pakko saada kunnon lämmintä ruokaa ainakin kerran päivässä ja sitä on saatava kunnon annos! Lihaa on saatava muutaman kerran viikossa, vaikka ennen olin käytännössä syömättä punaista lihaa. Hiilareita tekee mieli, mutta lähinnä se tarkoittaa leivän/perunan/riisin himoa. Mun ruokavalio on siis muuttunut kertaheitolla aika terveelliseksi - syön paljon paremmin kuin ennen ja tavallinen perusruoka tuntuu tosi hyvältä.
Silloin kun voin vielä huonosti, niin tykkäsin syödä raparperikiisseliä ja viiliä. Nyt syksyn tullessa on ihan syödä kotimaisia marjoja (ja tietysti kesällä oli ihana syödä mansikoita) ja omenoita. 
 
Jännää huomata, että samantyyppiset asiat maistuu muillekin. Vietin kesäkuunetelä-euroopassa ja voin pahoin lähes koko ajan, alas meni vain vesimelooni ja pallojätski sekä persikat, päärynät ja omenat. Mies yritti, raukka, kokata parhaansa mukaan, mutta mun teki niin pahaa että sillä meni aina itselläänkin ruokahalu mun taistelua katsellessa kun yritin pastaa ja tomaattimurskaa(ainoa lämmin ruoka jota sain vähän alas) tunkea väkisin suuhun noin haarukallisen tunnissa. Ulkona ei voitu edes harkita syövämme, kun rasvan käry oli pahinta mitä saatoin kuvitella. Sit keksittiin laittaa tortilloita, ja niitä söin ruuaks sit lopun aikaa, täytteenä pelkkiä vihanneksia ja purkkimaissia ja itse tehtyä mautonta guacamolea(muussattua avokadoa+sitruunamehua), kun en kestäny mitään mausteita. Niin, ja aamuisin mies keitti mulle puuroa, jonka sain kyllä aina syötyä. Koko matkan haaveilin suomalaisesta ruuasta, ja kotiinpaluun jälkeen söinkin vissiin viikon pelkkiä uusia perunoita Nyt maistuu taas melkein kaikki, etenkin viili, rasvaton maito, leipä ja kaikki kasvikunnan tuotteet. Salaattia söisin kaikkien aterioiden tilalla, mutta yhden kunnon ruuan syön päivässä. Yleensä kalaa tai kanaa, kun ne maistuu ja ovat muutenkin terveellisiä. Pastaa en oo pystyny syömään kertaakaan matkan jälkeen, vaikka normaalisti se on yleisin ruoka meillä. Makeanhimo ei oo palannu ennalleen pahoinvointien jälkeen, suklaa ei maistu yhtään. Huolestuttavaa. Tosin kaikki mummon marjapiirakat yms. raikkaammat herkut tekee kyllä kauppansa!
 
Ai niin, olin unohtaa, sipulin haju raakana, paistettuna, miten vaan, tekee NIIN pahaa, etten kestä ollenkaan. Yleensä tykkään kyllä ruuan seassa, ja viime viikolla söin sitä kiinalaisen seassa, eikä tuntunu missään, mutta oli se siellä 'hyvin piilossa', eli tavallaan vain mausteena, ei kastikkeen päätähtenä
 
Takaisin
Top