Niin onnellinen, mutta niin peloissaan...

  • Ketjun aloittaja Geddes
  • Aloituspäivämäärä
G

Geddes

Vieras
Pakko päästä hehkuttaan edes hetkeksi, kun kenellekkään ei uskalleta miehen kanssa kertoa iloista uutista edellisen kohdunulkoisen jälkeen, jolloin kaikki ehtivät innostua.. Nyt kuukautiset eivät tulleetkaan ja testasin erittäin vahvan positiivisen rv 5+5, joka sekoitti samantien pään [:)]. Vaikka olo on todella onnellinen ja vauva kovin toivottu, ei tästä uskalla nauttia ja iloita, kun koko ajan pelkää, että taas jotain menee pieleen.

Riskitekijöitä on ihan liikaa oman perussairauden ja sen lääkityksen takia ja nyt sitten vielä viime viikolla töihin tuli työkaverini suunenäsuojain päällä kertoen, että heidän perheessään on vahva epäily sikainfluenssatartunnasta ja näytteet on otettu! Lääkitykseni vuoksi olen immuunipuutteinen ja kaiken lisäksi nyt raskaana eli kuulun jo niiden perusteella kahteen riskiryhmään (lisäksi olen terveydenhoitaja ja työskentelen sairaalassa tällä hetkellä)! [8|] Ei sitten pahemmin voisi olla... Rokotteet sikainfluenssaa vastaan saadaan vasta syyskuun alussa ja tauti leviää kuin kulovalkea [:(]. Taitavat kaikki pelätä jonkin verran ainakin jossain vaiheessa raskautta, mutta silti...
 
Toivottavasti kaikki alkaa sujua siellä hyvin...kohdun ulkopuoliset jne tuo aina pelkoa lisää vaikka sitä osaa pelätä kaikkea ilman että mitään dramaattista edes tapahtuu...Kaverilla tuli kesken ja huomaan kuin raskasta se voi olla...Voimia sulle ja ilmoittelehan, miten sujuu! Kunpa sitä osais jotenkin paremmin tukea kovan onnen seuralaisia...Tuntuu vain, ettei sanat riitä lohduttamaan...kaikki ne pelot on vain käytävä läpi...Työsi puolesta varmaan tiedät aika paljon kaiken laista myös raskaudesta...helppoja ja vaikeita juttuja...Mut toivotaan, että onni on sun puolellasi nyt ja saat kantaa iki omaa masuasukkiasi päivänvaloon asti[:)]
 
Kiitos ihanista kannustussanoista Jessica[:)] tuli todella tarpeeseen:) Ainakin raskausoireet alkaa olla aika reippaita ja tää kuvotus on jotain ihan mahtavaa[:'(] [:D] Helpottaa tietää et tää pahoinvointiki johtuu istukan toiminnasta ja hormien reilusta lisääntymisestä kropassa, joten kyllä siellä jotain on meneillään:) Tilasin pahoinvointirannekkeet tänään netistä ja sormet ristiin et ne auttais ku mikään ei meinaa mennä alas. En oo vielä uskaltanu soittaa neuvolaankaan ku viimeksi hätäilin sen kohdunulkoisen kans...
 
Mites mulla on nimimerkki vaihtunu?! Siis täh? Oonko mä kirjautunu jotenki kahdesti...?! Pitää selvittää[:)]
 
Heipä hei.
Onnea odotukseen Geddes/wish. [:D]

Täällä rv 5+5 ja jotenkin sellainen tunne, että kaikki ei ole hyvin. Toinen raskaus on menossa, jostain syystä nyt voimakkaana ollut tunne ettei kaikki olisi kohdallaan. Ei ole kipuja tahi vuotoja, enemmän henkinen pelko kyseessä. Jotenkin hankalaa, toisaalta yritän ajatella pelkojen johtuvan hormoneista tms. ja kaikki on varmasti hyvin. Mutta samassa hetkessä taas pelottaa, enkä uskalla ajatella kaiken olevan kunnossa, jos ei sitten olekaan.. Jotenkin ymmärtäisin nämä tuntemukset jos raskauteni olisi ensimmäinen tai ensimmäisessä raskaudessa olisi ollut jotain ongelmia. Nyt tunnen itseni lähinnä vainoharhaiseksi ja hulluksi ämmäksi. Eipä varmaan oikein auta neuvolaankaan soitella, tuskin sieltä pystyvät mieltäni rauhoittelemaan. Voikohan oikeasti kroppa ja mieli toimia niin yksiin, että jotenkin alitajuisesti tietäs, ettei kaikki ole kohdillaan ettei tulis sitten niin suurena järkytyksenä? Stressaanko vaan turhaan? varmaankin, pitäs vaan osata ja nauttia tästä olosta. Eihän sille mitään voi jos jokin on pielessä.. *huoh*
 
Heips Musukainen:)

Mäki oon ressannu ihan kauheasti koko ajan. Hieman helpotusta kyllä sain kun hankin lähetteen äitipolille raskauden varmistamiseksi (tai että on kaikki ok ku edellinen meni pieleen). Siel oli aivan hirveä lääkäri eikä edes mikään naistentautien erikoislääkäri, joka ennen ultraamista selitteli mulle niinku jollekki ääliölle et mitähän se HCG-hormoni oikeen tarkoittaa ja sano vielä kaiken kukkuraks että "et sää kuule taida raskaan olla, vaan se hcg:n nousu voi johtua jostain muustaki kuten istukkasyövästä!" [>:] (Kaippa nyt fertiili-ikäisellä naisella enemmin on kyse raskaudesta Hcg:n noustua ku jostain istukkasyövästä!) [:D] Sano sit että "no ultrataan nyt sitten huvikseen" :O Sit ku siinä penkillä jännäsin et onkohan mulla sittenki istukkasyöpä, niin samantien ruutuun vilahti sellanen pikkanen toukka, joka muistutti jo hieman vauvaa ison päänsä kanssa:) Siellä se liikuskeli jo pikkasen ja sydän löi kuulemma vahvasti, pikkusen itku meinas tulla tai tuliki [;)] Vastasi täysin viikkojansa eli silloin 8+0
 
Wish: Ensi en tiennyt, että olisiko pitänyt itkeä vai nauraa sille idiootille lääkärille [:D] Lopuksi rupes kyllä naurattaan. Voiko olla niin tyhmää lääkäriä, että rupeaa epäilemään jotain istukkasyöpää? Siis kaikkeahan voi sattua, mutta eiköhän se kuitenkin luultavammin raskaus ole kun on plussattu ja kaikkea [:D] Höpsö lääkäri [:D] Mutta kiva kun kaikki kunnossa!
 
Takaisin
Top