Neuvoloiden väliset erot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiukki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan keski-Pohjanmaalta. Oon tykänny tän seudun neuvolasta kyllä Toosi paljon! Sydän äänet kuunneltiin jo tosi aikaisin ja hyvin saatiin kuulumaan:) muutenkin olen tykännyt! Kun tällä viikolla alkoi yhtäkkiä vuotamaan niin soitin neuvolaan ja sain melkein heti ajan että pääsin käymään:)

Mulla täällä Tampereella sydänäänet kuunneltiin ekan kerran lääkärintarkastuksessa rv 13, eli ekalla neuvolakäynnillä ei vielä kuunneltu. Muuten on ollu ihan toimiva neuvolasysteemi mun mielestä, soittaa voi kaikissa askarruttavissa asioissa ja tarvittaessa saa ylimääräisiä aikoja melko lyhyelläkin varoitusajalla. Näin alkuun neuvolakäyntejä on noin 2 kk välein, ilmeisesti sitten puolenvälin jälkeen tiheämmin :)

Mulla Vaasassa on ollu neuvolakäyntejä kerran kuussa nyt tän alun aikana plus sitte ultrat ja neuvolalääkäri siihen päälle. Keskiviikkona oiski sitte eka neuvolalääkäri ja nyt jo jänskättää mitä siellä tehään :)

Englannista kirjottelen. Meillä ei kai varsinaista "neuvolaa" taida ollakkaan. Täällä GP:n kautta varataan aika kätilölle ja sairaalassa käydään ultrassa. Mulla oli eka visiitti kätilölle viikolla 9 ja ultra sairaalassa oli viikolla 12-13. Nyt huomenna menen toisen kerran kätilölle (16+4) ja toivon että vois kuunnella niitä sydänääniä kun vielä en ole niitä päässyt kuulemaan. Seuraava käynti huomisen jälkeen tulee oleen lääkärille viikon päästä ja sitten rakenneultra just ennen joulua. Sen jälkeisistä käynneistä en sitten tiedäkkään. :happy090

Pohjois-pohjanmaalta. Täällä missä asun, ei oo juurikaan jäänyt nuilta neuvolakäynneiltä mitään käteen.. Tietty ultrattu ollaan joka kerta, joka onkin ollu tosi hyvä... Meillä neuvolakäyntejä on n.1kk välein, loppua kohti sit enempi..

Mulla on nyt viikkoja 35+0 ja huomenna aika sekä terkalle että lääkärille. Siitä eteenpäin pitäis olla 2 viikon välein neuvola syntymään asti. Tähän mennessä ollu pääsääntösesti vain kuukauden välein. No ei tässä onneksi oo enää ku 5 viikkoa laskettuun :D

Tääl viikkoja on 34+4 ja neuolatäti sano että nyt tiheennetään noin kahteen viikkoon ne käynnit. :happy: Keskisuomesta siis ollaan:dummy:

VK 6 ekat sydän äänet, 9 VK eka ultra, normi np, rakenne ja kasvu-ultrat ollut ja neuvolakäynnit kuukausittain. Nyt 35+1, ensi viikolla lääkärineuvola ja jatkossa käynnit viikoittain vaikka ei mikään riskiraskaus ole

Meillä neuvolat viikosta 32--> kahden viikon välein ja viikosta 36--> viikon välein. :) ennen noita ollut käynti kerran kuussa.

Ompa jännä miten on niin erilaiset käytännöt eri paikkakunnilla! Mulla oli tänään vimppa lääkärineuvola (35+1 nyt) ja kahden viikon päästä sitte normi aika hoitajalle. Minkäänlaista painoarviota ei ole vauvasta edes mittailtu. Lääkäri heitti hatusta syntymäpainoarvion 3-3,5kg sen perusteella mitä mahan päältä tunsi. Sen kummempaa synnytystapa-arviotakaan ei kai sitten tuu. Lääkäri totesi alatutkimuksen tehtyään että normaalin kokoinen lantio, alatiesynnytykseen tähdätään. Oishan se kiva tietää minkä kokoista vauvaa sitä ollaan menossa pian synnyttämään :D Toisaalta, eipähän tarvi stressata etukäteen kun ei oo tietoa, jos vaikka oiski isompi, että mahtuuko vaiko eikö :D

Meillä ei oo tosiaan ainuttakaan lääkärineuvolaa jos raskaus etenee niinku pitää eikä oo mitään ongelmia. :) ja synnytystapa arviota ei myöskään ole. :)

Joo, ei meillä kyllä sittenkään oo ollu loppuakohden enempi neuvoloita.. ku nyt just tuntuu, et ois niitä eniten tarvinnu. :/ lääkärineuvola on onneks kuitenkin 6.4, sillon mennään jo viikolla 37. :)

Minulla ei ole ollut kuin yksi lääkärineuvola, joskus 17viikolla... silloinkaan lääkäri ei tehnyt muuta kuin kuunteli minun sydänäänet ja keuhkot :confused: synnytystapaarvioon menen 37viikolla aikaisemman sektion takia.

Meillä toinen lääkärineuvola nyt ensi viikolla 35+6.. Edellisen ajankohtaa en muista, mutta oli yhtä tyhjän kanssa kun teki vähemmän kuin hoitajakäynneillä.. Verenpaine, oma paino ja sydänäänet sekä pissa.. Ensiviikon lääkärineuvolasta ei siis ole suuria odotuksia vaikka saisi kyllä katsoa paremmin missä mennään, onko mahdollisuuksia ettei mennä lasketun ajan tienoille jne..
Synnytystapa arviota ei ollut viime raskaudessakaan eikä ole nytkään..
Sitten onkin neuvolakäynti viikottain syntymään saakka..

Takaisin