Neuvolat, ultrat ym.

Tänään oli aamulla eka neuvola, 1,5 tuntia siellä melkeen vierähti ja kaikki hyvin :Heartred Oli aivan ihana asioida vasta täysremontista valmistuneissa tiloissa ja päästä ultraanki, siellä pieni sydän sykki hienosti ja pikkunen liikkuki jo selvästi :) Siellä tosiaan laskivat lasketun 28 päivän kierron mukaan eli lasketuksi tuli jo 14. päivä 19. päivän sijaan, mutta en muuta mitään ennen np-ultraa :D Valtava määrä lippulappusia mukaan ja onneksi sai perinteisen äitiyskortinki, pelkäsin et jos se on muutettu sähköseks niin en kestä :D
 
Mä en "saanu" Ekassa neuvolassa yhtään lappusta :hilarious: Sen verran vissiin konkari etteivät tuhlaa minuun paperia...
 
Sama homma, ihan yks tai kaks paperia tuli vaan mukaan. :hilarious: Ja me ollaan sentään vasta tokalla kierroksella. :grin Noh, aika tuoreessa muistissa kyllä kaikki jutut vielä onneks.
 
Sain myös vain pari lappua :D nekin liittyi tähän uuteen tapaan varata ultra-ajat itse
Ja toki sain äitiyskortin :)
 
Aijaa :D mulle tuli niitä liikunta- ja ravintosuosituksia ja kaks eri monisivuista kyselyä, toinen se päihdekysely ja toinen perheen voimavaroista. Sit kaks lappusta sikiöseulontojen ajanvarauksista :D Lisäks kehotti vielä hakemaan apteekista sen paksun oppaan raskausajasta yms, hullua ku sitäkään ei saa enää mainosten takia neuvolasta jakaa. En vaan voi ymmärtää noita hymynaamajulisteiden yms kieltoa mainosten takia, eikö tässä maailmassa oikeesti oo muita epäkohtia ratkottavaks? :D
 
Mullakin oli aamulla eka neuvola. Oli ihan kiva käydä kun oli uus terkkari meillä niin saatin tutustua toisiimme. Kaikki oikeestaan tuttua ja vaan pari lappua sain, nekin itse pyysin. Paino, hemoglobiini, verenpaine ja pissa tarkistettiin. Ens viikolla käyn sitten labrassa ja vasta kesäkuun lopussa lääkärineuvola.
 
Huh. Olipa vähän luettavaa. Onnittelut kaikille hyvistä ulta kuulumisista. :) mulla oli neuvola 15 päivä. Sain myös kasan lappuja ja kuulumisia vaihdettiin ym. Mulle hoitaja jo tuttu kun ennestään on lapsia. :) ja tosiaan sanottiin että ultrat siirtyy sinne bulevardille kesäkuussa. Sain siis itekkin vain sinne varattua nt ultra ajan. Terkka sanoi että rakenneultraa ei voi varata sähköisesti vaan katsotaan sitten siellä nt ultra käynnillä. Onko teillä muilla pk seutulaisilla ollut näin? Koitettiin myös kuunnella sydänääniä mutta ei vielä kuulunut.
 
Huh. Olipa vähän luettavaa. Onnittelut kaikille hyvistä ulta kuulumisista. :) mulla oli neuvola 15 päivä. Sain myös kasan lappuja ja kuulumisia vaihdettiin ym. Mulle hoitaja jo tuttu kun ennestään on lapsia. :) ja tosiaan sanottiin että ultrat siirtyy sinne bulevardille kesäkuussa. Sain siis itekkin vain sinne varattua nt ultra ajan. Terkka sanoi että rakenneultraa ei voi varata sähköisesti vaan katsotaan sitten siellä nt ultra käynnillä. Onko teillä muilla pk seutulaisilla ollut näin? Koitettiin myös kuunnella sydänääniä mutta ei vielä kuulunut.
Joo, ei saanut varattua rakenneultraa. Nt-ultran yhteydessä sitten. :)
 
Mä kyllä sain varattua rakenneultrankin Bulevardilta heinäkuun lopulle. Outoa, miksiköhän?
 
En osaa sanoa. Mulla siis oli kyllä kohta että varaa rakenneultra mutta en katsonut saako varattua kun terkka sanoi ettei saa. Tiedä sitten.
 
Mullakin oli se kohta, mutta ei päässyt siitä vaan eteenpäin varaamaan. Mutta tästä on tosiaan jo melkein kk aikaa kun yritin varailla, joten varmaan ovat saaneet jo varauksen toimimaan. :) Kuulemma johtui nimenomaan tuosta Bulevardille siirtymisestä ne varausongelmat.
 
Siis tajusin eilen että mulla on seuraava neuvola (eli se toinen neuvola) vasta 20.6!:wideyed: Kiva odotella sinne asti kilpirauhasen tuloksia sun muita..
 
Huh. Olipa vähän luettavaa. Onnittelut kaikille hyvistä ulta kuulumisista. :) mulla oli neuvola 15 päivä. Sain myös kasan lappuja ja kuulumisia vaihdettiin ym. Mulle hoitaja jo tuttu kun ennestään on lapsia. :) ja tosiaan sanottiin että ultrat siirtyy sinne bulevardille kesäkuussa. Sain siis itekkin vain sinne varattua nt ultra ajan. Terkka sanoi että rakenneultraa ei voi varata sähköisesti vaan katsotaan sitten siellä nt ultra käynnillä. Onko teillä muilla pk seutulaisilla ollut näin? Koitettiin myös kuunnella sydänääniä mutta ei vielä kuulunut.

Mä asun Helsingissä ja sain varattua rakenneultran myös itse netistä sieltä Bulevardilta.
 
Siis tajusin eilen että mulla on seuraava neuvola (eli se toinen neuvola) vasta 20.6!:wideyed: Kiva odotella sinne asti kilpirauhasen tuloksia sun muita..

Mullakin seuraava neuvola vasta 27.6. ja ens viikolla käyn labrassa. Mut meillä ainakin neuvolalääkäri ekassa raskaudessa soitteli mulle aina kilpparituloksista ja lisäiltiin sit lääkeannostusta. Nytkin terkka sanoi että lääkäri niistä soittaa sitten jos tarvii. Jos sulle ei ala kuulua soittoo niin voit ite soittaa neuvolaan ja terkka ainakin ne kertoo sulle ja varmasti pyytää lääkäriäkin tsekkaamaan jos tarve.
 
Muokattu viimeksi:
Siis tajusin eilen että mulla on seuraava neuvola (eli se toinen neuvola) vasta 20.6!:wideyed: Kiva odotella sinne asti kilpirauhasen tuloksia sun muita..

Luulis että tulokset sais ennen sitä...? :O Eikö kaikko tulokset tuu sinne Omakanta-palveluunki ja soittamalla varmaan saa kuulla etukäteen..
 
Mä testasin äsken ja sain varattua myös sen rakenneultran sinne Bulevardille :) 15.8!
 
Joo pitää soitella ennen sitä itse sinne ja kysellä.
En vaan muistanut että noi kaksi ekaa neuvola-aikaa olisi noin kaukana toisistaan :O
 
Täälläpäin ainakin ihan normaalia että kk tauko ekan ja tokan neuvola käynnin välissä. Mulla taitaa nyt mennä se 1,5kk kun toukokuun alussa 2pvä oli se eka neuvola ja toka on vasta työharjoittelun jälkeen 19.6. Toetenkin tossa välissä on se nt ultra että ei tarvii noin kauaa miettiä onko siellä masussa edes ketään
 
Takaisin
Top