Neuvolat, ultrat ym.

Nyt on käyty varhaisultrassa. Kaikki oli hyvin. Käpy vastasi kooltaan 7+6 ihan, kuin olin ajatellutkin. Itse kävin täällä pääkaupunkiseudulla kiehto äitiyspalvelussa, ultran teki kätilö, ja hinta oli 75€.

Huomenna hyvillä mielin neuvolaan. :smug:
 
Ihania ultrakuulumisia! :) Itellä huomenna viikko ar-ultrasta ja haluais jo niiin päästä taas kattelemaan pientä mut pitää odottaa ens perjantain neuvolaan, siellä onneks luvattiin ultrata.. Piinaviikko, puol toista, taas edessä!
 
Mulla on huomenna iltapäivällä ultra ja jännittää ihan älyttömästi että näkyykö siellä vauva ja syke. Pari viikkoo sitten näkyi siis vaan ruskuaispussi. Huomenna olis 7+5 tai muutaman päivän vähemmän. Yksin joudun taas sinne menemään kun mies tulee vasta viikonloppuna vihdoinkin kotiin. Nyt jo maha sekasin jännityksestä... :rolleyes:
 
Itse kävin Savonlahdella varhaisultrassa. Maksoi toki sen 120 euroa, mutta oli niin mukava ja ystävällinen tyyppi ettei tosikaan. Alkiostakin puhui vauvana ja hänenä. Lisäksi saatiin kotiin dvd ultrauksesta. Voi sitten jälkikäteen fiilistellä kotona sykettä :happy: Ja odotushuoneessakin oli jotenkin ihana tunnelma. Sellainen kiireetön, kuin aika olisi pysähtynyt. Rauhoitti kummasti mieltä, kun oli ensin jännittänyt hulluna koko bussimatkan Turusta Kaarinaan. Että hinnasta huolimatta suosittelen kyllä niille, jotka haluavat maksaa laadusta.

Mä oon käynyt Savonlahdella kolme kertaa. Joka kerta mennyt epävarmana ja huolissaan, ulos olen tullut todella onnellisena. Siinä on kyllä oikeassa ammatissa oleva asiakaspalvelija.
 
Onko muuten vinkkejä mitä voi ar-ultrassa kysellä? Kun viime kerralla ultraaja (tais olla sh) ei puhunut melkein mitään ja mä en jännityksestä tajunnu kysyy tai puhuu myöskään. Jäi aika hölmistynyt olo siitä käynnistä ja oisin ehkä saanut lisää infoo tai mielenrauhaa jos oisin jotain kysellyt. Huomenna haluan kysyy ainakin istukan sijainnista ja keskenmenoriskistä, jos ne ei muuten tuu puheeks. Tuleeko mieleen muuta mitä jäis sit itsekseen pohtimaan jos ei tuu kysyneeks ja jos kohdalle sattuu taas se sama vähäpuheinen ultraaja?
 
Mä kävin ultrassa perjantaina verenvuodon takia. Silloin oli rv 6+0 eikä juuri mitään vielä voitu sanoa paitsi että kyseessä on kohdunsisäinen raskaus ja ruskuaispussi näkyi. Tällä viikolla pitäisi kai vielä olla kontrolli. Jos kaikki siinä hyvin niin ensimmäinen neuvola on 21.5. ja lääkäri ja ar-ultra sitten 23.5. jolloin rv 8+4.

Aika jännää tää odottaminen! Tänään rv 6+3 ja toivottavasti kaikki hyvin :Heartred
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Aika omatoimiseks muuttunu. Verenpaine ja paino mitataan itse ja myös pissanäyte analysoidaan itse. Eipä siinä helppoahan tuo on. Vähän jo pelkäsin, että hemoglobiinikin täytyy itse mitata, mutta ei sentään. Muuten aika perusjuttuja käytiin läpi. Se ehkä vähän harmittaa, kun neuvolakortti on kokonaan digitaalinen.
Mä kyllä sain ihan pahvisen kortin. o_O Onkohan tässä jotain paikkakuntakohtaisia eroja..?
 
Muussa ryhmässä tuli myös ilmi tämä, että eri käytäntöjä. Itse sain kans pahvisen ja sekin oli muuttunut ja on enemmän sivuja kuin vanhassa. Papereita myös sain aika nipun mukaani, kun monille ilmeisesti vain kerrottu että netistä löytyy. Nettiin piti jotain tietoja täytellä kyllä etukäteen, mutta ei neuvolakortti siellä ole, vaikka sinne myös suurin osa tiedoista laitetaan. Itse kyllä tykkään tuosta perinteisestä paperisesta kortista :) Jää muistoksi ainakin.
 
Mun pitää kyllä tänään soittaa neuvolaan että mitä mun piti muistaa tehdä. Neuvolassa kun kävin oli niin paha olo että en pystynyt keskittymään ollenkaan :D Veri-virtsakokeet ainakin ensiviikolla, np-ultra 31.5
 
Mä kävin ultrassa perjantaina verenvuodon takia. Silloin oli rv 6+0 eikä juuri mitään vielä voitu sanoa paitsi että kyseessä on kohdunsisäinen raskaus ja ruskuaispussi näkyi. Tällä viikolla pitäisi kai vielä olla kontrolli. Jos kaikki siinä hyvin niin ensimmäinen neuvola on 21.5. ja lääkäri ja ar-ultra sitten 23.5. jolloin rv 8+4.

Aika jännää tää odottaminen! Tänään rv 6+3 ja toivottavasti kaikki hyvin :Heartred

Tiedätkö veriryhmäsi?
Mulle tämä on neljäs raskaus ja vasta nyt neuvolantäti muistutti että jos vähänkin tulee veristä vuotoa niin soitto neuvolaan ja sieltä piikki hakemaan. Mun veriryhmä kun on negatiivinen niin sitä immunoglobuliini piikkiä tulee ainakin kerran raskausaikana ja sitten synnytyksen jälkeen myös.
Jos on positiivinen veriryhmä niin sitten ei ole hätää eikä piikkejä pistellä.
 
Hei mullakin on negatiivinen ja vuotoa tullut. Pitääkö mun siis kysyy jotain neuvolasta? Annetaanko se piikki siis joka kerta jos vuotoo tulee vai miten? En oo kuullutkaan.
 
Tiedätkö veriryhmäsi?
Mulle tämä on neljäs raskaus ja vasta nyt neuvolantäti muistutti että jos vähänkin tulee veristä vuotoa niin soitto neuvolaan ja sieltä piikki hakemaan. Mun veriryhmä kun on negatiivinen niin sitä immunoglobuliini piikkiä tulee ainakin kerran raskausaikana ja sitten synnytyksen jälkeen myös.
Jos on positiivinen veriryhmä niin sitten ei ole hätää eikä piikkejä pistellä.

Siis mitä! En oo ikinä kuullutkaan moisesta. Mulla niin hirvee piikkikammo, että ei kuulosta kivalta.
 
Np ultra-aika varattu 5.6! Naistenklinikalla ihan täyttä niin ei sinne saanut mitään aikaa ollenkaan:meh:
Rakenneultrakin taisi olla 30.7 jos oikein nyt muistan:grin
Ja sitäkään aikaa ei saanut naistenklinikalta..
 
Huh helpotus ja voi tätä onnea! Tänään toisessa ar-ultrassa näkyi pikkuinen vauva ja villi syke! :Heartred Pelkäsin niin hulluna ja taas olin yksin, kauhusta jäykkänä menin huoneeseen ja oisin melkein halunnut lähtee karkuun säästyäkseni huonoilta uutisilta. Kätilö varoitteli jo etukäteen että seiskaviikkoista joutuu varmaan etsimään että ei näy heti. Mut heti välähti näytölle meidän jouluvauva sykkeineen ja saatiin se laskettu aikakin vihdoinkin. 24.12. :) Ollaan niin onnellisia, mun isä on syntynyt jouluaattona ja siinä on jotain niin erityistä. Nyt täytyy toivoo et tää on yhtä täsmällinen kun isosiskonsa ja syntyy laskettuna :D Ei vaan, syntykööt milloin vaan. Nyt on vaan niin hurjan rento ja onnellinen olo. Viikot siis tänään 7+2 ja taidan sen la:n muuttaa täälläkin jo kun se edellinen oli ihan oma villi veikkaus vaan ja tää tuntuu nyt oikeemmalta. Enää en ihmettele ettei näkynyt vauvasta jälkeekään ekassa ultrassa, se olikin siis jo rv 5+3 eikä 5+6.
 
Eikös toinen vaihtoehto ollut siellä Espoon sairaalassa? Siellä kuulemma upouudet tilat synnytys- ja lapsivuodeosastolla. Meidän neuvolatäti oikein suositteli sitä ja kertoi että todella moni on kehunut niitä uusia tiloja.

Olisi varmasti ihan kiva sinne mennä synnyttämään mutta meiltä naistenklinikalle on 10km kun taas Espoon sairaalaan 24km..

Ps. Löysin tälläisen esittelyvideon Espoon sairaalasta: https://youtu.be/j2xcsh61Xtk
 
Takaisin
Top