Neuvolasta saadut tuotenäytteet, kirjat ja muut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko saaneet neuvolasta jotain konkreettista? Tuotenäytteitä, Vauvan odotus -oppaan tai vauvalle kirjoja esimerkiksi?

Esikoisen ajoista en hirveästi muista, mutta mielestäni saatiin yksi pullo D-vitamiinia. Kuopuksen synnyttyä saatiin joku kassi, jossa oli ainakin pieni paketti vaippoja ja muuta sellaista. Lisäksi saatiin jotain rasvaa näytetuubi, kun vauva-aikana oli ihottumaa ja pikkupaketti rautaa, kun tuli hemoglobiini puheeksi.
 
Me saatiin kans neuvolasta eka d-vitamiini ja sit kassi missä oli kirjoja. Joku tarinakirja ja lorukirja. Sit ollaan tietysti saatu se perus hymynaama seinällä ja hirvee kasa kaikkea muuta paperia ja esitettä.

Synnytyksen jälkeen sairaalasta saatiin joku tommone kassi missä oli muistaakseni vaippoja, tutti, jotai rasvoja ja lahjakortti jollyroomiin sekä viaplayhin. En muista oliko muuta.
 
Muumivaippojen näytepakkaus, villasukat, lorukirja, lorupussi ja kirjastokassi, hymynaama, marakassi ja kangaspussukka. Rasvaa oltais saatu viimeksi, mutta niitä säilytetään lukitussa kaapissa jonka avaimen joku oli just ominut niin terkka ei päässyt sitä antamaan 😂 esitteitä ja opasvihkoja tullut sekä odotusaikana että vauva-aikana.
 
Esikoisen odotusaikana saatiin Meille tulee vauva-ohjekirja sekä kirjakassi, joka jaettiin tuona ja parina seuraavana vuonna syntyneille lapsille neuvolasta.
 
Muokattu viimeksi:
Me saatiin pullo D-vitamiinia, villasukat ja kassi, jossa oli näytepaketti vaippoja, viaplay-koodi ja jotain muita alekoodeja.
 
Muistelisin, että esikoisen aikaan sai jotain tuotenäytteitä, esim. D-vitamiinit. Odotusoppaat ja Liberokassit sai napata mukaansa neuvolasta. Nyt ei ole tullut mitään. Odotusaikana eivät neuvolasta saaneet edes pahviselle neuvolakortille antaa muovisuojaa, kun oli tietyn firman eli "mainos". 🙄
 
Odotusaikana eivät neuvolasta saaneet edes pahviselle neuvolakortille antaa muovisuojaa, kun oli tietyn firman eli "mainos". 🙄

Onpa erikoista. Kyllä meillä on ollut molempien lasten korteissa muovisuojat, vaikka ovatkin aina jonkun firman.
 
Onpa erikoista. Kyllä meillä on ollut molempien lasten korteissa muovisuojat, vaikka ovatkin aina jonkun firman.
Mullakin kahden aiemman kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt eivät saaneet suoraan antaa vaan piti itse käydä käytävän hyllystä ottamassa. 😂 Sama juttu lapsen neuvolakortin kanssa eli on pelkkä kortti, pitääkin seuraavan kerran neuvolassa käydessa muistaa ottaa hyllystä se suojus.
 
Mullakin kahden aiemman kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt eivät saaneet suoraan antaa vaan piti itse käydä käytävän hyllystä ottamassa. 😂 Sama juttu lapsen neuvolakortin kanssa eli on pelkkä kortti, pitääkin seuraavan kerran neuvolassa käydessa muistaa ottaa hyllystä se suojus.
Tuolla noilla TK:n käytävillä ja tiloissa ei mikään yhtään irrotettavissa oleva pysy tallessa. Vessasta oli lokakuussa haihtunut koko vesihana eli ammattilaiset tai hyvät amatöörit olleet asialla.
 
Mullakin kahden aiemman kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt eivät saaneet suoraan antaa vaan piti itse käydä käytävän hyllystä ottamassa. 😂 Sama juttu lapsen neuvolakortin kanssa eli on pelkkä kortti, pitääkin seuraavan kerran neuvolassa käydessa muistaa ottaa hyllystä se suojus.
Mitä ihmettä? Mulle kyllä annettiin ihan tällanen suoja käteen mainoksineen päivineen sekä äitiys- ja lastenneuvolassa. Ja ymmärtääkseni asioimme saman kunnan neuvoloissa. Tai sitten tuli th:lle moka kun antoi tuon. :tears:Viimeksi sain myös tuollaisen kotelon ihan ongelmitta, ei silloinkaan ollut puhetta mainoksista.
 
Muokattu viimeksi:
Mitä ihmettä? Mulle kyllä annettiin ihan tällanen suoja käteen mainoksineen päivineen sekä äitiys- ja lastenneuvolassa. Ja ymmärtääkseni asioimme saman kunnan neuvoloissa. Tai sitten tuli th:lle moka kun antoi tuon. :tears:

2019 sain myös tuollaisen kotelon ihan ongelmitta, ei silloinkaan ollut puhetta mainoksista.
Tässä varmaan on taas tää "järjen käyttö on sallittu" - tyyppinen juttu eli virallinen ohjeistus todennäköisesti tuo, että mainoksia ei saa jaella ja jotkut noudattaa sitä ihan kirjaimellisesti ja toiset ajattelee järjellä. 😁
 
En ole ikinä saanut neuvolasta mitään muuta kuin lippulappusia ja virtsanäytepurkkeja :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Tässä varmaan on taas tää "järjen käyttö on sallittu" - tyyppinen juttu eli virallinen ohjeistus todennäköisesti tuo, että mainoksia ei saa jaella ja jotkut noudattaa sitä ihan kirjaimellisesti ja toiset ajattelee järjellä. 😁
Samaa mietin. Mun korvaan kuulostaa kyllä todella oudolta ettei saisi jakaa jotain neuvolakortin koteloita koska niissä on mainoksia, vaikka tavallaan ymmärrän miksi. Mut silti aika hölmöä et joutuu hakemaan itse käytäviltä koska jotkut noudattaa näitä pilkuntarkasti ja toiset ei.
 
Mä sain kesällä 10kpl paketin hengitysmaskeja kaikkia seuraavia raskauden aikaisia lääkäri, labra ym käynti kertoja varten. Käytin ja ovat jo loppu.
Kuulemma joku mummo neuloo ja tuo alueen talvivauvoille tumppuja sekä junasukkia annettavaksi eka synnytyksen jälkeisellä käynnillä. Saas nähdä vieläkö mummo on niitä sinne tuonut...
 
Samaa mietin. Mun korvaan kuulostaa kyllä todella oudolta ettei saisi jakaa jotain neuvolakortin koteloita koska niissä on mainoksia, vaikka tavallaan ymmärrän miksi. Mut silti aika hölmöä et joutuu hakemaan itse käytäviltä koska jotkut noudattaa näitä pilkuntarkasti ja toiset ei.
No sepä. 😁 Mutta itse asiassa tää on ainakin kahden neuvolan tapa täällä, koska eka käynti tehtiin eri neuvolaan ja saatiin sieltä äitiyskortti ja ei koteloa. Sen jälkeen vaihdettiin neuvolaa ja siellä sitten terveydenhoitaja otti puheeksi, että ei saada enää jakaa ja näytti hyllyn, mistä saa omatoimisesti ottaa.
 
No sepä. 😁 Mutta itse asiassa tää on ainakin kahden neuvolan tapa täällä, koska eka käynti tehtiin eri neuvolaan ja saatiin sieltä äitiyskortti ja ei koteloa. Sen jälkeen vaihdettiin neuvolaa ja siellä sitten terveydenhoitaja otti puheeksi, että ei saada enää jakaa ja näytti hyllyn, mistä saa omatoimisesti ottaa.
Jännä juttu ja mulla sama kokemus takana - eka äitiysneuvola oli eri neuvolassa, sain kotelon. Neuvola vaihtui sitten kesken raskauden kunnan sisällä, ja lastenneuvolasta sain myös kotelon heti kättelyssä. Taisi th vielä sanoa tyyliin "laitetaanpas tämä koteloon ettei mene ihan likaiseksi" :rolling:
 
Jännä juttu ja mulla sama kokemus takana - eka äitiysneuvola oli eri neuvolassa, sain kotelon. Neuvola vaihtui sitten kesken raskauden kunnan sisällä, ja lastenneuvolasta sain myös kotelon heti kättelyssä. Taisi th vielä sanoa tyyliin "laitetaanpas tämä koteloon ettei mene ihan likaiseksi" :rolling:
Eikä! 😂 Onkohan nää neuvolakohtaisia vai terveydenhoitajasta riippuvaisia toimintatapoja? 🤔😁
 
Eikä! 😂 Onkohan nää neuvolakohtaisia vai terveydenhoitajasta riippuvaisia toimintatapoja? 🤔😁
Veikkaan että on vähän sekä että, mut mistä sitä tietää :rolling: Esikoisen aikaan me oltiin eri neuvolassa kunnes muutettiin parin kilometrin päähän ja neuvola vaihtui. Sielläkin oli hieman eri käytäntöjä tietyissä asioissa, vaikka luulisi et tämmösissä asioissa olisi yhteinäinen linjaus. Muistin just et saatiin esikoiselle "mainos" eli semmoinen hymynaaman kuva joka oli leikattu jostain, mut ilmeisesti mainostekstit otettu pois joten en tiedä mistä se oli lähtöisin. :rolling:
 
Takaisin
Top