Neuvolakäynnit

neuvola 6kk

64cm
6040g
40cm

itse olen ollut samoissa mitoissa 8kk iässä:) 
Ärsyttää tuo meidän neuvolantäti, kun jännä että osaat jo sitä ja tätä (eli ihan normit jutut mitä 6kk osaa) vaikka oot niin pieni...ARGH!!!! tyttö on ihan normaalin kokoinen vaikka sieltä pienemmästä päästä. Mitä ihmeellistä siinä on jos kehittyy normaalisti!!! Ja sit vielä aina vertailee jossakin asioissa toisiin lapsiin! Siitä en pidä yhtään! Hyvin jo osaa tehdä sitä ja tätä ei KAIKKI vielä tässä vaiheessa osaa.....jokainen kehittyy omaan tahtiinsa, ei tarvii toisia rueta meillekään "haukkumaan".
 
6kk neuvola:
pituus 75cm
paino 11,2kg
pipo: 45cm

melekonen pötikkä :)

seukki kerta vasta melkeen 9kk, hui :)
 
Samulin 6kk neuvolakuulumiset:



Paino: 9050g ( +5400g syntymästä )

Pituus: 71cm ( +20cm syntymästä )

Päänympärys: 44cm ( + 9,5cm syntymästä )


" Konttaus oikeaoppista. Utelias, aktiivinen poika. Lisäruuat päivittäin (lisää, lisää tahtoo poika!), vuorovaikutus ok, seuraa helmeä"
 
Ronin 6kk neukkulakuulumiset viime perjantailta

paino 10,05 kg
pituus 69,5 cm
pipo 43,7 cm

Influenssarokote otettiin ja kuukauden päästä käydään saamassa siihen tehoste. Th kysyi haluunko mittauttaa pojan samalla kun käydään ottamassa se tehoste. No tietysti haluun :). Eli meillä seuraava käynti kuukauden päästä ja sitten lääkärineuvola on 8kk:n iässä.
Rokotteesta ei tullut mitään oireita, eikä pistänyt edes kitisyttämään. On niin reipas tuo äiteen kulta emoticon .
 
Toisenkin Ronin 6kk neuvolakuulumiset!

8810 g (+560g 5kk neuvolasta)
70,5 cm (+1,5cm 5kk neuvolasta)
43,5cm (+0,5cm 5kk neuvolasta)

"Osaa ryömiä, konttausasentokin hallussa! Kasvaa hyvin. Ja.jotain.josta.ei.saa.selvää" :)

Olin oletuksessa et 6kk neuvolassa ois saatu se influenssarokote, mut eipä tuo edes tarjonnu sitä. Oisko mun pitäny ite tajuta pyytää? Vaikka aika sama sitä nyt enää on ottaa kun influenssan tuo poju jo sairasti..
 
Taatu : Meillä terkka sano ihan lopussa vasta että miten sen rokotteen kanssa..ja sit ku sanoin et ei oteta,nii tää tokas vaan hiljaa,että ei sitä kukaan muukaan oo oikeen ottanu ja sanoi että ei itsekään muksulleen ottaisi,kun tutkimukset rokotteesta on vielä ihan kesken.. :)..
et must tuntuu että ei ne sitä tarjoo automaattisesti enää..:)
 
Meillä oli tänään 6kk (+2vko) neuvola :

Pituus : 71,5 cm
Paino : 8520 g
Pipo : 42 cm

"Veikeä neitokainen. Kasvaa tasaisesti. Syö monipuolisesti soseita ja puuroa. Kehitys hyvää. Oppinut istumaan ja konttaamaan. Kuulo ja näkö ok."

 
kattili; teilläkin potra kaveri! Kuin myös täälä!

Turo-Eemil 6kk mitat 72.2cm ja 9490g <3
 
Jeminan 6kk neuvola 5.1.2011:

Paino 7760 g (+160g)
Pituus 70,5 cm (+1,5cm)
Pipo: 43 cm (+0,6cm)

"Todella hoikka tyttö pituuteensa nähden. 2 hammasta. Iho ok. Näkö&kuulo ok. Hyväntuulinen. Uniasiat ok. Juttelee mukavasti. Suojeluheijasteet eteen ja sivuille myös."

Seuraava kerta olis sitten 8kk lääkärineuvola. :)
 
Milla_ olitteko siin puolvuotis ryhmäneuvolas? Mielenkiinnosta millai juttu se oli...
Voi olla et oot maininnu siit jossaa toises topicis mut (kuten muuallakii ehkä pari kertaa maininnu ;) ) mun muisti on nykyää ihan olematon..
 
Ukkelin 8kk lääkärineuvola:

Paino: 10695g (+965g 2 kk:ssa)
Pituus: 73cm (+3,5cm)
Pipo: 46,5cm (+1,5cm)

"Kasvaa hyvin. Iho siisti. Hyväntuulinen. Alkaa vierastaa. Suojelurefleksit kunnossa. Pyörii vatsalla, ei vielä konttaa. Keuhkot, sydän, vatsa, kivekset, lonkat ok. Psykomotorinen kehitys vastaa ikää."

Poika sai hirveän itkukohtauksen kun lääkäri alkoi tutkia, vierastaa siis :) Muuten kyllä näytti kaikki temput mitä osaa ja lääkärin mukaan lähtee kyllä liikkeelle minä hetkenä hyvänsä. Seuraava käynti neuvolassa sit 1 vee!! Ja lääkärillä 1,5vee. Hammashoitajalle myös 1vee.  

 
Meiän Neppula 8kk (6kk):

8210g (+600g)
69,5cm (+2cm)
py 44 (+0,9cm)

Lääkäri kirjotti vaan, että kaikki ok.
Lääkäri oli varma, että Nea alkaa itkeen kun lonkat katottii mutta päinvastoin se alko nauraa räkättää ääneen :D
Th oli taas sitä mieltä, että hurjan nopeesti kehittyny kun monet ei vielä tässä iässä ees ryömi. Mä oon jotenki aina luullu, että tän ikäset liikkuis paljonkin! :O
Saatiin valita tullaanko seuraavan kerran 1v neuvolaan vaiko jo 10kk. Valittiin 10kk.
Hammaslääkärillä käytiin tänään ja senkin puolesta kaikki ok, seuraavan kerran sitten 2vuotiaana sinne uudestaan.
 
Kimin 8kk neuvola (6kk)

pituus 72cm (+2cm)
paino 9780g (+780g)
pipo 47cm    (+1,5cm)

Lyhytsanainen tohtorimme kirjoitti: "Terve pulska jäntevä poika" :D

Tämä oli nyt yhdistelmä aiemmista kun ekalla kertaa viesti oli: "Vireä jäntevä vauva" ja toisella kertaa: "Terve pulska poika" :D
 
Liekkisen 8-kk neuvola;

paino 8105g
pituus 73,5cm

"Kasvua tullut mukavasti. Ryömiminen sujuu. Iho kunnossa. Sydän-keuhko ok, korvat terveet."

Täytyy sanoa että olipa taas yhtä tyhjän kans toi käynti. No saatiin sentään korvat tsekattua ku epäilin oisko tulehusta kun niin huus parina yönä. Suorastaan v*tuttaa kun th on sellanen uskis vanha pieru jonka kans mulla ei yhtään synkkaa ja lääkäri hiljaa supiseva ukko josta ei saa mitään selkoa! Poika on ollu samoilla painokäyrillä syntymästä asti ja aina se th vaan et lisää kiintetä vaik sanon et turha mun on niit lisätä ku herra puklailee ulos jo näillä määrillä ja jos tota mummoa oisin totellu kaikessa niin en ois varmaan imettäny ikinä, enemmän huolissaan siitä ku sanoin et Liekki ei oikeen enää suostu korviketta juomaan! no ei kai sen pidäkään jos imetän!!! herramunjee! Onneks ittellä on jotain itsepäisyyttä sen suhteen et tiän ite mikä on lapselle parhaaks ja jos en tiä niin otan ite selvää, ihan surettaa ne äidit jotka käy ton th:n luona ja kuuntelee sitä ku jumalaaemoticon
 
on kyllä tympeitä tollaset terkat...kaverilla kans sattunu huono tuuri kun niillä on lastenneuvolas terkka joka vaikuttaa siltä et se ei voi sietää lapsia ja on aina sellanen et haluaa mahd. pian eroon asiakkaistaan...mittaukset ja ulos, käytännös... meillä kyllä on onneksi ihana terkka joka jaksaa kuunnella ja neuvoa :) välillä menee neuvolakäynnil melkee tunti kun kyselen kaikkea...ja jaksaapa se th joka kerta kysyä myös isännän voinninkin :D ku meillä on tuo isäntä innostunu tuleen neuvolakäynneille mukaan ni th käy läpi samalla isännän selän kunnonkin :D
 
Netan 8 kk neuvolalääkäri takana (vaikka siis 8kk tulee vasta parin viikon päästä täyteen)
paino 8kg (+ 845g 6kk neuvolasta)
pituus 69,3 (+4,3 cm 6kk neuvolasta)
pipo 43,6 (+1,2 cm 6kk neuvolasta)
"Kasvaa tasaisesti. Konttaa, nousee tukea vasten polvilleen. Hampaita ei vielä. Aukile ok. Pupillit ok. Kuulo ok, korvat terveet. (sitten onkin teksitä mitä en ymmärrä)"
Näit istumisheijasteita ei tule sivulle kaatuessa, mutta eteen kyllä.
Neiti varvastelee kovasti, joten suositteli fysioterapeutilla käyntiä. Sanoin, että jos nyt ei vielä... Katsotaan sitten 10kk neuvolan jälkeen.
 
Täällä oli tänään Samulin 8kk neuvola (vaikka ikää se 7,5). Oli kyllä meilläki aika tympeä käynti kun tälläkertaa neuvolatätiä tuuras joku opiskelija ja lääkärikin oli tuuraaja joka oli kyllä kans vanha pieru, sai vaan päivän pilalle kun siellä kävi :/!! Ensinnäkin miten voi edes olla niin tympeä ihminen.. Se ei vastannu mihinkään kysymyksiin, mm. pyysin näyttämään vielä sitä että miten sitä kyynelkanavaa sai itte aukastua (käytiin sillon lääkärissä tuon takia ja se sano että sitä voi ittekki painella niin silmää auttaa) niin tää ei sanonu siihen mitään, eikä siis näyttäny, vaihto vaan puheenaihetta!! Sitten siellä piti tutkimuksen jälkeenki olla nakuna toisen vaikka samuli vapis siellä kylmästä ja että ois ihan hyvin voinu välillä pukea päälle! sitten se nosti sen hoitopöydälle (tiedätte varmaan miten pieniä ne on siellä?) ja laitto lelun sinne toiselle puolelle ja odotti että samuli KONTTAA sinne!! siis sehän sai sen lelun vaan kurottamalla otettua eikä siis nähny konttausta. mä en oikein tajua mikä järki tossaki oli?? ja muutenki vaan kyseli että nouseeko istumaan jne, ei mitään itte halunnu nähdä. aiemmin kun lääkärit antaa olla lapsen lattialla ja siitä seurailee mitä ne keksiikään ikinä tehdä. siitäkin sanottiin että nousee tukea vasten kävelee niin se sano että aijjaa, se ei vielä kävele!! mä olin tyyliin että joo, onneks ei kävele :D!! jäi kyllä niin huono maku koko käynnistä!!

Mutta tässä ne mitat :


Samulin 8kk neuvolakuulumiset:



Paino: 10,245g ( +6595g syntymästä )

Pituus: 75,5cm ( +24,5cm syntymästä )

Päänympärys: 45,1cm ( + 10,6 cm syntymästä )

seuraava neuvola meilläkin 10kk iässä..saatiin kans valita että mennäänkö aiemmin vai vasta sillon vuoden iässä..ois ollu niin pitkä tauko että halusin välissäkin käydä :)
 
Meillä meni taas toisinpäin..ihanaa, kun ei ollu vakkari neukkutäti. Oli nuori ja kiva sijainen:) Olis varmasti vakkari valittanut, kun tyttö syö vielä yöllä...
 
meillä oli 6kk neuvolassa 72,2cm ja 9450g ! ;D
Potra poika; mutta paino pituuteen nähden on laskussa ollut nyt tovin . Mutta tuskin tarvii huolestua, koska pojalla kuitenkin painoa on eikä todellakaan ole mikään laihan puoleinen ;D
 
Ronin 8kk lääkärineuvolasta terveisiä!

9510g ja 71,5cm, päänympärys 44,5cm..

"Kasvu tasaista. Motorisesti aktiivinen poika, konttaa, istuu, nousee seisomaan" <3

Olivat neuvolatäti ja lääkäri melkein ihmeissään, kun ikää ei edes 8kk vielä ja niin näppärästi nousee seisomaan ja ottaa askelia. Arvelivat, että 10kuisena kävelis jo ehkä ilman tukeakin... HUI! Pinsettiotteessa vielä treenaamista, mutta näkivät senkin jo olevan vahvasti tuloillaan!

10kuis neuvolaa ei täälläpäin ookkaan normaalisti, mut mä sen silti halusin ku tuli nii orpo olo kun sanoi että seuraava oiski sitte vuoden ikäisenä! No way! :D
 
Takaisin
Top