Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä oon kans vähän miettonyt et voisko sen pitää puhelimessa tms. Katsoin, että netistäkin löytää sen saman materiaalin mitä ensikäynnillö neuvolassa jaetaan. Me asutaan myös alueella missä Ipana käytössä. Muutenkin miettinyt, että koenko tarvetta niin tiheälle neuvolaravaamiselle mitä muistan että esikoisen kanssa oli, siis lähinnä puolen välin jälkeen.Mä kanssa meinasin soitella vasta ultran jälkeen. Oon tehnyt kaikissa raskauksissa näin. Nyt vähän mietin, että taidan tarkalle ehdottaa, jos jätetään kokonaan eka käynti välistä. Mehän käytiin silloin syksyllä siellä ja mitään erikoistahan siinä käynnillä ei ole. Pyytäisi vaan labrapyynnöt ja avaamaan ipanaan raskauden ja sitten seuraavat käynnit. Nt-ultra varataan itse sähköisestä järjestelmästä ja sen ohjeet mulla on syksyltä kyllä tallessa.
Ei ois enää ees pitkä aika.Sain heti huomiselle puhelinajan missä väsätään lähete raskauden keston selvitykseen. Oon kyllä aika varma että sai alkunsa 17.1., eikä aiemmin. Mutta kyllä ultra vaan kelpaa
Sitten omalle terkalle aika 3.3.
Joo näin juuri! Oon 99% varma tuosta ajankohdasta kylläNo hyvä juttu, että selvitetään sittenJos olisi alkanut aiemmin, olisi kaikki tekemäsi testit olleet varmaan yhtä tummia. Nyt tais olla joku vaaleampi ja sit heti tummeni?
Oho tuosta en tiennyt. Itsellä myös keliakia. Pitääpä ottaa puheeksi lääkärin kanssa tuo. Kiitos kun laitoit tänne kommentin :)Soitin tänään neuvolaan varatakseni ajan ja se puhelu kesti jo reilu puolituntia kun kyseli kaikki mahdolliset ennakkotiedot.
Ensi viikolla lääkärin konsultointi, jossa tekee arvion foolihappolisästä (keliaakikoille suositellaan tupla annosta, mutta vain lääkärin määräämänä), mutta ymmärtääkseni tästä ei edes soiteta vaan kirjataan vaan Kantaan.
Varsinainen neuvola meni vasta 19.3 eli 10+? Onneksi varattiin se varhaisultra ettei tarvitse sinne asti odotella ilman mitään
Tää on ilmeisesti aika uusi ohjeistus kun edellisessä raskaudessa 2024 tuosta ollut mitään puhetta tai löytynyt mitään tietoa netistäOho tuosta en tiennyt. Itsellä myös keliakia. Pitääpä ottaa puheeksi lääkärin kanssa tuo. Kiitos kun laitoit tänne kommentin