Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sama fiilis @Metsäkaiku, enpä nyt ainakaan vielä mitään ihmeempää tietoa saanut neuvolasta, oli aikalailla nimensä mukainen ensikäynti, justhan noi samat asiat käytiin läpi kesäkuun ensikäynnillä lapsettomuusklinikallaSama homma täälläkin mennä ultrattavaksi helsingin keskustaan, tuntuu tosi oudolta paikalta ”keskittää” ultrat.
Ennen oli kättärillä ja naikkarilla nt-ultrat/rakenneultrat. Sitten ne keskitettiin tonne bulevardille mikä on ihanJep, en ollu jotenkin ikinä ajatellu asiaa, hassua ettei vaikka Jorvissa ole. Tai ois ollu ees Naistenklinikalla, sinneki ois helpompi autolla mennäNo näillä mennään, pitää kyllä melkein etäpäivä itse ottaa kun työpaikka on ihan toisessa suunnassa
![]()
No höh! Ompa tylsä..vUltrista en osaa sanoa. Sinne vielä periaatteessa ehdit ajallaan jos on aikoja jäljellä. Seulontalabrojen kannalta toi on vähän huono juttu. Tänään siis itse kävin rv 10+3. Ja neuvolasta suositteli nimenomaan mieluiten tätä viikkoa ma-pe. Ne kun kai olisi hyvä ottaa tietyn ajan sisällä. Siis jos osallistuu seulontoihin.Täällä on ensiodottaja ihan paineissa (nyt 9+2) . Maanantaina piti olla eka neuvola ja se peruuntui terkkarin takia. Seuraava aika tarjottiin vasta 19.11, jolloin on jo 11+0! Oon ihan paineissa, saako ensikäynti edes mennä niin pitkälle? Onko ultraan aikoja saatavilla niin nopeasti kuin sitten täytyisi olla? Mitä jos mun puoliso ei pääse ultraan niin lyhyellä varoitusajalla ja sitten huomataan ettei siellä sydän lyökkään ja oon ihan yksinmun päässä on vaan kauhuskenaarioita keskenmenoista kun ollut aina tunne etten saa biologisia lapsia. Varhaisultrat maksaa täällä suunnalla niin paljon etten muutaman viikon takia haluais laittaa melkein 400e palamaan kun ei kuitenkaan ole takeita siitä meneekö kaikki hyvin ultrasta huolimatta
![]()
Erittäin todennäköisesti noilla viikoilla vois neuvolan laitteilla ne sydänäänet saada sit kuunneltua kuiteskin ja saada varmuuttaTäällä on ensiodottaja ihan paineissa (nyt 9+2) . Maanantaina piti olla eka neuvola ja se peruuntui terkkarin takia. Seuraava aika tarjottiin vasta 19.11, jolloin on jo 11+0! Oon ihan paineissa, saako ensikäynti edes mennä niin pitkälle? Onko ultraan aikoja saatavilla niin nopeasti kuin sitten täytyisi olla? Mitä jos mun puoliso ei pääse ultraan niin lyhyellä varoitusajalla ja sitten huomataan ettei siellä sydän lyökkään ja oon ihan yksinmun päässä on vaan kauhuskenaarioita keskenmenoista kun ollut aina tunne etten saa biologisia lapsia. Varhaisultrat maksaa täällä suunnalla niin paljon etten muutaman viikon takia haluais laittaa melkein 400e palamaan kun ei kuitenkaan ole takeita siitä meneekö kaikki hyvin ultrasta huolimatta
![]()
Varmaan riippuu alueesta, mutta itsellä ei kaksi vuotta sitten tullut verikoetuloksia kantaan näkyville ennen ultraa. Siitä taidettiin muistaakseni jopa labrassa mainita.Tuleekohan sikiöseulonnan verikoetulokset näkyviin omakantaan? Nimim labroissa kävin jo, mutta nt-ultra vasta reilu kahden viikon päästä, piinallista odottaa…![]()
No höh! Ompa tylsä..vUltrista en osaa sanoa. Sinne vielä periaatteessa ehdit ajallaan jos on aikoja jäljellä. Seulontalabrojen kannalta toi on vähän huono juttu. Tänään siis itse kävin rv 10+3. Ja neuvolasta suositteli nimenomaan mieluiten tätä viikkoa ma-pe. Ne kun kai olisi hyvä ottaa tietyn ajan sisällä. Siis jos osallistuu seulontoihin.korjatkaa jos olen väärässä
Löysin tommosen linkin. Tossa on noi viikot
Kiitos pohdinnastaErittäin todennäköisesti noilla viikoilla vois neuvolan laitteilla ne sydänäänet saada sit kuunneltua kuiteskin ja saada varmuuttajotenkin itsellä olo ettei 1. Käynnillä ole mitään sisältöä, mutta nuilla viikoilla järjestettynä ehkä jo
![]()
Hei no mutta hyvä jos saat lähetteet ennakkoon. Ei tarvitse sitä miettiä. Eiköhän siellä kaikki ole hyvinKiitos pohdinnastaYmmärsin että ensiviikolla soittaa sen verran että tekee lähetteen seulonnan labrakokeisiin. Ehkä mainitsen samalla vähän omista peloistani, niin tietää että sieltä on hullu huolehtijamama saapumassa
Jospa tää myöhäinen ensikäynti olisikin sitten hyvä asia ja saisi vähän rauhaa jos onnistuisi kuulemaan sydänäänet
![]()
Me käytiin ke varhaisultrassa ja nt-ultraan on vielä 5 pitkää viikkoa. Saattaa olla että käyn vielä jossain kohtaa uudestaan Perhe-Artessa ultrassa, se oli niin mukava paikka ja kohtuullinen hinta mielenrauhastaHei! Mulla on ollu eka ultra viikolla 8+0, jossa kaikki hyvin ja siittä neuvolakäynti 9+1 ja pienokaisen syke näkyi vahvana. Itsellä raskautuminen tapahtui lapsettomuushoitojen kautta, niin siksi oli tuo ekstraultra jo 8-viikolla. Nyt seuraavaan ultraan on 3 viikkoa ja tää aika tuntuu niiiin pitkältä ja pelottaa kaikki oireet. Miten te muut saatte pidettyä stressin/kauhukuvat/muut pelot aisoissa näiden käyntien välissä?Otan kaikkia vinkkejä vastaan että lakkaisin murehtimasta ja osaisin nauttia tilanteesta
![]()
Mulla ei tässä raskaudessa sitä pelkoa ole ollut kun on pitänyt käydä jo kahdesti klinikalla raskauden seurannassa ja tiistaina kolmas tarkastus, vaikka viikkoja vasta 10+3. Ja joka kerta tarkistetaan ultralla.Hei! Mulla on ollu eka ultra viikolla 8+0, jossa kaikki hyvin ja siittä neuvolakäynti 9+1 ja pienokaisen syke näkyi vahvana. Itsellä raskautuminen tapahtui lapsettomuushoitojen kautta, niin siksi oli tuo ekstraultra jo 8-viikolla. Nyt seuraavaan ultraan on 3 viikkoa ja tää aika tuntuu niiiin pitkältä ja pelottaa kaikki oireet. Miten te muut saatte pidettyä stressin/kauhukuvat/muut pelot aisoissa näiden käyntien välissä?Otan kaikkia vinkkejä vastaan että lakkaisin murehtimasta ja osaisin nauttia tilanteesta
![]()