Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei! Korjatkaa viisaammat jos oon väärässä, mutta oon itse siis HUSin piirissä ja eka neuvola on about rv8-10 ja ensimmäinen julkinen ultra vasta rv12-13:Eyes:

Mut ihan tosi ihana jos pääsee muualla jo aiemmin, toi 12vk on aika pitkä aika odotella :D Täälläkin varmaan siis paljon porukkaa jotka minun lailla varannut ultran yksityiselle ensin ja menee vasta sen jälkeen neuvolaan.
No ymmärrän kyllä että miksi varataan ultraan aika sitten jos joutuu niin kauan odottelemaan ennen kuin pääsee näkemään pientä. En minäkään jaksaisi odottaa nuille viikoille asti ultraa.
Sit täällä mennään rakenneultraan Kysille, sitä ei täällä tehdä.

Mäkin nyt sit kuitenkin ruuhkan pelossa varasin neuvolaan ajan, vaikka vu tulossa ensi viikolla lapsettomuuspolille eikä sieltä kehotettu neuvola-aikaa varaamaan ennen vu. Sainkin ajan 3.11. eikä tuntunut liikaa olevan ruuhkaa. Pääsee ihan fyysisesti paikan päälle. 😊

Mietin tässä soittelisko jo huomenna neuvolaan vai odottaisko vielä😅 taisin viimeksi soittaa samana päivänä kun plussasin 😆

Mää aattelin odottaa vielä ens viikkoon ennen kuin soittelen😃 kun on niin alussa ettei sinänsä oo mitään kiirettä vielä😁

Yritän estää kesken menemisen sillä että en ilmoita raskaudesta vielä😂😂 ihan kuin se oikeasti auttaisi🙈
Mulla on jotenkin sama ajatus, että jos en soita niin ei mee kesken 🤣

Varmaan täytyy alkuviikosta soitella, kun viivat niin hienosti vahvistunu, että ei kai ainakaan kemialliseks jää.

Mä en oo vielä varannut neuvolaa kun jotenki ahdistaa soittaa sinne🫣 Ollaan muutettu uuteen kaupunkiin kolmisen kuukautta sitten ja kaipaan kovasti vanhasta kaupungista meidän neuvolan terveydenhoitajaa 🥹 Hän oli vuodesta 2019 meillä, ehkä yhden kerran jouduttiin menemään jollekin toiselle. Hän oli niin ihana ja tunsi meidän ”tarinan” joten neuvolassa oli helppo ja mukava käydä.

Muokattu viimeksi:
Mulla on ens viikolla eka käynti neuvolaan kun tarkistavat ultralla raskauden keston koska mulla on PCO ja välillä kierrot epäsäännölliset ja nyt edeltävät menkat kesti vain 1,5 päivää. Mut oon kyllä aika varma että oon oikeassa viikoista. Mielellään silti meen ultraan 🥰 Toivottavasti vain näkyis syke silloin, pitäs olla sitten rv 6+2.

Täällä kanssa neuvolakäynnit varattuna, sain julkiselta myös neuvolalääkärin ultran, kun on kkm ollut ennen esikoista. Itsellä ehti synnytyksen jälkeen olla vain yksi 38pv kierto, joten vaikea arvioida tämän raskauden viikkoja. Uskoisin myös tämän kierron olleen normaalia pidempi, kun positiivinen testi tuli myöhään. Neuvolaan soittaessa terkkari oli taas vaihtunut, tämä on jo 4. terkkari meidän asiakkuuden aikana.

Maanantaina ajattelin tehdä vikan testin kaapista ja varata neuvolan jos on viiva vielä vahvistunut😁 Toivon että päästään samalle kuin esikoisen kanssa❤️

Mää aattelin odottaa vielä ens viikkoon ennen kuin soittelen😃 kun on niin alussa ettei sinänsä oo mitään kiirettä vielä😁

Yritän estää kesken menemisen sillä että en ilmoita raskaudesta vielä😂😂 ihan kuin se oikeasti auttaisi🙈
Tää on kyllä jotenkin niin perus ajatus itselläkin, et lähinnä naurattaa ja silti ei voi "toimia toisin" eikä useampaan viikkoon haluta kyllä soittaa

Soitin kans nyt 4+0 eli superhyper ajoissa... ja reilu 1kk päästä aika. Onko muistikuvia annetaanko jo ekalla kerralla pissanäytettä eli kannattaako käydä aamupissalla kotona ja riittääkö jos on minuuttiaikataululla liikkeellä 🙈

Soitin kans nyt 4+0 eli superhyper ajoissa... ja reilu 1kk päästä aika. Onko muistikuvia annetaanko jo ekalla kerralla pissanäytettä eli kannattaako käydä aamupissalla kotona ja riittääkö jos on minuuttiaikataululla liikkeellä 🙈
Ei mun mielestä. Viimeksi tein ekalla käynnillä ja oli vain että ai ei olis tarvinnut vielä, mutta kirjataan nyt korttiin. Tai sit jos kysyy niin oot vain että hupsiis enhän mä yhtään muistanu. Niin teen varmaan itse ainakin muiden mittailujen kanssa kun meidän neuvolaan on ilmestynyt joku pelottava itsemittauspiste. Aiemmin th mittas kaiken paitsi tietysti pissan..😅😂

Minäkin sain varattua marraskuulle neuvola ajan. Kiinnostaisi tietää että mitä asioita siellä neuvolassa käydään ekalla kerralla läpi? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::No Evil Monkey:

Minäkin sain varattua marraskuulle neuvola ajan. Kiinnostaisi tietää että mitä asioita siellä neuvolassa käydään ekalla kerralla läpi? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::No Evil Monkey:
En nyt tarkkaan muista, mutta pääosin vaan juttelua. Kuulumiset, raskauden kulusta, lähetteet ultraan ja verikokeisiin, terveystottumukset (alkoholi ym), oma ja perheen sairashistoriaa ym. Sanosin että riippuu vähän hoitajastakin kuinka paljon höpöttelee. Mutta meillä on Maisa käytössä ja sinne mulle on aina tullut niinkuin nytkin semmonen etukäteen täytettävä lomake, missä kysytään vaikka sun mitä tuberkuloosista hammaslääkärikäynteihin, edelliset raskaudet ym. Kivempi täyttää kotona kun siellä muistella😂. Näkyyhän noi kaikki toki kannassakin🤨
Eli ehkä jotain tollasta ja jos itsellä on tietysti jotain kysyttävää niin voi kysyä😊

Sain ekan neuvolan tasan kk päähän. Silloin neuvolan laskujen mukaan olis 9+5 vaikka tiedän että on pikemminkin 9+1. Eihän tuo suuri heitto ole, mutta tällaista täsmällistä ihmistä ärsyttää kyllä suuresti nämä LA arviot ja kuinka neuvola ei sitä suostu muuttaa kuin vasta nt-ultran jälkeen tarvittaessa😆

Sain ekan neuvolan tasan kk päähän. Silloin neuvolan laskujen mukaan olis 9+5 vaikka tiedän että on pikemminkin 9+1. Eihän tuo suuri heitto ole, mutta tällaista täsmällistä ihmistä ärsyttää kyllä suuresti nämä LA arviot ja kuinka neuvola ei sitä suostu muuttaa kuin vasta nt-ultran jälkeen tarvittaessa😆
Meilläkin mennään neuvolan mukaan vaikka tuun melkein viikon perässä. Terkka oli kuitenkin realistinen sen suhteen ja sanoi että muutetaan la sitten nt ultran jälkeen ja kehotti varaamaan ajan tarpeeksi myöhään.

Takaisin