Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi kerro sitten millaista oli ja miten meni!Täälläkin kolkuttelisi ensimmäinen neuvolakäynti jo ensiviikolla![]()

Oi jännääMulla olisi huomenna eka neuvola käynti. Piti ottaa samalle päivälle varhaisultran kanssa kun joutuu töistä pyyteleen aina vapaata jos meinaa jossain käydä.
Toivottavasti tulee apuja pahoinvointiinMulla olisi huomenna neuvolalääkäri pahoinvoinnin vuoksi ja tiistaina sit eka normi neuvola![]()
Juu! Mulla tää osuu jo rv 9Oi kerro sitten millaista oli ja miten meni!
Täällä on edessä vasta 20. päivä ja raah kun on vielä pitkä aika!![]()
Kiva kuullaMulla oli tänään eka neuvola.
Olipa iso ajatusmuutos itselle, kun tapaamiskerralla juteltiin kaikesta tulevasta raskauden etenemiseen ja ihan imetykseenkin liittyen, kun tähän mennessä oon ite lähinnä keskittynyt jännäämään, että raskaus ei mene kesken.
Olipa kiva ajatella jo näinkin
Ja parasta, että sain myös varattua ultran!
Saatte ihan NLA kortin? Mä oon semmosessa käsityksessä etten tuu saamaan paperista versiota ollenkaan.. et kaikki olisi tämän TRE alueella vaan netisMulla oli eka "neuvola" jo melkein kaks viikkoo sit. Pidettiin puhelimessa, ku toukokuun lopussa viimeks pidetty eka neuvola. Posti toi sit neuvolakortinseuraava ois sit nt-ultran jälkeen lääkärineuvola.
Kiva kuullaoon jotenkin ollut siinä luulossa et ekassa tyyliin vaan kerrotaan mitä et saa tehdä
![]()
Okei, onpa erilaisia käytäntöjäEipä juuri ollenkaan käyty läpi noita! Meillä kyseltiin läpi mun terveyshistoriaa, sukurasitteita ja selvitettiin mahdollisia riskitekijöitä.
Sitten kertoi tarkasti miten neuvolan puolelta homma etenee tästä eteenpäin ja sain lähetteitä veri- ja virtsakokeisiin sekä ultraan.
Lisäksi mitattiin verenpaine ja paino.
Ja yllärinä sain joditabletteja kotiin säteilyvaaratilanteiden varalta!
Oon Helsingissä ja täällä käytössä myös ihan old school neuvolakortti.
Sama juttu oli itellä tänään, ensin neuvola ja sitten ultra. Neuvolan kätilö oli ennestään tuttu keväältä, joten aivan kaikkia samoja asioita ei tarvinnut käydä uudestaan läpi. Nyt sitten odotellaan labra-aikaa ja kuukauden päähän pitäisi tulla NT-ultra.Mulla olisi huomenna eka neuvola käynti. Piti ottaa samalle päivälle varhaisultran kanssa kun joutuu töistä pyyteleen aina vapaata jos meinaa jossain käydä.
Mun pitäis itse varata se verikoe aika mut saa nähä missä vaiheessa kerkiääSama juttu oli itellä tänään, ensin neuvola ja sitten ultra. Neuvolan kätilö oli ennestään tuttu keväältä, joten aivan kaikkia samoja asioita ei tarvinnut käydä uudestaan läpi. Nyt sitten odotellaan labra-aikaa ja kuukauden päähän pitäisi tulla NT-ultra.Seuraava neuvola-aika on parin kuukauden päästä.