Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu? Täältä voit lukea mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään, ellei se ole jo takana.

Tässä ketjussa voi jutella neuvolakuulumisista. 😊

Eka aika varattu rv 10. Varasin heti, kun plussattiin, koska piti varmistella muitakin asioita ja pyysin lähetteen ravitsemusterapeutille. Sitä ootellessa. 🤭

Mulla olisi huomenna eka neuvola käynti. Piti ottaa samalle päivälle varhaisultran kanssa kun joutuu töistä pyyteleen aina vapaata jos meinaa jossain käydä.

Mulla oli eka "neuvola" jo melkein kaks viikkoo sit. Pidettiin puhelimessa, ku toukokuun lopussa viimeks pidetty eka neuvola. Posti toi sit neuvolakortin 😊 seuraava ois sit nt-ultran jälkeen lääkärineuvola.

Mulla oli tänään eka neuvola.
Olipa iso ajatusmuutos itselle, kun tapaamiskerralla juteltiin kaikesta tulevasta raskauden etenemiseen ja ihan imetykseenkin liittyen, kun tähän mennessä oon ite lähinnä keskittynyt jännäämään, että raskaus ei mene kesken. 😄

Olipa kiva ajatella jo näinkin ❤️

Ja parasta, että sain myös varattua ultran!

Mulla oli tänään eka neuvola.
Olipa iso ajatusmuutos itselle, kun tapaamiskerralla juteltiin kaikesta tulevasta raskauden etenemiseen ja ihan imetykseenkin liittyen, kun tähän mennessä oon ite lähinnä keskittynyt jännäämään, että raskaus ei mene kesken. 😄

Olipa kiva ajatella jo näinkin ❤️

Ja parasta, että sain myös varattua ultran!
Kiva kuulla🥰 oon jotenkin ollut siinä luulossa et ekassa tyyliin vaan kerrotaan mitä et saa tehdä😅

Mulla oli eka "neuvola" jo melkein kaks viikkoo sit. Pidettiin puhelimessa, ku toukokuun lopussa viimeks pidetty eka neuvola. Posti toi sit neuvolakortin 😊 seuraava ois sit nt-ultran jälkeen lääkärineuvola.
Saatte ihan NLA kortin? Mä oon semmosessa käsityksessä etten tuu saamaan paperista versiota ollenkaan.. et kaikki olisi tämän TRE alueella vaan netis 😞

Pirkanmaalla ei tosiaan enää ole nlakorttia muuta kuin sähköisenä. Meillä myös edellinen eka neuvola keväällä, mutta silloin oli opiskelija eli sinänsä kiva päästä oma uusi terkka tapaamaan rauhassa.

• Surullinen
Reaktiot: iLa
Kiva kuulla🥰 oon jotenkin ollut siinä luulossa et ekassa tyyliin vaan kerrotaan mitä et saa tehdä😅

Eipä juuri ollenkaan käyty läpi noita! Meillä kyseltiin läpi mun terveyshistoriaa, sukurasitteita ja selvitettiin mahdollisia riskitekijöitä.
Sitten kertoi tarkasti miten neuvolan puolelta homma etenee tästä eteenpäin ja sain lähetteitä veri- ja virtsakokeisiin sekä ultraan.
Lisäksi mitattiin verenpaine ja paino.

Ja yllärinä sain joditabletteja kotiin säteilyvaaratilanteiden varalta!

Oon Helsingissä ja täällä käytössä myös ihan old school neuvolakortti.

Eipä juuri ollenkaan käyty läpi noita! Meillä kyseltiin läpi mun terveyshistoriaa, sukurasitteita ja selvitettiin mahdollisia riskitekijöitä.
Sitten kertoi tarkasti miten neuvolan puolelta homma etenee tästä eteenpäin ja sain lähetteitä veri- ja virtsakokeisiin sekä ultraan.
Lisäksi mitattiin verenpaine ja paino.

Ja yllärinä sain joditabletteja kotiin säteilyvaaratilanteiden varalta!

Oon Helsingissä ja täällä käytössä myös ihan old school neuvolakortti.
Okei, onpa erilaisia käytäntöjä😅 hitsi toi old school neuvolakortti on kyl kiva säilyttää sitten muistona🥰 meille taitaa tulla vaan sähköinen, kun sain sinne jo tunnukset

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mulla olisi huomenna eka neuvola käynti. Piti ottaa samalle päivälle varhaisultran kanssa kun joutuu töistä pyyteleen aina vapaata jos meinaa jossain käydä.
Sama juttu oli itellä tänään, ensin neuvola ja sitten ultra. Neuvolan kätilö oli ennestään tuttu keväältä, joten aivan kaikkia samoja asioita ei tarvinnut käydä uudestaan läpi. Nyt sitten odotellaan labra-aikaa ja kuukauden päähän pitäisi tulla NT-ultra. 😊 Seuraava neuvola-aika on parin kuukauden päästä.

Sama juttu oli itellä tänään, ensin neuvola ja sitten ultra. Neuvolan kätilö oli ennestään tuttu keväältä, joten aivan kaikkia samoja asioita ei tarvinnut käydä uudestaan läpi. Nyt sitten odotellaan labra-aikaa ja kuukauden päähän pitäisi tulla NT-ultra. 😊 Seuraava neuvola-aika on parin kuukauden päästä.
Mun pitäis itse varata se verikoe aika mut saa nähä missä vaiheessa kerkiää 🤣vai menisikö semmoiseen Nopsa juttuu. Tosin viimeksi kun kävin nopeassa olin 8 aikaa kaikkien mummojen kanssa jonossa 🤭

Nt ultran varasin 4vko päähän ja NLA menee marraskuulle..
Mulle sanottiin et voin varata samalla kertaa ru ajan mut en voinut 😱 en tiiä eikö vaa antanut nii pitkälle varata 🤣

Takaisin