Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pantis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli muutama viikko sitten eka käynti ja oli jotenkin niin nuiva, että hohhoijaa. Se terkkari oli aivan kypsä siihen hommaan ja sanoikin, että hän vaihtaa maisemaa ja ei tiedä kenelle tästä sitten siirryn. Ihan pienen hymyn sai tiristettyä naamalleen kun sanoin, että käytiin jo ultrassa ja siellä kaikki ok. Harmitti vähän, puolisoakin joka totesi käynnin jälkeen ettei taida harmittaa että hoitaja vaihtuu 😄 Ipana sovelluskin ihan sekaisin, herjaa että raskaus ei ole aktiivinen. Sinne olikin jäänyt roikkumaan edellinen raskaus, 9 vuotta sitten alkanut. Hoitaja sitä yritti korjata, mutta edelleen se on jotenkin sekaisin. Sukunimikin on siellä väärin 😂

Seuraava käynti on vasta maaliskuun puolivälin jälkeen, RV 13 tms ja silloin lääkärikäynti.

Tänään oli toinen neuvola (12+0), mutta laskettuaika muuttuikin parilla viikolla eli ollaankin vasta viikot 10+0 😄 osasin tätä kyllä hieman odottaa, koska raskaustesti ei ollut sillon positiivinen kun neuvola laski, että olisi pitänyt olla seuraavista kuukautisista.. No mutta syyskuisissa pysytään kuitenkin

Muokattu viimeksi:
Sisältövaroitus! (Aiemman raskauden osalta, nyt on kaikki hyvin 👍🏻)

Tänään oli neuvolalääkäri rv14+6. Hermostutti ihan kamalasti mennä sinne, kun vanhat traumat nosti päätään siinä odotushuoneessa voimalla. 2023 samaisella ekalla neuvolalääkärikäynnillä rv15+0 ei löytynyt sykettä dopplerilla, ja ultralla näkyi sykkeetön, liikkumaton vauva 💔 olin silloin osannut aavistaa, koska en ollut kotona löytänyt sykettä. Mutta se lääkärikäynti oli murskaava kokemus. Ja viime raskaudessa ei ihan ehditty sinne asti...

Tänäänkään lääkäri ei löytänyt dopplerilla sykettä. En silti huolestunut, koska tällä lääkärillä oli varsin hätäinen dopplerkäsi 😅 etsi sykettä isoin liikkein ja mun mielestä myös lähinnä epätodennäköisimmistä nurkista 🙈 Lisäks olin kuulevinani nopean sykkeen hetkellisesti ja etäisesti, mutta lääkäri siirsi anturia heti valovuoden päähän. Haki sitten ultrakoneen ja siellä näkyi heti selvästi kasvanut vauva ja syke ❤️ Lääkäri löysi lopulta dopplerillakin äänet kun oli nähnyt mistä etsiä (just siitä mistä itse oisin aloittanut ja syynännyt pienin liikkein). Lääkäri siis halusi kirjata sykeluvun.

Mutta oikeastaan lopulta olin toivonutkin että jotain kömmähdystä sattuis, että saisin nähdä vauvan ultralla 🥰 Vaikka ei sillä mitään mittoja tai muuta alettu tutkiakaan, vain se näkyvä syke ja sydämen paikannus dopplerin avuksi. Mutta ihanaa silti!

Takaisin