Neuvolakäynnit

Kuunnellaanko eka käynnillä sydänääniä? Haluaisin että kuunneltaisiin niin tulisi levollisempi mieli..Yks kkm takana nuorena 8+5 vkolla ja nyt eka neuvola just sillon,vähän traumoja siitä..
 
Kuunnellaanko eka käynnillä sydänääniä? Haluaisin että kuunneltaisiin niin tulisi levollisempi mieli..Yks kkm takana nuorena 8+5 vkolla ja nyt eka neuvola just sillon,vähän traumoja siitä..
Meillä ei ainakaan 2020 kuunneltu, sanoivat syyksi sen että niin varhain ei aina kuule sydänääniä ja että se voi sitten turhaan aiheuttaa huolta jos sydänääniä ei kuulu vaikka kaikki olisikin kunnossa.
 
Minulla ensimmäinen käynti jo 9.6, silloin 7+1. Soitin heti samana päivänä kun plussasin ja hyvä niin että sain ajan omalle th:lle ennen kuin lähtee lomalle 😄
 
Meillä 8.vkolla,mä soitin heti kun plussasin ja onneks soitin ajoissa niin sainkin sen varhaisultra ajan samalla neuvolaan, lääkäri siellä vain kerran viikossa joten aikoja ei ole hirveästi tarjolla.
Vähän pohdin josko mies tulis mukaan,eka yhteinen lapsi. Edellisen kahden kanssa ei ollut isä mukana,mutta meidän suhdekin oli erilainen.. nykyisen kanssa tehdään paljon enemmän yhdessä ja tämä "projekti" ollut vuosia mielen päällä ennen kuin annettiin vauvalle lupa tulla 🙂 Onko teillä muilla isät mukana ekalla neuvola käynnillä?
Minulla oli isä mukana ensimmäisen kanssa, ainakin pari ekaa neuvolakäyntiä ja molemmat ultrat. En muista oliko useammin mukana 😅 Tällä kertaa hän ei ehkä ole mukana yhtä paljon, ihan vaan siksi että neuvolakäyntien ajat on vaikeampi saada sopimaan molempien aikatauluun. Katsotaan sitten jos tulee ultrakäynneille mukaan ainakin 😊
 
Meillä ei ainakaan 2020 kuunneltu, sanoivat syyksi sen että niin varhain ei aina kuule sydänääniä ja että se voi sitten turhaan aiheuttaa huolta jos sydänääniä ei kuulu vaikka kaikki olisikin kunnossa.
Joo meillä sanottu samaa.
 
Täällä käytiin ekalla neuvolakäynnillä ja varailtiin jo monta seuraavaa!😍 kävin varhaisultrassa toukokuun puolessa välissä ja sillon oli 6+1 ja ensimmäinen kunnallinen menee kesäkuun loppuun, millähän tässä malttaa sinne asti
 
Minulla on ensimmäinen neuvola viikon päästä, odotan innolla! Esikoisen kanssa oli tosi mukava terveydenhoitaja, sama koko raskausajan sekä vielä tytön 1v tarkastuksessa. Hän ei ole neuvolassa enää joten nyt käyn uuden hoitajan luona, toivottavasti meillä klikkaa hyvin 🤞🏻😁
 
Mä meen tällä viikolla verikokeeseen. Eka neuvolassa ei nyt tosiaan kuunneltu sydänääniä. 10 vuotta sitten kuunneltiin kyllä
 
Tänään oli eka neuvolakäynti (7+1) ja oli kyllä todella mukava th ja kokemus ❤️ Sama th hoiti tyttären 2v neuvolan ja sain hänestä silloin jo hyvän fiiliksen, tosi kiva että hän on oma raskaudenajan th nyt 😁 Käytiin kaikki normijutut läpi, ei mitään kummempia, mutta sitten hän ajatteli että voidaan käydä ultraamassa samalla ja tarkistamassa löytyykö sieltä pikkuinen, ja kyllähän siellä oli pieni pallero sykkeellä 😄❤️ Mahan päältä ultrattiin ihan nopsaan vaan niin ei pysty sanomaan mitään tarkempaa, mutta th sanoi ainakin että koko näyttäisi vastaavan suunnilleen viikkoja 😊 Nyt on kyllä hyvä mieli 🥰 Seuraavaksi sitten laboratorioon noin 3 vkon kuluttua ja joskus sen jälkeen kunnon ultraan 😊
 
Tänään oli eka neuvolakäynti (7+1) ja oli kyllä todella mukava th ja kokemus ❤️ Sama th hoiti tyttären 2v neuvolan ja sain hänestä silloin jo hyvän fiiliksen, tosi kiva että hän on oma raskaudenajan th nyt 😁 Käytiin kaikki normijutut läpi, ei mitään kummempia, mutta sitten hän ajatteli että voidaan käydä ultraamassa samalla ja tarkistamassa löytyykö sieltä pikkuinen, ja kyllähän siellä oli pieni pallero sykkeellä 😄❤️ Mahan päältä ultrattiin ihan nopsaan vaan niin ei pysty sanomaan mitään tarkempaa, mutta th sanoi ainakin että koko näyttäisi vastaavan suunnilleen viikkoja 😊 Nyt on kyllä hyvä mieli 🥰 Seuraavaksi sitten laboratorioon noin 3 vkon kuluttua ja joskus sen jälkeen kunnon ultraan 😊
Ihanaa kun pääsit ultraan😊 meillä ei taida neuvolassa olla edes laitteita..
 
Ihanaa kun pääsit ultraan😊 meillä ei taida neuvolassa olla edes laitteita..
Meillä on yksi kone jota ne käyttää jos on tarve tarkistaa jotain, tai niin kuin nyt ihan vaan mielenrauhan vuoksi ja koska th halusi tarkistaa jos viikot on ainakin suunnilleen oikein 😊 Esikoisen kanssa lääkäri tarkisti kerran ultralla vähän ennen puoltaväliä, en nyt muista tarkkaan mitä silloin oli, mulla taisi olla vähän enemmän supistuksia tjs. Silloin hön pystyi jo kertomaan sukupuolen, eli tiesin aika varmuudella jo ennen rakenneultraa että meille oli tulossa tyttö 😄
 
Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. Ihan mukava kokemus :) Ei ollut vielä oma terveydenhoitaja, kun alkuperäisen ajan peruuntumisen takia piti käydä toisessa neuvolassa. Labrat reilun viikon päästä 20.6. Ultra sitten siitä jonkin verran eteenpäin: ajanvaraus ei auennut mulle vielä tänään.
 
Myös meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja labrat on kanssa joskus vähän yli viikon päästä. Tänään sain varattua nt-ultran. Otin tietysti ensimmäisen mahdollisen ajan, mutta silti meni neljän viikon päähän (silloin pitäisi olla 12+4) ja siitä taas parin viikon päästä neuvola. Meinaa jo mennä pää sekaisin kaikista ajoista ja viikkojen laskennoista!
 
Sain itsekin nt-ultran varattua tänään viiden viikon päähän, silloin 12+1, vähän ennen sitä labrat ja noin puolitoista viikkoa sen jälkeen seuraava neuvola. Nyt vaan odotellaan taas sitten 😅 Ja toivotaan että kaikki menee hyvin 🤞🏻🥰
 
Tänään eka neuvola (7+2) ja voi juku mikä informaatiotulva 😂 aivan hirveästi pitää muistaa varata aikoja ties minne. Kokoajan päässä jyskyttää pelko keskenmenosta, en tiedä olisiko mun siitä pitänyt mainita siellä..
 
Tänään eka neuvola (7+2) ja voi juku mikä informaatiotulva 😂 aivan hirveästi pitää muistaa varata aikoja ties minne. Kokoajan päässä jyskyttää pelko keskenmenosta, en tiedä olisiko mun siitä pitänyt mainita siellä..
Mullakin oli tänään eka neuvola! Ja tosiaan kotona piti jo muistella, mikä aika piti varata jo nyt ja mille viikolle ja mitä sitten 😅 Tein itelleni aikajanan niistä 😅 Paljon lippulappusiakin tuli kotiin ja kotiläksyjä täytettäväksi...

Mulla oli kyllä tosi mukava se työntekijä ja oli kiva käynti.
 
Tänään eka neuvola (7+2) ja voi juku mikä informaatiotulva 😂 aivan hirveästi pitää muistaa varata aikoja ties minne. Kokoajan päässä jyskyttää pelko keskenmenosta, en tiedä olisiko mun siitä pitänyt mainita siellä..
Moni varmaan pelkää keskenmenoa vaikka ei puhukaan siitä, pelko on mielestäni ihan normaali etenkin jos raskaus on toivottu ja ehkä jos taustalla on aiempia keskenmenoja tai haasteita. Kyllä minä itsekin mietin sitä.. Mutta yritän kuitenkin enemmän ajatella positiivisia asioita 😊
 
Meillä on nt-ultra 28.6. Mä oon ruennut nyt keskenmenoa jännittämään, löytyykö NT-ultrassa jotain vakavaa kehityshäiriötä.
 
Takaisin
Top