Neuvolakäynnit

Kai sitä voisi ensi viikolla jo soitella tai laittaa viestiä neuvolaan. Haluaisin ehdottomasti samalle terkalle, jolla ollaan esikoisen kanssa käyty ja jolla kävin myös raskauden aikana silloin. Huomenna verikokeen jälkeen saan varmaankin sovittua varhaisultran, niin neuvolaan voisin mennä sitten sen jälkeen kun on ultrassa käyty.

Muokattu viimeksi:
Meillä myös kuopuksen 1.v neuvola aika 19.päivä, silloin ajattelin kertoa sinnekin. :)

Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti 18.1 :) jännittävää!! :nailbiting: toivon että saisin varhaisultran ennen sitä.
Hieman ahdistaa kun tiedän että painosta tulee varmasti sanomista neuvolassa vaikkei sitä toki etukäteen kannattaisi stressata..

Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti 18.1 :) jännittävää!! :nailbiting: toivon että saisin varhaisultran ennen sitä.
Hieman ahdistaa kun tiedän että painosta tulee varmasti sanomista neuvolassa vaikkei sitä toki etukäteen kannattaisi stressata..

Minä just eilen tajusin puntarikäynnin jälkeen kotona, paino on nyt niissä lukemissa että ihan realistisesti ajatellen satanen menee rikki jos en tee asialle jotain :dead: Turhien kaloreiden mussutus loppukoon siis, jospa välttyis gdm:ltakin..!

Mulle kans on tullut viime vuosina +15 lisäkiloa.. Sain niistä jo kymmenen pois, mutta lapsettomuushoitojen stressi + tunnesyöminen + hormonit yhdessä = melkeen kaikki takasin :sorry:

Nyt alotin herkkulakon uutena vuotena. Meillä on suvussa 2. tyypin diabetesta (sekä radia) ja oon huomannu, et sokeri on mulle pahin aineenvaihdunnan hidastaja. Jos en syö sokeria, mun on helppo ylläpitää terveellistä ruokavaliota ja paino pysyy paremmin hallinnassa. Olin kerran vuoden syömättä karkkia ja se oli tosi helppoa. Nyt oon luvannut sallia itselleni jäätelön ja pähkinät, koska niiden kanssa ei koskaan lähde lapasesta. Jotain kivaa pitää olla viikonlopuille :p

Luulen et pyydän neuvolasta kahteen kertaan sokerirasituksen, mulla seurattiin jo sokereita ennen raskautta väh. kerran vuodessa niin ois kiva saada tietoa miten kroppa reagoi raskauteen.

Mulla sama ahdistus :sad001 Eka neuvola tulossa 13. päivä eli ihan pian (!!!!) ja jännittää, että minkälainen neuvolatäti on vastassa. Mulla painoa liikaa, en edes kehtaa sanoa ja kun se vielä on kertynyt tuohon vatsan seudulle. Harmittaa vietävästi, mutta paino ei mulla syystä tai toisesta putoa. Mulla oli lääkärikin varattuna, ku epäilin ite että ois PCOS, mutta sitten tulikin plussa :joyful:

Ei auta, ku yrittää jatkaa liikuntaa ja parempia ruokailutottumuksia. Radi hirvittää etukäteen, oon 100 % varma, että se mulle tulee :nailbiting:

Mulla myös reilusti ylipainoa ja jännittää sen vuoksi neuvola. Sain nyt ennen raskaaksi tuloa tiputettua 11 kiloa ja paino on edelleen alaspäin menossa, mutta näitä kiloja on niin paljon että sais aika monta kymmentä vieläkin lähteä. Mulla myös sokeri nimenomaan aiheuttanut liikakilot ja oon mielestäni todella hyvin saanut sitä rajoitettua. Mulla puhelimen neuvolatäti oli ainakin todella ihana ja kirjasi käyntimerkintöihin että olen hienosti saanut painoa pois. Siitä tuli ainakin hyvä mieli. Meidän suvussa myös diabetesta ja pelkään myös, että raskausajan diabetes on meikäläisellä edessä.

Oon muutenkin todennut, että meillä menee kaikki varmaan vaikeimman kautta. Tulee varmaan seurantaa just painon takia, mutta mulla on myös Rh-negatiivinen veriryhmä ja luin että siitäkin aiheutuu kaikenlaista ekstraa. :meh: Mitäköhän sitten vielä tähän päälle? :confused005

Onpa kurjaa että paino aiheuttaa ahdistusta muillekkin :sad001 minun painoindeksi on kai jotain 35-36 mutta muistan neuvolan terveydenhoitajan valittaneen painostani jo kun olin kymmenisen kiloa hoikempi ja kävin siellä ehkäisyn vuoksi. Myös hoikan ystäväni painonnousuun raskausaikana oli hyvin kovasanaisesti puuttunut.
Radia myös hieman kauhunsekaisin tuntein pelkään, meillä myös sukurasitusta diabetekselle.

Mä oon onneks säästynyt radilta aikaisemmissa raskauksissa mut mun riesana on olleet korkeat verenpaineet raskauden aikana. Ja se et molemmat lapset ovat syntyneet pienikokoisina ja olleet vauvateholla heti alussa. Esikoinen syntyi rv 30+6 ja siinä omat vaikeutensa. Kuopus syntyi tasan 40+0 mut sai jonkun pöpön alussa ja oli hetken siksi teholla. Sinänsä toivoisi et jos tää menis ilman stressiä :D

Mä en vieläkään oo varannu ekaa neuvolaa. Viimeksi eka neuvola oli 8+6, eli ei liene kiirettä.

Mulla neuvola-aika 19.1, jolloin viikkoja pitäisi olla 7+5. Varhaisultraan mennään tän viikon perjantaina, viikoilla 7+1 :nailbiting:

Toivon että terkkari olis mukava ja henkilökemiat pelais, tuntuu että monenlaisia kokemuksia on niistäkin käynneistä..

Mulla neuvola-aika 19.1, jolloin viikkoja pitäisi olla 7+5. Varhaisultraan mennään tän viikon perjantaina, viikoilla 7+1 :nailbiting:

Toivon että terkkari olis mukava ja henkilökemiat pelais, tuntuu että monenlaisia kokemuksia on niistäkin käynneistä..

Mulla kans neuvola 19.1. Ja ultra tämän viikon torstaina.
Mä en pääse sille omalle terkkarille ainakaan nyt ekassa neuvolassa, sille taitaa olla niin paljon tunkua tai jotain. Ehkä sit myöhemmässä vaiheessa.

Mulla kans neuvola 19.1. Ja ultra tämän viikon torstaina.
Mä en pääse sille omalle terkkarille ainakaan nyt ekassa neuvolassa, sille taitaa olla niin paljon tunkua tai jotain. Ehkä sit myöhemmässä vaiheessa.

Mulla taisi muuten olla sama, lähimpään neuvolaan ei ollut aikoja niin käsitin, että siirryn sinne sitten lääkärineuvolan jälkeen..

Minä ajattelin vielä odotella ensviikkoon ja laitan sitten viestiä meidän neuvolatädille. Esikoinen on nyt 10v ja ollaan hänen syntymästään asti käyty saman terkan luona. Hän on kuin vanha tuttu ja hänelle on tosi helppo puhua kaikesta. Ja ihaninta on, että hän ei ikinä tuomitse tai syyllistä mistään! Hyvin on kemiat sopineet yhteen :happy:

Hei te joilla on jo lapsia! Ootteko ottaneet lapset neuvolakäynneille mukaan, jos hoitopaikkaa tai muuta hoito mahdollisuutta ei ole? Voiko näin tehdä?

Nyt eka neuvolakäynti varattu, 4.2.

Neuvolan mukaan viikot heittää yhdellä päivällä, eli la olisikin 9.9. eikä 8.9. Pitänee sitten päivittää, kun on eka ultra ollut ja sieltä vahvistus viikoille.

Mä en ole vielä uskaltanut soittaa neuvolaan. Ajattelin jos varhaisultrassa viikon päästä vaikuttaa olevan kaikki niinkun pitääkin, niin sit varaan samalla kun pitää muutenkin varata esikoisen 6v neuvolaan aikaa. Niin ja muakin vähän ahdistaa kun esikoisen raskausaikana tuli painoa reilu 20kg (joka kyllä lähti ensimmäisen vuoden aikana muistaakseni). Nyt on tullut muutamia kiloja lisää eli jos tässä tulisi saman verran niin satanen menisi täälläkin rikki :pale:scared001

Heips! Plussasi tällä viikolla ja oon miettinyt, että soitan neuvolaan vasta myöhemmin aikaa.. olin elokuussa raskaana ja kävin 6. viikolla jo neuvolassa, mutta se meni sitten kesken.. nyt ehkä haluaisin käydä varhaisultrassa ja sitten vasta varata ajan neuvolaan.. pitänee miettiä vielä ensi viikolla..
Mietin myös, että saisinkohan neuvolan kautta varhaisultraa pelkojen takia mutta veikkaan, että täällä Tampereella ei saa :(

Takaisin