Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Eka neuvola takana. Rv7+2 (lasketun ajan päivitin odottajien listaan. Muistan miten viime raskaudessakin neuvola laski lasketun ajan vähän aiemmaksi kuin nettisovellukset). Puoltoista tuntia meni käynnillä, ekassa raskaudessa tällä käynnillä meni pari tuntia. Oli paljon kaikkea yleistä tietoa, paljon papereita, verenpaine, hemoglobiini, paino. Kiva oli kun kohtua tunnusteltiin ja kerrottiin sen olevan nyt kooltaan verrattavissa pieneen (suomalaiseen) omenaan. Viimeksi ei tunnusteltu, mutta silloin kävin varhaisraskauden ultrassa. Seuraava käynti onkin np ultran jälkeen; hoitaja+lääkäri. Kiva käynti ja esikoinen jaksoi olla niin reippaana mukana.
 
Eka neuvola, 8+1, lähinnä juteltiin miten ensimmäinen raskaus ja synnytys 4 vuotta sitten meni. Odotettavissa että nytkin hemo laskee, nyt 108 et lähtötilanne ei kovin korkee oo :D
Sit juteltiin työnkuvastani, oloista/oireista ja fiiliksistä. Lähetteet labraan myös ferritiini katotaa ja ohjeet ultran varaamiseen.
 
Eka neuvola takana:)
Mukavaa jutustelua tästä raskaudesta ja esikoisen odotuksesta ja synnytyksestä.
Ja sain luvan jättää raskausmonivitamiinit tauolle muutaman viikon ajaksi, kun kyselin voiko sille mitään tehdä kun ne tuntui aiheuttavan huonoa oloa.. Ainoastaan D-vitamiinia kehotti ottamaan. Jospa olo tällä hetkeksi helpottaisi:joyful:
 
Mulla oli eka neuvola vasta eilen, ajalla 9+3.
Muka maskisuositus, ja ovella jaossa maskeja, ja sitten neuvolan odotusaulassa olin ainoa, jolla se maski oli päällä. Mikä ihmisiä vaivaa? :angry6 Ei se minunkaan mielestä kiva oo päällä, mutta voisko vähän huomioida muita...

Tunnin verran meni jutellessa, terkan lisäksi siinä oli paikalla myös terkkaopiskelija. Verenpaineet ja pissatesti ok, hemoglobiinikin vielä rajojen sisällä (mulla oli 117, alaraja on 116). Eipä kyllä ollut mitään erikoista ja kumman vähän mulla oli mitään kysymyksiä.

Terkalla ei oikein vissiin ollu käsitystä, millainen on vegaaninen ruokavalio tai sitten se kyseli siksi, jos ajatteli, etten minä tiedä, mikä se on. :grin "Niin et syö kalaa? -En. Niin etkä kananmunia? -En." No, ei mua haittaa, että terkka on vähän ulkona, kunhan mulle ei aleta tuputtaa mitään ajatusmalleja tai ruokavaliosuosituksia "normaalin" ruokavalion näkökulmasta. Mikä nyt normaalia on kellekin...

Sain lähetteet ultraan ja verikokeeseen, lisäksi kai saan tutkituttaa myös sen, olenko sairastanut vesirokkoa vai en. Ikinä ei oo oireita ollut, mutta onhan se voinut olla oireettomana. On jäänyt aiemmin se testi tekemättä, kun se on niin kallis. Nyt onneksi saa neuvolan piikkiin. :)

Mites teillä muilla on mennyt neuvolat?
 
Miulla ensikäynti vielä antaa odottaa itseään, kun sairastumiset (terkkarin ja oman esikoisen) on siirtäneet aina käyntiä. Nyt siis 11+4 ja ensi viikkoon menee ainakin. :rolleyes: Nt-ultrassa käytiin tänään ja kaikki ok. :happy:
 
Miulla ensikäynti vielä antaa odottaa itseään, kun sairastumiset (terkkarin ja oman esikoisen) on siirtäneet aina käyntiä. Nyt siis 11+4 ja ensi viikkoon menee ainakin. :rolleyes: Nt-ultrassa käytiin tänään ja kaikki ok. :happy:
Hienoa, että kaikki oli ok! :)
Mun täytyy jännittää nt-ultraa vielä muutama viikko, aika meni viikolle 12+5. Verikokeeseen varasin ajan jo ens viikolle. : )
 
Takaisin
Top