Meillä oli maanantaina neuvolalääkäri. Oli kyllä niin turha reissu ettei mitään rajaa! Lekuri ei sanonut juuri mitään tuloksista, toki kokeili kohdun ulkoa ja tsekkas että kaikki kunnossa tuolla, kuuntelisykkeet (löysi hirveän etsimisen jälkeen) ja punnitsi minut. Ei sanonut mitään painon noususta (700g viikossa viimisten 5 viikon aikana), sain sitten itse kotona lukea että paljonko tullut. SF-mitastakaan ei sanonut mitään — käyrän keskiviivan alapuolella hiukan. Ei kysellyt muutenkaan kuulumisista sen kummemmin. Niin joo ja verenpainetta mitattaessa eka tulos (niinkuin aina) yläpaine tms. korkeahko, sitten mittasi uudelleen kun olin rehkinyt housut päälle — yläpaine vielä korkeampi. Sanoin, että mittaappa vielä kerran ei varmana ole sitten enää niin korkea ja olikin 122. Siis ihan tunari!
Olisin mielummin ottanut tähän väliin taas neuvolaterkkari ajan. Seuraava vasta 4 viikon päästä vaikkakin mun mielestä pitäisi olla kahden. Ainakin hel.fi sivuilla lukee, että viikolla xx-28 neuvolalääkäri, viikolla 30 terkkari, viikolla 32 terkkari jne... Nyt siis viikko 28 menossa. Prkl! En tiedä pitäiskö soittaa neuvolaterkkarille ja kysyä eikös tässä välissä pitäis olla yksi aika.
Äidin kanssa sitten vertailtiin neuvolakortteja puhelimitse (siis mun ja systerin), oli silläkin juuri samoilla viikoilla paino noussut 600-800g, joten ehkä se on meijän klaanin juttu, sitten äidillä oli tasaantunut nousu. Tänään aion ostaa puntarin jotta voin kotona seurata tilannetta. Vähän huojensi oloa tuo tieto mitenkä painon nousu oli äiteellä edennyt raskauksissaan. Yksilöllistähän tuo on, mutta mua hiukan huoletti.