Neuvolakäynnit

Vaavi2010

Puuhakas puhuja
Siis, olenko minä eka joka on meistä käynyt neuvolassa? No tänään siis oli aika ja voi se ihana tuttu terkkari! 

Paljon oli taas juteltavaa, esitietoja yms ja siinä se suurin osa ajasta kuluikin. Pissa oli puhdas, bakteeriviljelyä vielä odotellaan. Verenpaine hyvä 122/75 ja hemppa 133. Painoa oli tullut jo kilo, sitä tämä jatkuva syöminen teettää ettei pahaolo pääse yllättämään. Mutta eipä tässä ole painosta huolta. Ilokseni kuulin ettei sokerirasitusta tarvitse tällä kertaa tehdä.

Seuraava käynti onkin sitten vasta joulun alla. Välissä tulee kutsu ekaan ultraan.  

mulla on eka neuvola ens maanantaina, sillon rv 7+3. Harmittaa kun oma terkka on taas jollain vuorotteluvapaallaan ja siellä on joku sijainen.. Maanantaina ajattelin varailla myös sen nt-ultran, Jorviin synnyttämään menijät nimittäin varaa sen ite, toisin taitaa olla NKL:lla ja Kättärillä.

Meillä oli neuvola viime torstaina ja siellä kanssa noi normaalit pituus,paino, hemppa yms.
Kaikki normaalisti ja painoa tais merkata 0,30kg
Eli varmaan johtu ihan vaan eri vaatteista..

Mä en usko että joudun tälläkään kertaa sokerirasitukseen, ONNEKSI!
Oon kuullu siitä niin ällöjä juttuja mut mun tietääkseni ainaki täälläpäin on niin että alle 25v ja normipainoset ei siihen joudu, fiuf!
Nyt vaan ootellaan kutsua kättärille np-ultraan, luulisin että aika ois jossain marraskuun puolessa välissä..

Meillä oli neuvola viime viikon ma (17.10) ja jutteluahan se oikeestaan vaan oli. Lappua oli ties minkälaista ja sit perus hempat ja verenpaineet sun muut.
Neuvolalääkäri olis 21.11 ja seuraava terkkari aika menee ilmeisesti tammikuulle. Täällä odotellaan koska se ultra aika saapuis postitse.

Terve!
Mulla eka neuvola oli viime keskiviikko (19.10). Ekaa kertaa ikinä : D
Tosiaan meni 1,5 tuntii ja enimmäksee juteltiin ja otettiin verenpaineet + muut testit. Tänään sain kuulla et mulla toksoplasma testi negatiivinen. Mulla kaksi kisua ja ovat olleet miehen vanhempien luona hoidossa, ku sen äiti halusi että tehdään tuo testi ennen. Kaitpa se silti antaa kisut kotiin, täytyy jättää kisujen vessan putsaus miehen harteille (voi harmi ; )   )

Mulla neuvolanhoitaja vaihtuu tammikuussa, kun "vanha" tulee takaisin. Tällä hetkellä siellä nuori likka ja mä innoissani kerroin puhelimessa et kävin varhaisultrassa ja siellä pikkuinen köllötti ja pituus 14 mm ni eipä se siihen oikeen mitään sanonu. Petyin ku ekassa raskaudessa itse innoissaan ja odotin et neuvola edes esittää innostunutta mutta ei... Kait se vaan ei viitsi mitään tässä vaiheessa innostua, kun tapahtua voi vaikka mitä, toivottavasti ei..

Mä ootan ens perjantaita jo niin kovin et pääsen sinne neuvolaan!! Tuttu ihana tätsä =) mulla sillon vasta 6+5 omien laskujen mukaan, että ihmeen aikaseen se mulle ajan antoi? Kuvittelin että olis vasta joskus marraskuun puolivälissä 8+jotain. Mut siis ihanaa että teillä on ollu ihanaa, ainakin suurimmaksi osaksi =)

Mä sain kanssa ekan ajan jo ensi tiistaille, jolloin koossa vasta 5+6 jos omat laskut pitää paikkaansa.. Mä luulen että se aikoo lähettää mut ultrattavaksi että tarkentuu nuo viikot ja siksi sain noin nopeasti ajan.

Tuntuu tosi aikaiselta, mutta kun viime raskauden aikaista päivyriä selailin, niin 6+3 olen silloinkin jo ollut ekassa neuvolassa.

Täällä käyty neuvolassa ja ultrattiin ja kyllä siellä jotain oli mikä sykki :) Ehkäpä olen sittenkin raskaana! Laskettu aika olisi 30.5 mutta mää oon vakaasti edelleen sitä mieltä, että kesäkuulle tässä vielä siirrytään...

Kävin viime viikolla neuvolassa terkkarilla ja nyt tänään lääkärillä :)
Iloisia uutisia kyllä taas näki, lääkäri ultras ja siellä meijän möykkynen jälleen hyvissä voimissa kellui :) <3 Tää lääkäri sanoi että ois viikkoja se n. 9 eli mitä oiskin menkkojen mukaan, mutta kun siis alkuraskauden ultrassa gyne sanoi että ois 8 pv pienempi kuin mitä piti... Mutta mä uskon nyt siis tuota neuvolalääkäriä ja sanon että viikkoja on 9+3 :D Oli kyllä mahtavaa nähdä mikä muutos möykyssä oli tapahtunut vk 7 -> vk 9 :) kasvanu oli ja alkoi jo erottamaan pään ja jalat :)

Tänään oli eka neuvola!  Rv 9+3.
Terkkari sanoi että heillä on tosi tosi huonot sydänäänilaitteet, ettei välttämättä saa sydänääniä kuulumaan mutta näkee laitteesta sykkeen. Ja kyllähän siellä ainakin elämää on vaikkei niitä ääniä saatu kuulumaan. :)
15.11. on sitten np-ultra turussa! Ja joulukuussa lääkäriaika.

Nyt on eka neuvolakäynti takana. Kaikki oli kunnossa. Seuraavalla kerralla päästäänkin sitten jo ultraan 5.12 eli sinne asti ku jaksais odotella. Alkaa pikku hiljaa tuntua todelta ku eka neuvola takana. Pitäis olla iloinen kun ei kauheesti oireita ( vielä), mut ne sais sen tuntumaan todelta.

Minä jouduin eilen kouluun päästessäni käydä halailemassa posliinia. Tuli semmonen tunne, ett joku piristais mahaa kaksin käsin ku seisoin ja rupes huimaamaan. meninpä istumaan ja sit alko tulla hirvee hiki. kohta sainki kaverille tuumata, ett taidanpa mennä vessaan. Muuta ku vaatetta pois ja hommiin! Opettaja vaan katto silmät pyöreänä, liekkö sitte aatellu ett mulla hirvee krapula. Tunti oli siis 16-17 ja ainokainen noin maanantaina. Minä ku oo mikään neulojen ystävä ja eilen otettiin ne kaks putkiloa siellä nuvolassa. Oiskohan voinu johtaa sinnekki jotenkain..

Eli eka neuvola takana, viikkoja merkkasi 6+4 ja LA 22.6, mutta ei tule pitämään paikkaansa.

Täyteltiin liput ja laput ja varattiin ultraa joulukuun alkuun ja sokerirasitusta (eli heti rv12-16, hip hei). Paineet ok ja pissa puhdas. Seuraavaksi neuvolaan tammikuussa sitten.

Varasin sitten heti kotiin tultuani itselleni alkuraskauden ultran yksityiselle, ensi viikon torstaille. Neukku tosin sanoi että jos viikot on liian pienet nt-mittaukseen tuolloin joulukuun alussa, niin sitten saan vaan uuden ajan. Mä käyn ar-ultrassa mielummin varmistamassa viikot kun kaksi kertaa sillä nuivalla erikoislääkärillä..emoticon

Plussaa näytti viime viikon torstaina, silloin siis 5+2  ja varasin innoissani 1.neuvolakäynnin heti seuraavana aamuna;) Sama neuvolatäti tulee olemaan kuin esikonkin kanssa ja ajanvarauksen täti oli ihanan reipas ja onnitteli pariin kertaan! Jäi todella hyvä mieli ja vaikeaa on pitää tätä uutista vielä sisällä! Aimmoe kertoa vauvasta vasta 1.kolmanneksen jälkeen, mikäli ei tule jotain tilannetta, mikä pakottaa esim. työpaikalla kertomaan jo aiemmin (raskaus näkyy selvästi, työhön vaikuttava pahoinvointi, terveys, jne.).

Varasin toissapäivänä myös varhaisultra-ajan. Sain sen kahden viikon päähän, eli silloin on 8+0(14.11.). Ensimmäistä odottaessanikin kävin varhaisultrassa yksityisellä ja se oli ihanaa;D Ehkä  se ultra on niin merkityksellinen, koska minulla ei ole juuri mitään raskausoireita (kuten ei ollut esikoisestakaan), joten varhaisultrassa masuasukki konkretisoituu.

Ensimmäinen neuvolakerta onkin siitä viikon päästä, eli 21.11., rv 9. Neuvolan täti lupasi lähettää kotiin täytettäviksi esitietolomakkeet, jne. mutta vielä ei ole kuulunut.

Np-ultra tuleekin siitä sitten aika nopeasti, viiikoilla 10-12 (NKL). Kiirettä tulee, sillä siinä on itsenäisyyspäivä keskellä viikkoa ja olen reissussakin - toivottavasti aika löytyy helposti!

Tästä se alkaa;D

Kävin eilen neuvolassa ekaa kertaa ikinä. Jostain kumman syystä pelotti aika paljon, vaikka eihän siellä mitään ihmeellistä tehty. Aikaa kului 1,5 h. En olisi ikinä uskonut, että voi mennä niin kauan. Toisaalta paikalla oli terveydenhoitajan lisäksi kätilöopiskelija, joka hoitikin kaikki hommat, joten ehkä sen vuoksi hieman hitaan puoleista. Kauhea pino saatiin kaikkia oppaita ym. mukaan. Lisäksi saatiin jo seuraava neuvola-aika 9.12 ja ultraääni 12.12. Millä tuonne ultraan asti muka jaksaa.

Laskettu aika muuttui kahdella päivällä 19.6 --> 17.6. Ihmeellistä, että neuvolan järjestelmät eivät osaa ottaa mukaan kierron pituutta. Järjestelmä laskee siis sillä 28 päivän kierrolla ja itselläni on 30 pv, mutta mennään nyt tuolla neuvolan määrittämällä. Ultrassa kuulemma sitten tarkennetaan mahdollisesti tuota laskettua aikaa.

Täällä oli aamulla nyt sitten se hartaasti odotettu neuvolakäynti! Ihanan tutun tädin kanssa käytiin läpi esikoisen odotusaikaa, synnytystä ja vauva-aikaa, tosi mukava keskustelu =) Sain sanottua monta mieltäni painavaa asiaa joiden toivoisin menevän toisin tällä kertaa. Hemppa 128 ja verenpaineet kunnossa. Sokerirasitukseen joudun vasta sit puolenvälin jälkeen, kun viimeksi arvot oli niin hyvät. Terkka laski nyt menkkojen mukaan LA joka nyt sit olis ultraan saakka 19.6. Tänään olis siis 7+3 eikä 6+5 niinkuin itse laskin. Mutta katotaan nyt ultrassa tarkkaa aikaa sitten =) Lääkärineuvolaan sain ajan 1.12.

Nyt kun viikkoihin tulikin pari päivää lisää, niin ehdin juuri käydä ultrassa ennen meidän tyttöporukan pikkujouluja \o/ ihanaa siellä sit kertoakin asiasta kun on nähnyt jo Täpinän "livenä"!

Ihania uutisia Tirri;)

Täällä malttamattomana odottelen varhaisultraa (14.11.) ja ensimmäistä neuvolakäyntiä 21.11. Menisipä aika nopsaan- odottavan aika on pitkä;)

Lueskelin ja täytin eilen illalla postiluukusta kolahtaneita neuvolan kaavakkeita. Esitietolomaketta ja jos vaikka mitä - pino oli paljon kattavampi kuin mitä esikoisen kanssa kuutisen vuotta sitten. 

Mulla oli kanssa viime viikolla ensimmäinen neuvolakäynti. Mitään kovin erikoista ei esille tullut, lähinnä tuntui että olisin vaan tentattavana. Vaikka onhan se toki hyvä, että kysellään odottavien perheet ja taustat huolella, jotta mahdolliset ongelmakohdat tulevat esille.

Nyt jään odottelemaan seuraavaa käyntiä kuun loppupuolella, jolloin paikalla on myös lääkäri. Vielä enemmän odotan ultraa, joka on joulukuun alussa. Tällöin on myös 12 viikkoa täynnä. Kunpa vaan kaikki sujuisi hyvin sinne saakka, ja toki myös siitä eteenpäin .

Neuvolalääkärissä käyty, ja maailman kaunein ääni kuulu <3 siellä se sydän hakkasi kuin viimeistä päivää, nätisti pysyi Täpinä paikallaan sen aikaa että kuunneltiin =) Huomenna sit ultraan!!

Tänään oli sitten lääkäri neuvola.. vähän oli eri meininki ku edellisessä paikassa. Ultralla katsottiin kaikki koot (pää, reisi ja pää-perä) nyt kuntoon ja vastaili ihan viikkoja papunen. Ihana oli nähdä ett kaikki oli niinku pitääki.. ainoo vaan, ett pissasta löyty taas jotain hämärää...:/ ekassa raskaudessahan mulla oli pariin otteeseen pissatulehus ja nyt herääkin se ett eikai taas... jouduin siis muutamaan kertaan hypätä labralle viemässä näytteitä.. ja ku tuo kuppiin pissaaminenki ku on niin helppoa!!!! Argh.... Vuodatus...:D

Takaisin