Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milena90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meinasin tänään soitella neuvolaan ja varata aikaa. Toivon kovasti, että saisin saman hoitajan joka oli toisen lapsen odotusaikana. Hän oli huippu kiva ja piti miun puolia thyroxin lääkitys asioiden kanssa. Miulla on siis kilpirauhasenvajaatoiminta ja edellisessä raskaudessa arvot huononi ja lääkäri ei millään ois halunnut että lääke annosta nostettaisiin, onneks tosiaan hoitaja huolehti että lääkitys korjattiin.
Mietin kyllä, että haluisin käydä myös varhaisultrassa ja miehenkin kanssa puhuttiin. Toisen lapsen aikaan pääsin poliklinikalle, kun miulle tehtiin hedelmöityshoitoja niin pääsin sinne ultrattavaksi silloin. Nyt menisin yksityiselle.

Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja thyroxin käytössä. Nyt alkuun käskettiin nostaa 25mikrogrammaa ja ilmeisesti sitten verikokeilla seuraillaan onko annostus kohdillaan.

Hansus: Okei. Soitan tosiaan tuossa 12 aikaan neuvolaan ja samalla kysäsen tosta lääkityksestä. Miulla on jo lähete labraan, mutta en oo vielä käynyt kokeissa. Tuli vähä puskista tämä raskaus, niin en ole pitänyt kiirettä. Toista lasta odottaessa ne arvot lähti aika aikasessa vaiheessa huononemaan. Silloin kilppariarvoja seurattiin kerran kuussa.

Eka neuvolla varattu parin viikon päähän, 7+5 vasta sillon, mutta sopivasti aamulla sitä ennen varhaisultra.

Jaapati jaa..meillä on äitiysneuvola seuraavan kerran tavoitettavissa 3.10. :shifty: Eli tilaan ajan vasta sitten. Taidan huomenna käydä labrassa ja kattoo mitä ne näyttää.

Aivan hyvin meni ensimmäinen neuvolakäynti :) Täti oli mukava ja piti meitä fiksuina aikuisina ihmisinä, eikä alkanu paapomaan mistään. Vähän oli verenpaine koholla, arveli että johtuko jännityksestä, mutta ei mua enää siinä vaiheessa jännittäny. Aiemmin kyllä, en tiiä miksi :grin Vähän oli sellanen informaatioähky poislähtiessä, että en nyt oo ihan kärryillä mitä tapahtuu seuraavaksi ja missä, mutta onneksi kaikista on muistiinpanot :)

Tänään soitin eka neuvolan ja se on vasta 23.10. Silloin viikkoja 9+2. Miten sitä jaksaa odottaa sinne asti [emoji51]

Ensimmäinen neuvola täällä takana. Omien laskujen mukaan tasan 8+0, mutta neuvolan mukaan 7+6. Noh, ei kai se niin päivän päälle ole :rolleyes: Pyysin että koitetaan kuunnella sydänääniä, mutta eipä niitä vielä kuulunut. Ei kai mitenkään yllättävää näin aikaisessa vaiheessa? Lähineuvolassa ei ole ultrausmahdollisuutta, joten ihan dopplerilla hetken aikaa yritti täti kuunnella. Aika hurjaa ajatella että täytyy vielä reilu kuukausi odotella että pääsee np-ultraan tarkastamaan, onko ketään kotona!

Meillä oli eilen eka neuvola, rv 9+1. Samalla oli esikoisen 1 v-neuvola, joten käynti oli sillisalaattia lapsen ja mun juttuja sekaisin. Meillä on nykyään sähköinen esitietolomake, joten mun vastauksia pohdittiin tovi, sitten otettiin hemoglobiini (119), Verenpaine (ok), paino (ei ole palautunut normaaliin edellisen raskauden jäljiltä:/). Vähemmän työläs ensikäynti kuin viimeksi, koska heillä on jo kaikki tieto meistä.

Kysyin neuvolantädiltä missä vaiheessa alkavat kuuntelemaan sydänääniä. Vastasi, että harvoin ne kuuluu rv 9-10 vielä, mutta seuraavall käynnillä rv 14 ne kuuluvat varmasti.

Noin, nyt minäkin uskalsin ultran jälkeen neuvolan varata. Ens ma meni, et sillon rv9+1. Neuvolatätikin sanoi et tuskin kovin pitkä tapaaminen, kun vasta helmikuussa noita asioita läpi käytiin. :)

En oo muistanut vielä varata. Päätin että odotan varhaisultran yli niinkuin aiemminkin, mutta soittoaika työnkannalta huonoon aikaan. Täytyy koittaa soittaa vaan johonkin aikaan kun on aikaa. Muistaakseni viimeksi olin 10 viikolla ekan kerran. Mulla ihana neuvolantäti, joka hoitaa lastenneuvolankin niin on kiva kun ei vaihdu välissä.

Keskiviikkona olis jo toinen neuvola ja pääsee toisen kerran katsomaan että onhan siellä pikkuisella kaikki hyvin:Heartred

Jaahas. Se olis sit huomenna aamusta neuvola :) 4&2v muksut mukaan. Ja siis mähän oon taas laittanu mappi ööhön mun nettipankki tunnukset (mies kun yleensä hoitelee semmoiset asiat) niin eipä oo tarvinnu esitietolomakkeita täytellä :sorry:

Jee, hyvä mennä tänään neuvolaan kun tän valvomisen, oksentelun yms jälkeen näytänkin jo ihan puolikuolleelta. Ottaapa neuvolantäti mut ainakin tosissaan. :)

Huomenna ensimmäinen neuvola, viikkoja 9+1. Keväällä viimeksi käyneenä toivon, ettei siellä menisi ihan yhtä kauaa kuin viimeksi... Mieskään ei tällä kertaa tule mukaan, kun viime kerran jutut vielä hyvin muistissa.

MimiLi, itse kävin keväällä kkm raskauden ekassa neuvolassa ja tänään tän uuden raskauden tiimoilta. Samat jutut oli, paino, hemppa ja se sormenpäästä otettava testi tehtiin. Mul oli unohtunu netis täyttää se päihdekysely et siin pari minuuttia kului mut muuten selvisin tunnissa sielt pois. Neuvolatätikin totes et ei kestä niin pitkään ku vasta kaikki ne tarvittavat asiat läpi käytiin

Julianna89 hyvä tietää! Ai päihdekysely piti täyttää taas? Noh, se jää sitten mullakin paikan päällä täytettäväksi... Hassua miten tuota huomista odottaa, ja vähän jännittääkin, vaikkei siellä edes mitään ihmeempää tapahdu :wink

Jep oli hiukka huvittava, ku kysy et oonko miten juonu alkoholia raskauden aikana ja ennen.. no en oo, enkä oikeen kyl tänä vuonna ennen tätä raskautta muutenkaa pystyny tän kaiken härdellin aikana. Ja nii "oletko huolissasi kumppanisi alkoholin käytöstä", no onneks ei tarvii ja näis olotilois jaksa oikeen mistään ylimääräisestä huolestuakaan. :)

Takaisin