Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milena90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa että joillakin ultrataan! Meillä yritetään sydänääniä kuunnella ensi kerralla...

Ei ollutkaan pissatestiä, outoa kun viimeks vuosi sitten oli (sama täti) kun otettiin ekalla kerralla ne valkuais ym.arvot, ja silti laitettiin lähete labran virtsa- ja verikokeeseen. Nyt se sanoi vaan että virtsakoe on sitten labrassa. La:ta ei tosiaan siirretty joten menkkojen mukaan merkattu ja kuulemma nt-ultrassa sitten tarkistetaan la. Mut kuitenkin nuo testit yms se laski sen todellisen, ultrassa lasketun la:n perusteella, eli niiden protokolla vaatii pitäytymään kierron laskussa mutta muuten noudattavat ultrassa annettua. Vähän ristiriitasta minusta vaikka toki vaan neljästä päivästä kysymys!

Nyytti mitkä oli viikot? Voi kunpa multaki kuunneltas sykkeet.. vaan tuskinpa. Viikon päästä neuvola, jolloin 9+1.

Mä olin kans tänään neuvolassa. Ärsytti, kun rakennuksen opasteet olivat aika huonot ja hoitaja oli reilu 15 min aikataulusta myöhässä. Palloiltiin sitten miehen kanssa se vartti odotusaulassa ja oltiin ihan varmoja, että väärässä paikassa ollaan. Laitan tästä palautetta, koska asian olisi voinut korjata ihan yksinkertaisesti lapulla (joo, oon tällanen palautteenantajatyyppi:grin)

Sanoin heti alussa terkkarille, että mua aika paljon huolestuttaa sikiön koon heittäminen melkein viidellä päivällä olettamaani raskauden vaiheeseen nähden ja pelkään keskenmenoa. Terveydenhoitaja suhtautui asiaan ihan kivasti ja ymmärtäväisesti, mutta kehotti kuitenkin positiivisuuteen. Hänkin sanoi, että ei ne varhaisultrat niin tarkkoja välttämättä ole ja pääasia, että alkiolla oli sykkivä sydän ja oli oikeassa paikassa.

Muuten oli ihan kiva neuvola. Mieskin sai täyttää nyt alkoholitestin (jostain syystä sitä ei ollut etukäteen verkossa miehelle). Terkkari otti mut ihan vakavasti, eikä ollut mitenkään lässyttävä tai holhoava.

Mä kävin eilen, pääosin käytiin mun ja miehen tiedot läpi. Pissanäytteen annoin ennen ja neuvolantäti katsoi ne ja kaikki oli ok. Vähän yli tunti siellä meni! Nyt täytyis varata aika labraan ja nt-ultraan. Ei sieltä mulle mitään uutta tietoa tullu. Ai niin, myös paino ja verenpaine mitattiin.

Mä vaihdoin logististen syiden vuoksi neuvolaa (ja samalla tietty omaa terveysasemaa) ja sain uuden ajan jo ens viikolle, yli viikkoa aiemmin ku alunperin. Puhelimessa oli todella mukavan kuulonen täti, mutta valitettavasti hänelle ei ollut aikoja. Kovasti oli iloinen mun raskaudesta ja onnitteli moneen otteeseen :) Väestöliitossa suositeltiin uutta varhaisultraa, mutta sinne en kuitenkaan vielä saanu lähetettä, mä en osaa olla tarpeeksi jämäkkä ja vaatia asioita. Täytyy kuulemma jutella käynnin yhteydessä siitäkin. Pitää sitten koettaa petrata. Kaikki on edelleen hyvin, mutta haluaisin kuitenkin tässä vaiheessa vielä uskoa mitä Väestöliitossa sanotaan ja tehdä heidän ohjeiden mukaan :) Siellä se lääkäri vasta olikin onnellinen meidän puolesta, liikututtiin kaikki kolme ja lopuksi halattiin :Heartpink

Me käytiin miehen kanssa neuvolassa tiistaina. Multa otettiin verenpaineet, paino (joka oli yllätykseksi 2kg tippunut o_O) ja hemoglobiini. Virtsanäytteen sai itse tehdä. Onneks meidän neuvolatäti vaikutti tosi mukavalta :). Käytiin aika perusjuttuja läpi, et ei ollu kyl mitään ihmeitä, vaikkakin ensimmäinen tulossa.

Ainoo et mulla oli just tona aamuna hirveen pahaolo ja närästys :hungover:, et ois voinu ehkä päivemmästä ajan ottaa, mut toisaalta sit mies ei ois mukaan päässy.

Mulla ensimmäinen nla vasta rv 9+6! Ja nla laittaa ultraan lähetteen, niin toivottavasti saan ajan mahdollisimman pian nreuvolan jälkeen! On nimittäin risteilyä yms tulossa ja oon jo ihan varma, että päällekkäin menee :/ Onko muita, joilla eka nla näin myöhään? Tänään rv 8+5 ja esikoisesta olin tässä kohtaa jo käynyt neuvolassa :)

Tänään varasin neuvolan ja lääkärineuvolan. Neuvola 26.10 ja lääkärineuvola 30.10, todella pitkä aika vielä odottaa :/
Sitten onkin jotain rv 9+.

Itse en ole neuvolaa vielä edes varannut, kun sovittiin et soitan sit ku oon käyny ensin varhaisultrassa keskussairaalassa.
Ja tuo ultra on torstaina jolloin jo rv8+4 :)

Sinänsä en tunne niin tarvetta edes koko neuvola kännille, kun samat sepustuksethan ne on kuin helmikuussa kkm raskauden ensikäynnillä oli.

Neuvola känni :D

No hyvä etten oo ainoa, jolla neuvola niin myöhään :) Tuntuu vaan hassulta kun jo 9+6 silloin :)

Tänään varasin nt-ultran ja siihen liittyvät verikokeet, ultra on 23.10. eli neljän viikkoa pitäis odotella! Nt-ultrassa on sitten 12+6 ja verikoe tasan 10+0.

Takaisin