Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vielä viikko neuvolaan, miten aika voi madella näin hitaasti?! Enkä edes ole varma ultrataanko siellä... Normaalisti ei, mutta aikaa varatessa pyysin, että jos voisi ultrata, kun mullakin yksi keskenmeno takana. Jos vielä pitää siitä pari viikkoa odotella ultraa, ni voi rähmä! :confused:

Kävin varhaisultrassa tänään ja pieni sydän siellä näytti sykkivän! Olen ihmeissäni ja epäuskoissani vieläkin. Mulla ei ole ollut mitään oireita, ainakaan tietoisesti. Nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin ehkä oireita on sittenkin ollut, en vain ajatellut niitä raskausoireina.. Alkion koko on 13mm ja rv 7 menossa. Lääkäri sanoi että aivan kuin oppikirjoissa mennään, eli hyvältä näyttää. :happy8

toivotaan että ultraavat felia, mä pyydän mun 5 keskenmenon takia ultran aikasin...haluun nähä että siellä joku on ja mahollisest sykkeen jos oonki vähä pidemmäl ku oletettu. :)

onnea I-P hyvistä ultrakuulumisista :)

Toivottavasti edes kuunnellaan sydänääniä, kai ne jo rv 8 kuuluu? Olis varmaan pitänyt mennä varhaisultraan...

dopplerilla ei kuulu, ultrassa kuuluu, yleensä jostai rv 9-10 alkaa mahollisest kuuluu. jotku saa kotidopplerilla rv 9 kuulumaa jo mut se on sellast ettimist ja kalasteluu että osuu oikeesee kohtaa ja erottaa oman ja lapsen sykkeet. :)

Täällä tehtiin (elämäni ensimmäinen) positiivinen testi 6.4. Kahden päivän päästä soitin neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan 25.4. samalla antoivat ajan myös ensimmäiseen ultraan 6.5. Tällä hetkellä mitäilmeisemmin rv 5+6.

tervetuloa joukkoon karyam ja onnellista odotusta, inshaAllah kaikki menee hyvin. :)

niin ja muillekin mun jälkee ilmaantuneille tervetuloa ja onnellista odotusta :)

Kiva kun porukka kasvaa!!! Tervetuloa ja onnea kaikille tasapuolisesti <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oi, ihana kun monet jo saaneet varhaiultrasta hyviä uutisia :) Itsellä ensi viikolla varhaisultra, sillon olis 7+3, toivon niin pienen sydämen sykkivän :Heartred Mä oon ajatellut varata neuvolan vasta sen jälkeen. Espoossa asustelevat, tiiättekö onko vaikea saada neuvolaan aikoja? Mietin että ehdinkö ihan hyvin vaikka soitan vasta sitten?

Vohveliini, täällä kans espoossa asuva ja ihan hyvin on saanut neuvola aikaa. Toki saa paremmin valita aikaa kun on ajoissa liikenteessä! Ite varasin tänään ultran ja sain sen 30.5 :) ja eka neuvola siis 2.5.

Paljonkos tuo varhaisulta on kustananut ja missä ootte käynyt?

Meidän tämä tuleva esikoinen on saanut alkunsa koeputkihedelmöityksellä niín ultrataan Väestöliitossa jossa oltiin hoidoissa. Mitä oon muuten kattonu hintoja niin ne on jotain päälle satasen-150e. Yksityiselle lääkäriasemalle vaan ja gynelle joka näitä tekee :)

Kiits vastauksesta LeLu, odottelen siis ensi viikkoon ja varaan sitten! Eikös Espoossakin oo niin että ea neuvola viikolla 8? Kävin äsken äiiyshuollon sivuilla niin siellä oli sellanen taulukko.

mulla on joko maanantaina tai tiistaina eka lääkäri eli nyt alan laskea päiviä siihe ja yritän nauttia täysin rinnoin tästä ajasta, hirvee pelko vaa iski tänää mut onneks sain purettua sen miehelle joka kuunteli mua. kriittiset viikot sai mut paniikkiin.

Tänään oli sitten eka neuvola. Sydänääniä ei ikävä kyllä kuunneltu.. Edellisissä raskauksissa on kuunneltu jo tällä rv8 käynnillä ja mulla on kuulunut dopplerilla jo silloin molemmissa raskauksissa. Mut ei sitten ilmeisesti enää kuunnella kun kaikilla ei kuulu ja meidän neuvolan laitteet aika vanhat ja huonot..
Mut lähetteen sain np-ultraan ja seuraava neuvolakäynti ois sitten kesäkuun alussa. Noita neuvolakäymisiä on aika rankalla kädellä harvennettu et ei oo enää 4 viikon välein, kuten ennen. Yksi neuvolakäynti tosiaan vain tulee ennen rakenneultraa. Ilmeisesti halutessaan voi kuitenkin tulla käymään rv17-18.
Verikoe otettiin, katottiin hb, paino ja verenpaine. Kyllähän siinä tunti sitten vierähti, kun täyteltiin ne esitietolomakkeet ym.

Kävin eilen ekan kerran neuvolassa ja tuntui kun en olisi koskaan käynyt siellä aikaisemmin, aika on jo vierähtänyt :)Sydänääniä ei kuunneltu, enkä itseasiassa edes kysynyt, ajattelin, että mielummin sitten paremmilla viikoilla, ettei tule hysteerikseksi jos niitä ei kuulukaan. Paljon tuli tietoa ja itse pitää nykyään hoitaa aika paljon asioita. Muistan edellisissä raskauksissa ultrat/lääkärit yms varas th. Nyt varaan minä itse. Stiksasin myös itse pissani, mikä oli ihmeellistä (toki työn puolesta tuttua, mutta silti) :) Käyn 8.5 labrassa ja siitä viikko pitäis olla np-ultra, kunhan saan tänään varattua aikaa sinne.Tutkivat tarkemmin tämän Ohranjyvän, kun olen jo "kypsässä iässä" (terveydenhoitajan sanoin :p ) Kahteen sokerirasituskokeeseen joudun, kiitos äitini 2. diabeteksen :) Niitäkään ei tutkittu aikaisemmin.

Th väläytteli sellasta ajatusta, että kun ei vielä ole pahoinvointia juurikaan tullut, niin liekö tuleekaan, että väsymys tavallaan poistaa sitä pahoinvointia..kyllä mulla aikaisemmissa raskauksissa oli molempia, mutta jos tosiaan ainoat oireet on väsymys, niin en valita :)

Tietääkö joku kuinka paljon nt-ultran ajankohtaan pystyy ite vaikuttaa? Ollaan reissussa kesäkuun kaksi ekaa viikkoa, joten mun pitäis saada ultra toukokuun vikalle viikolle. Laskeskelin että silloin on ma rv11 eli olisi hyvinkin sopiva aika sillä viikolla käydä. Kuinka todennäköistä on saada aika juuri tuolle viikolle vai pystyykö siihen itse mitenkään vaikuttaa? Reissun jälkeen on vähän myöhäistä nt-ultralle kun sitten on jo rv 14 :/
Ekan neuvolan sain 15.5 jolloin rv9+3. Näin ensiodottajana oon ihan järkyttynyt miten pitkään alkuraskaudessa täytyy "pärjätä omillaan". Kaikki ruokasuosituksetkin on pitänyt googlailla, kun ei ne puhelimessa antaneet kuin tuon ajan. Jännä sinänsä kun eka kolmannes on just se vaarallisin aika, niin vasta sen lopulla pääsee neuvolaan.

rigo kannattaa varata aikaa heti ekan neuvolan kans samana päivänä ja ilmoittaa tuo matka että osaavat kattoo sopivan ajan mikä käy sekä heille että sulle :)

Helsingissä asuvana oli kyllä hankala saada neuvola-aikaa. Varasin ajan heti plussan jälkeen ja töiden kannalta järkevän ajan saaminen oli todella työlästä. Mulla on eka neuvola ensi viikolla. Yritin siirtää aikaa tällä viikolla, jotta mies pääsisi mukaan, mutta ajan siirtäminen ei onnistunut enää.

Ihmettelin itsekin suuresti sitä kuinka yksin äiti jätetään alkuraskauden ajaksi. Olen todella ihmeissäni ettei ekalla neuvolakäynnillä edes ultrata. Tästä syystä meninkin yksityiselle varhaisultraan.. Kyllähän se kukkaroa kiristi (130e), mutta oli sen arvoista! Nyt tiedän tuolla sisällä jonkun oleilevan, en uskonut asiaa todeksi ennenkuin omin silmin pääsin sen toteamaan. Kävin varhaisultrassa Femedassa.

I-P niihä se on valitettavast et just niistä olennaisista joudutaa säästää ni odottajatki kärsii. hyvä että pääsit käymää ar-ultrassa ni sait mielenrauhan ja todisteen että siellä joku on kasvamassa. mulla on jäljellä4-5pvä piinaa ja sit lääkäriin katsomaan mikä tilanne. jostai syystä mä oon taas iha täpinöissäni vaihteeks. meillä saa täällä vaikka pohjois-afrikassa asunki ni vaikka joka lääkäri käynnillä mahollisest ultran terveyskeskuksessa jos huolestuttaa ja sit löytyy kätilö joka on vissii sittenki ns. neuvola puoli. ensi viikolla selviää kuinka pitkällä ollaa ja miten mulla on noi käynnit ku 5 peräkkäist keskenmenoa takana ni aikasemmin ainaki sanottii mulle et se vaatii kyl sit aktiivisempaa tarkkailua ekalla kolmanneksella ku on parin viikon sisääki tilanne kääntyy päälaellee eli näet sydänäänet ja sit seuraaval kerral todetaa kuolleeks.

Takaisin