Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli aamulla kela-neuvola. Oli vähän tympeä käynti ku ei ollu "oma" terkkari ja sitte mukana oli vielä kätilö-opiskelija joka oli todella epävarma itestään. :/ painoa oli tullu nyt reippaammin lisää, mutta sepä onki tähän asti laskenu. Verenpaineet ok, hb 120 ja eka sf-mitta 21. Piika möykkäs mahassa taas hulluna ja oli vaikeuksia löytää sykettä, tasanen syke sieltä hakemisen jälkeen löyty. :) ❤️ pissanäytteessä proteiinit plussalla, huomenna pitää pissata purkkiin pissatulehus-epäilyn vuoksi. Nyt onki sit alamaha ja selkä kipeenä, eli tais kreivin aikaan olla neuvola pissatulehuksen toteamisen suhteen. Koska tästä raskaudesta voi alkaa nauttimaan? Puuh. :o

Nii ja viikkoja on 22+4.

Mä soitin sokerirasituksen tulokset tänään, vaikka olisihan ne saanut sitten seuraavalla käynnilläkin. Paastoarvo oli 5.0, 1h arvo 6.9 ja 2harvo 4.2, eli kaikki oli viitearvoissa ja tällä hetkellä siis hyvin. Saa nähdä uusitaanko rasitus jossain vaiheessa myöhemmin, kuten edellisellä kerralla. Menen kyllä jos siihen päädytään, vaikka ei tuo nyt mitään nautintoa ole - ja myöhemmin on sitten otettava varmaan jo Ellikin labraan mukaan, kun isäntä palaa taas sorvin ääreen.

puapru: sen sokerirasituksenko voi tehdä näiläkin viikoilla? :) Mulle laitettiin vasta rv 24-28, kätilö sanoi että mun olisi pitänyt käydä jo silloin rv12 alkuraskaudessa (niinkuin itsekin epäilin, mutta terkkari sanoi että tuo yksi riittää myöhäisimmillä viikoilla). En tiedä miksi tuo ohjeistus on rv24 alkaen..? Onko niillä viikoilla niin paljon väliä sitten, mielläni menisin itsekin jo nyt ja vaikka toisen kerran sitten myöhemmin... En halua odottaa sinne rv24 asti.

Meilläkin tosiaan on rakenneultra takana, poika tulossa :) Menen ensi viikolla vielä uudestaan ja katsotaan ilmeisesti 4D:llä, kun tavallisella ultralla ei saatu riittävää näkyvyyttä sydämestä ja muutama muukin asia pitää kontrolloida (kasvussa oli epäsuhtaa). Ihan mielenkiinnolla kyllä odotan, kolmas raskaus enkä ole 4D:ssä koskaan ollut :rolleyes: Tietysti toivon, että vauvalla on kaikki hyvin eikä mitään poikkeavaa löydetä, hieman jännittää...

Juu, senhän voi tehdä ihan missä vaiheessa vaan raskautta. Hieman itsekin hämmennyin, että oli juuri nyt (rv 20+) kun yleisimmät ajankohdat ilman muuta oireilua lienee juuri tuo rv 12 tai sitten rv24 jälkeen. Minäkään en tiedä miksi se ohjeistus noin on, mutta kävin kuitenkin nyt itse. Ja mullahan ei tosiaan siis ole mitään rd-oireilua, kun painokaan ei ole vielä toistaiseksi kovin kamalasti noussut.

Nyt on vihdoin ru takana. Olipa ihana nähdä pikkuista ja mitat vastasi täysin päiviä ja kaikki oli loistavasti muutenkin. Saatiinpa vielä 100% poikalupaus, mikä tuli kyllä vähän shokkina, kun en olisi enää uskonut, että voidaan edes saada poika, kun jo kolme tyttöä on, mutta aivan mahtavaa!! Kaikki on asiasta ihan onneissaan :Heartred:Heartpink:Heartred:Heartblue

Ei ollut edellisessä(kään?) raskausdiabetesta, vaikka kovasti sitä joka käänteessä epäilivät. Mutta juu, kaikkinensa, mä en näe mitään pahaa siinä. että tutkitaan varmuudenkin vuoksi. Vaikka se ehkä sillä hetkellä ärsyttävää saattaa ollakin. Äidin ja erityisesti lapsen parastahan sillä haetaan!

pampero harmi että siellä on jotai epäselvyyttä kasvussa, inshaAllah se 4D ultra antaa hyviä uutisia ja sit ku meet radi testiin ni saat sieltäki hyviä uutisia. onnea poikalupauksesta mashaAllah.

puapru inshaAllah saat sinäki hyviä uutisia radi testeistä ettei olis sitä vaivaa.

onnea amilia hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta mashaAllah. :)

Terveisiä neuvolasta!
Tänään 23+3 ja kaikki ok.
Paino -1kg ekaan neuvolaan verrattuna.
Sykkeet 140 ja sf-mitta vaivaiset 21cm.
Mä luulin että kohtu kasvaa nopeammin, kun on monta raskautta takana, mutta nyt on ainakin sf-mitta paljon vähemmän, kuin kahdessa aikaisemmassa näillä viikoilla :)
Nyt pääsee sitten kelan lappuja täyttelemään.
Seuraava neuvola vasta 2kk päästä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Neuvolasta soitettiin äsken, pissanäyte menny viljelyyn, albumiinit kolmella plussalla. Se kyseli päänsärystä, näköhäiriöistä ja verenpaineesta... Kerroin että eilisestä alkaen ollu pissatulehus-oireita ku alko vissiin raskausmyrkytystä epäileen niin sitte se alko epäileen että mulla on joku sukupuolitauti??! Sitte tokas vaan että "no hae apteekista antibioottikuuri nii soitan huomena ko se viljely on valmis, jos sielä mittään pissatulehusta ees on." Kiitti vaan!

Toivottavasti ei mitään vakavaa nyt ainakaan olisi, kuten raskausmyrkytystä!
Mäkin kävin tänään neuvolassa (rv 20+4) ja kaikki oli meillä hyvin paitsi hemoglobiini oli laskenut 106 :sad001 no,arvasinkin sen koska olen ollut niin väsy. Hyvä uutinen oli ettei painoa ollut tullut nyt yhtään lisää sitten edellisen neuvolakäynnin,eli mun raskausdiabetes dieetti toimii :p syke kuului myös vahvana joten hyvillä mielin ollaan täällä :smiley-bounce013 seuraava neuvola onkin heti 2 viikon päästä jolloin laitetaan kaikki kela paprut kuntoon :)

Rakenne ultra oli aamulla. Onneksi kaikki hyvin vauvalla, hieno potkiva vekara siellä oleskeli. :Heartpink

Olimme vähän pettyneitä kätilöön. Hienosti kyllä selitteli kaikki paikat läpi, missä mitäkin. Sitten oli lopettelemassa ja ehdin kysästä, että jos voisimme tirkistään jos tyttö tai poika tulossa niin hän oli vain, että 'okeeej..katsotaan'.
Siinä vaiheessa vauva jo toisessa asennossa ja hänen reidet sekä napanuora oli tiellä ja kätilö sanoi ettei näe mitään. Sitten vähän ajan päästä kuitenkin möläytti oman veikkauksensa TYTÖSTÄ mutta sanoi, että se ei ole varmaa koska ei ole nähnyt paljon mitään.

Me ollaan nyt kuitenkin varattu uusi ultra aika. Menemme Tallinnaan 3D ultraan 28.8. ja toivomme saada silloin varmuutta sukupuolelle. Itse olen jo päivän aikana tottunut ajatukseen omasta PRINSESSASTA mutta kyllä haluamme varmuutta asialle, että voi asennoitua oikein, ajatella nimiä ja vaatteita ym.

Tuli poika tai tyttö on se lahja JUMALAN ja rakastamme häntä yli maan ja taivaan!!

SenjoraG: Pääasia että vauvalla kaikki hyvin :) meettekö tallinnaan vaan ultraan ja tuleeko se matkakuluineen halvemmaksi kuin suomessa vai oletteko menossa samalla lomalle tallinnaan ? :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli eilen neuvola. Hemoglobiini mitattiin taas pitkästä aikaa ja se oli 108! Verenpaine oli 95/65 ja näillä arvoilla kyllä hieman ihmettelen jo itsekin, miten mä mitään jaksan tehdä ja pysyn edes tajuissani. Olo on kuitenkin normaali ja parempi alhainen paine kuin korkea... Rautakuurille kuitenkin, toivottavasti hemoarvot sillä nousee.

Sain myös sen raskaustodistuksen. Äippäpakkaus laitettu tilaukseen. :)

Ensi viikolla alkaa perhevalmennus. Se on kuulemma turhake. Onko kokemuksia? Meinaatteko kaikki esikoistaan odottavat osallistua?

KKira- Ihan vain päiväreissu. Ja tulee halvammaksi sinne mennä kuin täällä Suomessa. 3D ultra maksaa siellä vain 32€ ja meillä on ilmais matkaliput. Ja vaikka joutuisimme maksamaan matkat niin tulisi halvemmaksi kuitenkin. Suomessa 3D ultra maksaa 150-250€. Ja kyllä, tärkeintä on että lapsi on TERVE. Olemme siunattuja.

Hanskimus- Meilläkin on ensimmäinen perhevalmennus ensi viiikon Tiistaina. Käydään se englanniksi mieheni takia. Uskon, että siitä ehkä enemmän mies saa irti kuin nainen, mutta yleinen "luento" se kuulemma on.

Meillä käytiin tällä viikolla uusinta ultrassa,kun viimeksi ei tosiaan näkyny kaikki sydämen osat kunnolla.Noh puol tuntia sain kääntyillä ja välillä hyppiäkkin niin sitten onnistui ja kaikki hyvin.Aika siro tyyppi sieltä tulossa ja nyt kun kysyin sukupuolta niin oli paljon mukavempi ja katsoi sitä.Noh vähän meinasi jalkoja laittaa eteen just sillon,mutta tämäkin sanoi että ei siellä hänestä killuttimia näy,että sellanen varovainen tyttölupaus,mutta ihan ei pinkiksi kuulemma huonetta vielä kannata maalata :D Olisin kyllä tosi onnellinen,jos sieltä tyttö tulee,kun ennestään on poika ja ajateltu,että kaksi lasta meille sopiipi niin sitten olisi molemmat ^^ Tilasin kyllä nyt yhden mekon sitten siinä luotossa,että se tyttönä pysyy saliin asti :D

Perhevalmennus: Osallistuin esikoisesta. Osa tiedoista on varmasti hyödyllisiä ensisynnyttäjälle. Tärkein oli se mikä pidettiin sairaalassa, siellä kerrottiin konkreettisesti synnyttämisestä ja erilaisista vaihtoehdoista. En tiedä järjestetäänkö niitä enää..

Ystäväni joka on ensisynnyttäjä oli pettynyt tänä keväänä valmennukseen. Hän oli mennyt siinä toivossa että siellä olisi opetettu oikeaa hengitystekniikkaa ja muuta, mutta kuulemma oli vaan puhuttu niitä näitä. Minä sanoin, että ei varmaan olekaan sellaista amerikkalaisleffatyyppistä puhinaa ja puuskutusta jossa kumppani tukee ja maataan patjoilla lattialle. Korjatkaa jos olen väärässä ja jossakin päin Suomea puuskutellaan... :grin

Sanoin, että kyllä se kätilö sitten synnytyssalissa käskee hengittää jos meinaa unohtua :wink

Takaisin