Neuvola kuulumisia

Puntsi

Oman äänensä löytänyt
Aloitin ketjun tällekkin aiheelle vaikka muut eivät vielä ole neuvolassa käyneetkään :)

Viikko sitten kävin siis ekassa neuvolassa (vko 6), koska eka raskaudessa oli raskausdiabetes ja sen jälkeen sokerit ovat heitelleet tasaisen säännöllisesti kuten myös verenpaine. Ruokavaliota käytiin läpi ja liikunta ohjeita.

Verenpaineet oli 137/97  (yleensä tuo alapaine ollu viimeaikoina yli 100)
Hb 134
Pissa puhdas

Nyt olen viikon noudattanut ruokavaliota ja sokerit alkaa näyttää hyvälle, verenpaineesta en tiedä ennenku saan aikaseks ostettua mittarin :)

Seuraava neuvola olis sit kera lääkärin vkolla 12, jännityksellä oottelen, että alotetaanko verenpainelääkitys vai eikö .
 
Täälläkin tänään eka neuvola käyty, juurikin diabeteksen ja kilpirauhasen vajaatoiminnan takia... siis mulla ihan 1 tyypin diabetes ollu jo vuodesta 96 lähtien.
Eipä siellä muuta oikeastaan ollu kun jutustelua, lappujen vaihtoa ja labrakokeiden määräystä
Seuraava neuvola onkin jo 4vkon päästä ja siellä jo kuunnellaan kuulema sydänääniä... silloin raskausviikko 10...
Ja pääsen ultraan ensi viikolla, jeij
 
Tänään oli eka neuvola!
Verenpaine 114/76
Hemoglobiini 136
Paino 67kg, oli noussu 4kg raskauden alusta?

Eli turvotus on aika huima. Muuten mitään erityistä ei tuolla käynnillä ollu. Mukava oli rupatella ja ihana ku sai vähän päivämääriä mitä odottaa :) nt-ultra on sitten 26.10 ja lääkärinla 1.11 :) Niitä odotellessa ja lippusiin ja lappusiin tutustuessa kai se aika sinne asti sit menee. Sydänääniä ei kuunneltu, eivät kuulemma vielä kuulu neuvolan laitteilla...
 
Minullakin ensimmäinen neuvola oli jo viime viikolla. Aikaiseen neuvolaan oli vain ja ainoastaan se syy, että varailin aikaa niin myöhään, että sain yksittäisen jämäajan, ne viikot jolloin neuvolan olisi pitänyt olla olivat jo täynnä.

Mitään väliä tuolla ei ole, koska aika tyhjänpäiväinenhän tuo käynti oli.

Esitietolomakkeet täytin etukäteen kotona, auditin täytin paikan päällä koska sen olin unohtanut aiemmin.

Ruokavalio ja muut vastaavat asiat käytiin läpi jo kesällä kun kävin ennen keskenmenoa, joten ne hypättiin nyt yli.

Paino oli sama kuin ennenkin, verenpaine normaali. Labralähetteitä tehtiin ja semmoista. Seuraava neuvola onkin vasta marraskuun lopulla tai joulukuun alussa.
 
Takaisin
Top