neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 39+0 kunniaks neuvolassa käyty..
Paino: +300g
RR: 125/87 (yläpaine tavallista korkeemmalla..)
Pissa: - ja -
Sf: 35cm (edelleen..)
Lapsiveden määrä: Normaali
Rt
♥: +140
Liikkeet: ++

Edelleenkään vauva ei ole laskeutunut :( Mut toisilla kuulemma laskeutuukin vasta synnyttäessä.. Pakostakin pistää vaan miettimään, et eikö mahdu laskeutuun ja kiinnittyyn...?

Vauvan painoksi arvioi hintsun alle 3700g.. Jos la ylittyy, niin lähete jo ensi viikolla (rv40+) synnytyssairaalaan (ksks), jossa katsovat sit tarkemmin käynnistelläänkö vai mitä..

Neuvola takana, rv 38+3
Paino +300g
RR 125/72
Pissa puhdas
Hemppa 122
Tarjonta RT
Sykkeet 150
Liikkeet ++

Vauva edelleen pää alaspäin, mutta ei täysin laskeutunut. Eli on tilaa vielä päällä. Mutta ensisynnyttäjillä kuulemma voipi laskeutua/kiinnittyä vasta synnytyksessä. Kohdunpohjan korkeutta ei mitattu, olisko sitte niin ettei mitattu kun kaks viime kertaa ollut sama?

Tänään neuvolassa paineet koholla ja proteiinia pissassa. Muuten kaikki ok. Sydänäänet hyvät ja tuntuu tuo hyvin liikkuvankin.

Lähetteen sain päivystykseen, jossa kaikki ok. Nou hätä ja kotiin. Kohdunsuun tilanne loistava...josko kohta hulahtelis vedet housuun.

Tuntuu hölmöltä näitä neuvolajuttuja tänne kirjotella, kun aina samat asiat ja kiinnostaako ketään ees kun kaikki vaan odottelee synnytys-juttuja. Mutta anyway... tulipa käytyä neuvolassa.emoticon

38+0. Kaikki ok, hemppakin oli nousut hyvin, nyt 118. Vauveli liikkui mukavasti, sykkeet tais olla jossain 140 kieppeillä, ei merkannut neuvolakorttiin. Ja vauvan pää vielä liikkuu, joten ei ole kiinnittynyt. Mutta kuulema ainoastaa ensisynnyttäjillä vauvan pää kunnolla jämähtää paikoilleen, jälleen synnyttäjillä on ihan normaalia, että ei kiinnity ennen synnytystä. Sain seuraavan ajan lasketulle päivälle, mutta täti veikkaili ettei sitä aikaa tarvitse käyttää. Itselläkin sellainen fiilis, että ensi viikolla jotain tapahtuu, mutta saa nähdä sitten.

Kyselin kivunlievityksestäkin vähän terkan mielipidettä ja tällähetkellä itse olen kallistumassa kohdunkaulanpuudutteeseen, jos siis jotain tarvitsee/ehditään antaa. Epiduraalia en halua, enkä Oxynormia (meidän sairaalassa ei ole ilokaasua saatavilla) Spinaali on tietty kans yksi vaihtoehto, mutta sekin täytyy katsoa sitten tilanteen mukaan.

Oletteko muut miettineet mitä kivunlievitystä haluatte?

Viper: Mietin minäkin, että ketä enää kiinnostaa =) 

Kivunlievityksestä sen verran, että olen etsinyt tietoa, mutten ole mitään erityisesti "suunnitellut". Ensisynnyttäjänä, kun en oikein ole selvillä, minkälaisia nuo synnytyskivut mulla on. Luotan siihen, että kätilöt osaa sanoa. Ilokaasua haluan ainakin kuitenkin kokeilla emoticon

Kivunlievityksestä: ihan mielenkiinnosta haluan kokeilla ensin pelkän ilokaasun ja laulun (luultavasti huutamisen) voimaa. Mutta en ole torpannut ajatusta mömmöistä, jos tarvii nii sit vedetään kaikki mitä saadaan =)

rv. 37+5

Paino +622gr. Yhteensä 12,9 kg :P 
turvotus +-
RR 128/79
pissa puhdas
Sf. mitta 35
lapsen sydämensyke +140 ja liikkeet ++

vauva vois jo tulla.. toivotavasti kohta tulee, koskaan iso hän on :P

Jep jep. Neuvolassa käyty rv 40+3.
Kaikki siellä oli niinkuin aikaisemminkin. Eli ihan jees. Vauvakin on jo "lähtökuopissa" emoticon  Tosin...se nyt ei mitään tarkoita, että toinen on laskeutunut. Voi syntyä huomenna tai sit kun vauvaa huvittaa. Ja nyt tuntuu, ettei sitä huvita syntyä. PÖH!

Kivunlievityksestä: Minä haluan kaikki mahdolliset mömmöt! emoticon Kammoan jo niin perus papa-koettakin.
Se harmittaa, että ksks:ssa ei ole mahdollista enää saada ilokaasua emoticon  Sitä olisin halunnut kokeilla ennen "järeämpiä aseita".

Kivunlievitys: Itse meinasin, että katselen rauhassa kuinka hyvin kestän kivun ja sitte tarvittaessa otan jotain järeämpiä mömmöjä. Ajattelin kans et ilokaasun ja positiivisen mielen voimin yritän sinnitellä mahd. pitkälle.

mmj: samoilla meinasin mennä! Huomasin, että sulla menossa tänään 38+6, mulla 38+5, olikos niin, että Hyvinkäällä synnytät? (muistelen näin). Jos kyllä, niin näinköhän ollaan samaan aikaan :)

Cissi84: Kyllä vain, hyvinkäälle suunnataan emoticon  Josko siellä sitten törmätään? emoticon

Neuvolassa taasen käyty.. Rv 40+1
Paino: -600g/vko (kuulemma ihan normaalia..)
RR: 128/80
Pissa: Puhdas
B-Hb: 126 (hyvin on pysynyt ilman lisärautaa)
Sf mitta: 37cm
Lapsivettä normaali määrä
Vauva raivotarjonnassa, ei edelleenkään laskeutunut..
Syke: +140
Liikkeet: ++

Neukkutäti sanoi, että voi olla et vauva laskeutuu synnytyksessä normaalisti.. VOI myös olla niin, et vauvan pää on hintsun väärässä asennossa, joka taas vaikuttaa siihen ettei vauva pääse laskeutumaan synnytyskanavaan.. Sen näkee sit kai synnytyksessä, et saadaanko vauva maailmaan normaalisti, imukupilla autettuna vai sektiolla! Mut näinhän se menee muutenkin.. Koskaan ei voi tietää mimmonen synnytys tulee olemaan! Innolla odotan tätä tulevaa silti!
Voi kun pääsis jo tositoimiin!
Niin.. Sain muuten nyt jo ajan synnärille kontrolliin, koska la on ylittynyt ja mä olen pienikokoinen.. Ikäänkuin synnytystapa ja yliaikaishässäkät samassa paketissa! Jäämme vaan odottelemaan kutsua.. Mahtaako mennä ens viikolle..

Takaisin