Neuvola käynnit

Seonsalaisuus

Oman äänensä löytänyt
Eli aiotko käydä neuvolassa? Jos et niin miksi? Mitä mieltä olet neuvolastasi? Onko osattu ottaa vastaan? Hyviä/huonoja kokemuksia?

Itsellä niin paljon huonoja kokemuksia oman paikkakunnan neuvolasta, että aion pyytää toista työntekijää tai sitten käyn toisella paikkakunnalla neuvolassa. Olen myös harkinnut että maksaisin omasta pussistani viikon RV 11 ultrauksen sairaalassa ja ostaisin vain kotidopplerin ja tarvittaessa olisin TK:hon yhteydessä. Niin kieroon Katsoo aina se neuvolatäti ja syyllistää minua ja perhettäni ja tekee aiheettomia huoli ilmoituksia. Pieni paikkakunta kyseessä niin onkohan tuossa neuvolassa 2 työntekijää niin pyydän toista työntekijää. Viime raskaudessa kävin toisella paikkakunnalla ihan neuvolassa..

Ei ole kokemuksia kun ei ole ikinä ensikäynnille päästy. Odotan kyllä mielenkiinnolla. Puhelimessa on aina vaikuttanut meidän työntekijä mukavalta ja sympaattiselta ja esim varasi heti ekassa raskaudessa varhaisultran julkiselle vaikka olen kuullut että olisi tosi vaikea saada niitä.

Onpa ikävä kuulla Seonsalaisuus 🥺 Neuvola kun pitäis olla se paikka mistä saa tsemppiä ja tukea raskausaikana, kun muutenkin saattaa olla herkillä sinä aikana. Ootko kehannu laittaa palautetta tuosta asiattomasta käytöksestä & kohtaamisesta?

Me pyydetään samaa työntekijää tähän raskauteen kun viimeks oli, hän on lomalla just meidän ekalla käynnillä elokuun alussa mutta sitte jatkossa varataan hänelle aika. Laitoin sähköpostia kun tein positiivisen raskaustestin keskenmenon jälkeen ja se reaktio häneltä oli niin lämmin ja ihana, tuli hyvä fiilis.

Ei oo vielä kokemuksia tän paikkakunnan neuvolasta, kun viimeks joutui peruuttaan ajan. Puhelimessa kyllä oli ihan mukava hoitaja. Pitäs taas sinne ajanvaraukseen jaksaa soitella..

Harmi, että sulla noin huono kokemus @Seonsalaisuus 😔
Ite oon aina tykännyt käydä neuvolassa ja se on jotenkin sellanen asia minkä mä miellän "kuuluvan" raskauteen.
Mullakin tosin yksi todella huono kokemus on. Kuopusta odottaessani masennuin pahasti rankan raskauden takia. Tämä meidän terveydenhoitaja painosti mua aloittamaan aiemmin käyttämäni mielialalääkkeen. No en aloittanut painostuksesta huolimatta ja hyvä niin koska myöhemmin synnärin lääkärillä käydessäni kävi ilmi, että kyseinen lääke olisi aiheuttanut vauvalle pahoja vieroitusoireita eikä sitä lääkettä saa syödä loppuraskaudessa mm.tästä syystä. Tämän jälkeen vaihdoimme terveydenhoitajaa.

Meinaan soittaa ensi maanantaina neuvolaan ja varata aikaa. Menkat pitäisi alkaa viikonloppuna..nyt on vasta 3+4. Että aikaista on vielä. Joo sama, tuntuu että kuuluu pakettiin neuvolassa ravaaminen. Meidän esikoisen neuvolatäti on ihan mukava ehkä vähän hössöttäjä. Ei olisi väliksi jos saisi toisen, mutta kaippa se sama tulee.

Takaisin