Neuvola jutut

Neuvolassa vierailtu. Kaikki arvot kohdallaan ja painoakin oli yllätyksekseni tullut vain kilo lähtöpainoon. Onneksi kuunneltiin eilen sydänäänet kotona, kun nyt ei meinannut millään ensin th löytää. Samoin kokoajan kuului pieniä potkuja ja muuta kohinaa (ei tarvinut saada paniikkikohtausta), mutta selkeätä hyvää rytmipätkää ei halunnut pienirakas ensin antaa. Sittenkin kun löytyi, karkasi monta kertaa. Esikoinenkin piinasi harkkareita vielä aika myöhäisilläkin viikoilla :joyful:
Lääkäriaika on sitten muutama päivä ennen ru:aa.

Tilkku, on hassua, miten te jotkut olette jo niiiiiiin paljon pidemmällä, meillä ru on vasta 16.6. Kohta pääset taas pientä ihailemaan!

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Vauvan syke tuollaista 150:ntä, mulla Hb nousussa, painon nousukin sallitun rajoissa (+1,7 kg) ja... kohdunpohjan korkeus 18 cm. Yläkäyrän yläpuolella *hupsista* -ihmekös, että tää kumpu on jo tätä kokoluokkaa Mut terkkari meinasi, että melkein se menee kun on jo useampia lapsia, että viikot ja sentit kulkee samaa tahtia. Ja rv tänään tasan 18.

Blackpanther, kiva, että teillä kaikki hyvin. Meillä on kans huomenna toka neuvola. En odota reissulta kovin paljoa, kun eka käyntikin oli ihan turha. Mutta jospa meidän neuvolantäti skarppais tällä kertaa, ja vaikka käsiteltäis jo raskauttakin jollain tavalla! Painonnousua en kyllä välttämättä haluais tietää.

Nessu 16+5

Lääkärineuvola takana. Lääkäri ultrasi pienoista, mistä olin erityisen innoissani! Istukka etuseinämässä. Kaikki vaikuttais olevan ok. Sykkeen kuunteli ja oli 138. :Heartred
Oma painoni oli vähän järkytys: 64 kg! Sama kotona puntarilla äsken! Eilen vielä aamulla 62 kg... Mulla on kyllä ummetusta ja toki päiväpaino isompi aamuun nähden, mut ärsyttää, että tuo lukema on nyt kortissa ja terkka merkkas, et paino noussut 360g/vko.. No, ei siis kyllä motkottanut siitä, mut nyt on kyllä "raskas" olo.. :meh:

Neuvola taas takana, kaikki muuten ok lukuun ottamatta painon tippumista ja vs seurantaa. Seuraavaksi sit ru kesäkuun 14 päivä ja neuvola jossain hamassa tulevaisuudessa.

Neuvolalääkäri oli eilen, meillä kävi erityisen hyvä tuuri sillä kyseinen lääkäri sattui olemaan oikeasti synnytyslääkäri joka halusi ehdottomasti extrana ultrata meidän pikkuisen :happy: olinkin täältä jo aiemmin lukenut, että joillain ultrattu neuvolalääkärissä mutta olin ihan varma ettei meillä yhtä hyvää tuuria kävisi. Ihana yllätys siis.

Siellä se pikkutyyppi oli kasvanut hurjasti, ja kaikki näytti olevan enemmän kuin kunnossa. En uteliaisuuttani malttanut olla kysymättä, että kumpaa veikkaisi, ja lääkäri sanoi että kyllä hän tämän perusteella tytöksi sanoisi, mutta kyllä siellä jotain pientä röpelöäkin jalkojen välissä kuulemma näkyi niin ei varma voi ollenkaan olla. :P sanoi että ru:ssa sitten melko varmasti kuullaan, hänen laitteensa kun eivät kuulema olleet ihan samaa tasoa :)

Oli kyllä ihana lääkäri ja jäi hyvä fiilis koko käynnistä. Nyt sitten pitäisi malttaa kuun loppuun saakka jotta (ehkä) pääsemme näkemään mihin lopputulokseen siellä kallistutaan sukupuolen suhteen :Heartred

Neuvolalääkäri takana ja meilläkin ultrattiin. Laite vaan oli niin kivikaudelta, ettei siitä juuri mitään selvää saanut. Kädet ja jalat sieltä kuitenkin erotti, kun pikkuinen niitä heilutteli.
Koko lääkärin tarkastuksesta jäi vähän semmonen olo etten paljoa viisastunut, mutta tulipahan käytyä.

Heh, mullakin piti olla tänään neuvolalääkäri. Menin paikalle, kävin puntarissa ja testasin pissan sokerit jne. Sitten kun olin just istumassa alas mittaamaan verenpainetta, niin joku neuvolantäti tuli kyselemään, (ihan ystävällisesti) että mitähän mä siellä teen... Se mun neuvolantäti oli varannut mulle ajan väärälle viikolle... Siis se kirjoitti sen ajan mun neuvolakorttiin, mutta se ei ole voinut edes varata sitä aikaa sieltä järjestelmästä, kun lääkäri on vaan joka toinen tiistai paikalla... :) No, sain uuden ajan ens viikolle. Kyseli se ei-mun-oma-neuvolantäti kyllä, että miten olen voinut, ja haluaisinko mennä jo huomenna jonnekin muuhun toimipisteeseen, että onko kysyttävää tai murheita tms... Mutta todettiin, että kun kaikki on mennyt hyvin, niin ensi viikkokin riittää.

Olikos täällä muitakin odottaja keski-Suomesta? Mietin vain, että onko niin, ettei meidän sairaanhoitopiirissä neuvolalääkärillä käyntejä ole enää kuin yksi koko raskauden aikana?

Lääkärillä käyty ja perusmittaukset suoritettu. Kaikki kunnossa ja arvot kohdillaan. Tovivottavasti tämä buugi pysyy!! :)
Kuunneltiin sydänäänet ja katsottiin kuvaa aataminaikaisella ultralla. Joku tutun näköinen siellä heilutteli <3 Edelleen laittaa tätit lujille, ei meinaa heti sykkeitään paljastella ;)
Ensi viikolla sitten ru ja katsotaan otetaanko meidät seurantaan.

Tuli mieleen, että omakannassa mun kohdalla lukee nyt "riskiraskaus".
En ole ihan varma miksi, mutta olisiko tiedossa olevan sektion takia?

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki hyvin. RR 120/77, Hb 116, vauvan syke 150, sf-mitta 20,5 cm... Mitäs muuta :) Kela-paperit sain ja äsken tein hakemukset. Päädyin ottamaan avustuksen rahana, vaikka pakkauskin olisi houkuttanut, mutta meillä nyt siitä kaikki oleellinen on edellisen jäljiltä, siis haalarit, makuupussi, kynsisakset, hiusharja... Ja vaatteetkin on tallessa. Ostelelen sitten itse sellaisia vaatteita vauvalle sillä rahalla, mitä tarvitsee :)

Hormiga voi hyvin olla sen tulevan sektion takia jos takana on useampi sektio, ellei sinulla ole jotain perussairautta ym.

Muokattu viimeksi:
^ ei minulla ole mitään, ei mitään perussairauksia tai mitään lääkityksiä tms.

Kävin tänään siinä hammastarkastuksessa. Meillä päin on silleen että aika varataan ja samalla voi tarkistuttaa hampaat jos haluaa. Se tarkastus maksaa ihan sen normaalin tarkastusmaksun verran. Otin tarkastuksen koska oon viimeksi käynyt hyggarilla alkuvuodesta 2011. Putsasi hammaskivet, ei sitä juurikaan ollut kertynyt. Jäin vaan miettimään että jos oisin sanonut että ei tarvii tarjustaa, oisko se käynti kestänyt sen kaksi minuuttia. Lopuksi nimittäin suuhygienisti iski mulle käteen tuotenäytepussukan jossa oli hammastahnaa ja harja sekä esite mikä piti lukea, ja kysyi että onko neuvolassa ollut puhetta karieksesta. Sanoin että no joo tiedän että aikuisilta lapsi sen karieksen saa joten ei samalla lusikalla syömistä jne. Ajanvarauksessa kun kysyin että kauanko tuolla menee, sanottiin että 40-50 minuuttia. Olin puolessa tunnissa ulkona tarkastuksenkin kera.

Ensi viikon tiistaina rakenneultra, jee!

Nyt 22-viikon neuvola. Kaikki hyvin lapsella, painokin noussu aika maltillisesti, alle 5 kg tähän mennessä. Jollekulle se voi olla paljon, mulle edelliseen raskauteen verrattuna pikemminkin vähäistä.

Ainoastaan Hg oli edellisen kerran ollut 127, nyt pudonnut 99.. Joten rautakuurille. :(
Ja kun ikää kutakuinkin 26, niin määräsi sokerirasitustestiinkin. Jaiks..

Meillä oli neuvolantäti vaihtunut, edellinen, joka oli esikoisenkin aikaan, jää loman perään eläkkeelle. Mutta oikein kiva ja rento oli uusikin. Ei jännittänyt. :p

Eevskuli, laitoitko hakemukset netissä? Oliko helppoa? Ja toimititko jo todistuksen työnantajalle (jos oot töissä)? Kuka tietää, missä vaiheessa raskaustodistus pitää toimittaa työnantajalle? Mulla tuo Kela-neuvola ens viikolla, sitä ootellessa. Pääsee laittamaan kans hakemukset sisään ja varamaan heinäkuun alkuun ajan sokerirasitukseen.

Nessu 22+4

Takaisin