Mä kävin tänään neuvolassa ja olen ar-ultran arvion mukaan 8+3.. Neuvolatholi vanha tuttu. Yllätyin suuresti, kun hän sanoi, et voi voi, oot turhaan maksanu yksityisellä varhaisultran.. mä olin, et häh? Täällä pikkupaikkakunnalla kuulemma kaikille halukkaille tehdään vr-ultra!! No, rahaahan siinä vain vähän meni hukkaan. No, vaikka kuinka kerroin tädille, että mulla on aina ollut pitkät kierrot, halusi laittaa mut ensi viikolla ultraan, missä varmistettaisi viikot! Sopii kyllä mulle paremmin kuin hyvin!

Mut siis, kyse on max. viikon heitosta.. Hän kirjasi äitiyskorttiin, et tänään oon 9+0. Eli siis 4 pvää tuossa laskuissa eroa. Jostain syystä vaan tuntui ihan uskomattomalta, kun täti sanoi, et ens viikolla voit olla ultrassa 10+1. Jotenki aivot on tällä hetkellä niin tööt varmaan väsymyksestä ja kaikesta hulinasta töissä ja tuolla neuvolassa, että tuntuu ihan huimaavalta olla noin pitkällä!

No, saapa nyt sit nähdä ja odotella sit ensi viikon torstaita, et mikä muodostuu la:ksi.
Pissanäytteen annoin (sokerit ja valkuaiset) ja hb sekä verenpaine mitattiin. Eivät olleet neuvolassa kuulleetkaan laku/salmiakki-gatesta.. Täti katteli THL:n sivuja oli vähän hölmistynyt, kun näki sen, et vältetään ja oli, et eipä taida uskoa moista ohjetta. Verikokeisiin en pääsiäisenpyhien vuoksi nyt kerennyt (hiv ym..) mut sit samalla seulan kans.
Vielä loppuun, th sanoi et saattaa olla, et lääkäri mittaa niskaturvotusta jo ensi viikolla, tai sit meen taas uudelleen ultraan parin viikon päästä.. Että näin täällä.