Neuvola- ja Ultrauutiset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bamboo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiltunen, voimia ja lämpimiä ajatuksia sinulle - tekstisi lukeminen sai tunteet pintaan. En voi kuvitella, miltä teistä on tuntunut. Odotan esikoista (11+4) ja to 16.12. on Naistenklinikalla ultra, mitä jännitän tosi paljon! Viimeisen viikon on ollut hyvin oireeton olo ylipäänsä, ja mielestäni vatsani ei ole kasvanut juuri lainkaan.

Ekassa ultrassa 15.11. kaikki oli OK (14 mm, sydän löi vauhdikkaasti).

Miten teillä muilla on vatsan kasvun tilanne tällä hetkellä? Minulla LA 29.6. ja tuntuu, että alavatsassa on vain pienen pieni kumpu / turvotus, eli ulospäin ei vielä näy mitään.

Vielä kerran Tiltuselle lämpimiä ja lohduttavia ajatuksia!

Affinia: mulla laskettu aika sua lähes kuukauden aikaisemmin eli kuukauden alussa ja mulla alkoi maha näkyä vasta viime viikolla eli vko 15. Ja eikä se vieläkään kunnolla "näy" mut se mikä ennen näytti turvotukselta alkaa saada pyöreämpää vauvavatsan muotoa eli eli ole vaan vararengas vyötäröllä vaan myös alapuolella kohtukin alkaa pyöristyä. Noita viikkoja ennen vauva ym. ovatkin vielä niin pieniä eli eivät varsinkaan esikoisen kohdalla varmaankaan niin helposti näy. (turvotus kyllä näkyy emoticon)

Eli kyllä se sieltä vielä tulee.

Nyt on täälläkin "toivuttu" perjantaista ja uskaltaa tulla kuulumiset kirjoittamaan.

Eli np-ultrassa käytiin ja masussa on kaikki hyvin emoticon
Kamalasti se pelotti ja jännitti alkuun. Kätilö oli mukava eikä kiirehtinyt, eli ehdittiin katsella hetki ennen kuin alettiin mittailemaan.
Öttiäinen näytti kaikki puolensa nätisti ja saatiin jopa laskettua kaikki viisi sormea toisesta kädestä emoticon
Mitoista ei jäänyt muuta mieleen kuin se pituus 53,3mm, turvotus oli normaalin rajoissa..
Laskettu aika muuttui päivällä 25.6 kun aikaisempi oli 26.6. En tosin ajatellut välittää tuosta päivän erosta ja pysyn tässä vanhassa..

Hyvät uutiset pistivät sitten mielen sekaisin ja perjantai + lauantai meni fiilistellessä ja kotona haliessa..

Jade82: Ihana kuulla että teilläkin oli kaikki hyvin siellä! Ehkä me sitten ollaan samaan aikaan ponnistamassa ;)

Meillä oli keskiviikkona np-ultra, jossa kaikki oli hyvin: niskapoimiturvoke oli ok, sydän sykki, toinen käsi oli pystyssä ja nilkat ristissä. Sikiön pituuden mukaan olisi ollut vasta rv 12, kun viimeisistä menkoista laskettuna oli ke 12+4. Luotan kyllä tuohon jälkimmäiseen, kun tiedän ovuloineeni päivänä 14. Lisäksi miusta tuo lääkäri ei ole mitenkään huolellisimmasta päästä, vaan sillä käydessä tulee sellainen "juosten kustu" -olo. Kävin samalla lapsettomuustutkimuksissa, eikä silloin kuten tälläkään kertaa turhia turistu ja ultralla kuvailtu, vaan mentiin vauhdilla. Mukava mies, mutta olen itse tottunut tekemään oman työni hieman toisella tyylillä...
Neuvolan puolella todettiin Hb:n olevan hyvä (taisi olla yli 150), vaikka miulla on aina ollut tosi matalalla. Hyvä näin. :) Paino oli ensimmäisestä neuvolasta laskenut varmaan sen takia, että olen taas hetken ollut terve ja kykeneväinen lenkille ja hiihtämään sekä välillä on aivan kamala äklötys. Niin, ja otin influenssapiikin, jonka ainoaksi sivuvaikutukseksi jäi onneksi vain muutaman päivän pistoskohdan paikallinen arkuus.

Paljon voimia tiltunen!

Ensimmäinen neuvola oli 27.10 eli viikkoja silloin oli 7+2.
Ensimmäinen UÄ oli RV 9+2
Sikiöseulonta(veriseula)/ UÄ oli RV 13+2

Eli siis sikiöseulonnassa käyty ja masukki oli kasvanut niin hirveesti! sain siitä 3D kuvia mukaan ja niistä oikein näkyy kunnolla kasvonpiirteet sun muut. Siellä se ensin näytti peukkua, sen jälkeen oltiin vähä nyrkit pystyssä ja sit nukahdettiin jalat pitkinä ja ristissä! emoticon :) 1:6400 oli se Down juttu, (en muista nimee) ja niskaturvotus oli 1.61. Masukin istumapituus oli 67.0mm.

Rakenne ultra on 1.2 viikkoja silloin 21+1 :)
En kyllä jaksa odottaa! emoticon

Moi kaikille!

Olen niin malttamaton, että kävin maanantaiaamuna (RV 12+4) Mehiläisessä tsekkaamassa, että sydän lyö ja koko vastaa viikkoja. Olemme menossa torstaina Naistenklinikalle varsinaiseen niskaturvotus- / rakenneultraan, mutta viikonloppuna taisi tulla luettua liikaa (negatiivisia) nettikeskusteluja ja oli vaan pakko päästä maanantaiaamuna käymään lääkärissä (eka ultra 15.11., ja viime päivinä oireet vähentyneet).

Pikkuinen oli 5,68 cm päästä perään ja sydän sykki hienosti. Eka siellä oltiin aika aamu-unisia, mutta pienen herättelyn jälkeen alkoi valtava "jive"!emoticon

Sain ison määrän kuvia mukaan, ja nyt on paljon helpompi odottaa torstain käyntiä.

Kerroimme viikonloppuna vihdoin perheillemme ja pikkuhiljaa alamme kertoa töissä.

Vatsa on "pulpahtanut" tällä viikolla esiin, alkaa olla vaikea pitää sitä piilossa, kun minulla on aina ollut muuhun kokooni nähden kapea vyötärö ja litteä vatsa, joten ero on nyt aika selkeä.

Tunnelmallista joulunalusaikaa palstalaisille!

Hienoa NtiHelinä et teilläkin oli kaikki hyvin! Ehdin jo pelätä et tuli huonoja uutisia kun et heti tullut päivittelemään tilannetta mutta onneks niin ei ollut!! :)

Rv 17 alkoi sitten mukavasti pienellä ruskealla vuodolla. Soitin aamulla päivystykseen ja käskivät seuravat tilannetta. Laitoin pikkuhousunsuojan päiväksi ja se pysyi puhtaana. Nyt sitten töistä tullessa tuli taas vähän vuotoa ja soitin taas päivystykseen jonne sain ajan tunnin kuluttua. (epäilen kyllä kans että mulla on virtsatien tulehdus). ARGH! kummallakin kerralla puhelimessa sanotaan et "joo, todennäköisesti vaaratonta mutta..." Menee hermot. Ja koko ajan saa seurata tuleeko vuotoa...

Ultrassa käyty, kaikki oli hienosti, Sydän jumpsutti 160krt minuutissa, pituutta oli 6cm, ja niskaturvotus oli 1,5. Riski 1:28 000. Kyllä muuten helpotti. 
  Se mikä oli hieman jännä juttu, oli se, kun mainitsin että Oriveden kunta kuulemma ei tarjoa kun kaksi ultraa, alku ja loppuraskaudessa, niin kätilö oli saada halvauksen, ja selitti että se on kyllä lakisääteinen se vkon 20 rakenneultra, ja sen tärkeys on jopa suurempi kun tämän NP-ultran, että nyt sitten menen kovistelemaan neuvolan tätiä ensi kerralla... Vähän tuli sellanen olo että kuka mua koittaa nyt tässä kusettaa, ja aion kyllä ottaa todella selvää missä mennään. Todella ärsyttävää että tälläiset sekaannukset on vielä tällä informaatiomäärällä mahdollisia. Noh, ehkä asiat kuitenkin selviää parhain päin, tai sitten vaan menen sinne ultraan ja saavat lähettää laskun kunnalle, ihan sama mulle.

Kävin to päivystyksessä josta soitettiin gynepäivystykseen. Eivät olleet siellä kovin huolissaan kun lapsen sydänäänet kuuluivat ja olivat vahvat ja vuoto kuitenkin vähäistä. antoivat pari päivää saikkaria ja käskivät lepäillä. Epäilivät että voi liittyä yhdyntään tms. eilen makoilin vaan sohvalla eikä mitään vuotoa. Tänään uskaltauduin joululahjaostoksille ja taas oli pikkuhousunsuojassa vähän ruskeaa vuotoa kun tulin kotiin. Mitään kipuja ei ole mutta lieviä harjoitussupistuksia on. katsotaan et soitanko taas tänään päivystykseen. Neuvolassa pe sanottii et joskus tapahtuu vuotoa eikä se ole vaarallista ja meidän neuvolassa on kuulemman asiakkaan yksi äiti joka on vuotanut raskauden alusta puoli väliin asti. Syytä ei ole saatu selville ja sikiö kehittyy koko ajan normaalisti.

EDIT: soitin kunnan päivystykseen jotka käski konsultoida gynepäivystystä. Sieltä sanottiin et ei tuo keskenmenolta kuulosta ja voin ihan hyvin vaan myös odotella ja seurailla tilannetta. Sanoivat kyllä et voin mennä oman kunnan päivystykseen vielä et katsovat et olisiko siellä emätintulehdus ja voivat siellä samalla varmaan kuunnella sydänäänet niin saan rauhan sielulleni.  ÄRSYTTÄÄ NIIN PALJON! eli klo 20.00 on läääkäriaika. ja onneksi ensi viikon ti on neuvola. Ja katsotaan jos maanantaina soitan sinne ja kysyn et pääsisinkö ma tai ti myös neuvolalääkärille (varsinko jos tuo vuoto jatkuu)...

Toivottavasti Ntikesäheinä vuoto on rauhoittunut. Ikäviä tuollaiset säikäytykset ja huoli vauvan hyvinvoinnista. Toivotaan, että kaikki menee kuitenkin hyvin.

Tänään oli lääkärineuvola. Kaikki kunnossa :). Sydänäänet kuului ja kohtu kasvaa hyvin. Seuraava käynti neuvolassa kuukauden päästä. Painoa tullut 1,5 Kg.

Saatiin tänään lapsivesipunktion tulokset; terve poika!!!emoticon
Kolmas neuvola oli myös tänään ja kaikki hyvin! Paino noussut puoli kiloa 4 viikon aikana, hemoglobiini 128, sydänäänet 150-158, liikkeet ++ ja kohdunpohjankorkeus 14cm.

Heipparallaa taas!
Neuvolasta juuri kotiin tulin. Sielä oli kaikki hyvin ja sydänääniä kuunneltiin ensimmäistä kertaa! <3 Miten ihanalta se jumputus voikaan kuullostaa! :) Ja sain influenssapiikin, ei ollut mukavaa. Mutta kaiken teen että masukilla on hyvä olla! <3 Viikkoja tällä hetkellä on 17+4 ja seuraava neuvola on 7.2 ja silloin viikkoja 22+0.
Rakenneultra on 1.2 rv 21+1.
Synnytysvalmennuskin alkaa pian, 10.2.
Miten sekin asia voi jännittää näin paljon! :)

Me kävästiin tällä viikolla myös neuvolassa.

Kaikki oli kunnossa ja IIIIIHANAT sydänäänet kuului vahvasti! ♥
Nyt on alkanut jo liikkeetkin tuntumaan, on se melkosta :)
Neuvolakorttiin tuli liikkeistä vaan yks + ja jostain syystä mulle tuli siitä hetkellinen paniikki kotona. Aloin jo maalailemaan kauhukuvia, että vauvalla ei ole kaikki hyvin, kun ei sillä oo kahen + liikkeitä :D HUOH. Keskustelu siskon kanssa sai mut taas palaamaan hormonimyrskyistä maan pinnalle emoticon
Mitähän kaikkea tähän matkan varrelle kerkee vielä kertyä.. Mä kun en luonnostani oo ollenkaan sellai panikoija-tyyppi.

Rakenneultraa jo kovasti odottelen, vielä reilu pari viikkoa pitäis jaksaa. Toivotaan, että saataisi tietää sukupuoli, mutta jos se ei jostain syystä näy, niin jännitellään ihan mielellään kesäkuulle.

Meillä ei oo neuvolassa ollu mitään puhetta mistään synnytys/perhevalmennuksesta!! :o
Täytyiskö se vaan ite selvittää, vai onko teidät muut ohjattu niihin neuvolan kautta?

Myöskään influenssarokotteesta ei ole neuvolassa ollut mitään puhetta, vaikka sitä en tosin varmaan ottaisikaan.

Bamboo, täällä ohjattiin suoraan perhevalmennuksiin (vai mitä lie onkaan :D) Meidät ilmoitettiin mukaan, mut kuitenkaan ei tarvi ilmoittaa jos ei menekään. Hmm.. Muistaakseni 10.2 oli eka kerta, ja se järjestettiin ihan neuvolassa.

Ja turha huoli pois tuosta yhdestä plussasta! Jännästi sitä raskaana tulee kyllä kaikesta panikoitua. Mä en ole mitään liikkeitä tuntenut vielä, tietääkseni ainakaan. Iso pitkä miinus tuli neuvolakorttiin, haha :D

Meillä muuten taitaa olla rakenneultra aika samoihin aikoihin? Mulla on 24.1 maanantaina, eli tuo pari viikkoa jos jaksaisi odottaa! Mulla on niin selkeä tyttöolo, saa nähdä saadaanko asiaan selvyys.

Neuvolassa käyty piiitkästä aikaa. Väliaikatietoja:

Paino noussut noin nelisen kiloa. Verenpaineet yhä matalahkot. Hemoglobini laskusuunnassa (tätä tarkkaillaan, koska levottomat jalat tekivät esikoisen loppuodotuksesta helvetin). Vauvan sykkeet voimakkaat yli 150. Sf mitta 17 ja viikkoja 19+4.emoticon

Takaisin