Neuvola- ja ultrakuulumiset

Tseitsei, Pääset kurkistamaan pikkuista ultralla, se on aina ihanaa! :rolleyes:
Toivottavasti hän on siellä oikeassa tarjonnassa.
 
Neuvola takana, ja th oli ylllättänyt, et tultiin vielä yhtenä palana. No musta tuntuu, et me paukataan yhtenä palana sinne vielä yliaikaiskontrolliin :D kaikki mallikkaasti ja hemppa oli noussu 126:een kevyellä rautalisällä ja sf oli 34 (nätisti keskikäyrällä). Ainoastaan jäi hieman vaivaamaan, kun vauvan sykkeet laski alle 110 kun olin selällään ja siinä sitten kuunneeltiin istuma asennossa niin sykkeet 135 - eli sillä on siis joku ahdinko mahas, vaikkakin se ilmenee vaan ku oon selällään? Ihana stressi. Esikon jouduin synnytellä kontallani, ku napanuora mahan ympärillä ja ties millä mutkalla, eli onkohan tääkin tyllerö sitte onnistunut johonki solmuun ittensä saamaan... mitään jatkoa täst nyt ei seurannut, mut mä niin toivon, et tyyppi päättää syntyä pian, et tää tietämättömyys loppuu. Ja nyt siis 39+6.
 
Eilen kävin äippäpolilla kontrollissa. Hiukan oli edistystä tapahtunut edelliskerrasta,kohdunkaulaa jäljellä n. 1,5cm ja väljästi sormelle auki. Kohdunsuukin kuulemma jo avautunut hiukan kun lääkärin sormi osui vauvan päähän. Ultralla vilkaistiin sen verran,että voitiin todeta vauvan olevan edelleen raivotarjonnassa. Mitään mittauksia ei nyt tehty,joten kokoarviota en saanut,viikko sitten oli 3,6kg. Seuraava käynti viikon päästä,jos ei ryhdy sitä ennen syntymään. Käynnistystä ajatellaan vasta sitten jos mennään kaks viikkoa yli....toivottavasti ei niin pitkään tartte odotella vaan malttais ihan itse tulla jo aiemmin maailmaan
 
Tänään kävin äippäpolilla ultrassa, siellä 3 kiloinen tintti köllötteli raivotarjonnassa. Lääkäri vaan sano kun kysyin mitä vaan että normaalia. Että tämä emäntä synnyttää sitten normaalisti, normaalin lapsen normaalissa sairaalassa normaaliin maailmaan :)
 
Nyt sit olettaisin, että se viimeinen neuvola takana!! :joyful:
Vähän tässä taas ollut supisteluja, tasaisen epätasaisesti. Toivoin ennen neuvolaa, että olis sellanen täti, joka katsois tilanteen, mutta oli lähes 100%n varma ettei kato, varsinkin kun tiesin, että on tiukka aikataulu, kun oli rokotusrumba ja soitti vielä viikolla ja aikaisti vähän mun aikaa kun piti ehtiä kotikäynnille. Sitten yllättikin mut totaalisesti kun kysyi, että haluanko että katsoo?? :grin
Ja en nyt aivan turhaan oo kärvistelly tuntemusteni kanssa tai harrastanu käynnistävää toimintoa sen puoleen. Kohdunkaulaa oli vielä mutta ulompi ja sisempikin kaula auki kahdelle sormelle ja pyöritteli sitten kunnolla seinämiä.
Mentiin sitten lasten kanssa touhutaloon neuvolan jälkeen ja siellä mä sitten supistelin mukavasti sukkakutimeni kanssa. Kotiin päästyämme menin nukkumaan päikkärit ja nopeasti hujahti 1,5 tuntia. Nyt ei varsinaisesti ole mitään tuntemuksia, mutta katsotaan mitä kaivelu tuo tullessaan! :nailbiting::p
 
Tänään taas käyty tarkistuttamassa tilanne äitipolilla. Hiukan oli edistystä tapahtunut viikon takaisesta,paikat auki kahdelle sormelle ja kanavaa jäljellä vain vähän. Lääkäri jälleen pyöritteli sormella,jospa se auttaisi nopeuttamaan tapahtumia. Perjantaina taas käymään ja kätilön härnättäväksi,jos ei sitä ennen ala tapahtua. Ensi viikon maanantai asetettiin takarajaksi odottelulle, eli jos ei siihen mennessä ole synnytys itsestään käynnistynyt, niin käynnistetään..silloin on kuitenkin jo rv 41+5..

Ai niin, ultrassa kaikki näytti hyvältä :) lapsiveden määrä ja virtaukset normaalit. Isohko poika on tulossa,painoarvio tänään 40+6 n. 4,1kg...
 
Tänään oli vauvan ensimmäinen neuvola.

Pieni on kasvanut hyvin ja kolmen kilon raja jo häämöttää, painoa oli 2920g :Heartred Syntymäpainohan hällä oli 2760g. Muutenkin oli niin hieno neiti, ei itkettänyt ja oli tapansa mukaan niin hienosti. Kaikki muutenkin ok ja napatynkäkin lähti viimein irti vierailun aikana. Nyt sitten seuraava neuvola joulukuun alussa.

Mulle tuli käsky sokerirasitukseen tässä loppuvuonna, se vähän kyllä ällöttää :sick006 Kohtu oli palautunut hyvin ja sektio haavakin voi hyvin.
 
Meilläkin neuvolan täti vieraili tänään ja totesi että on jäntevä ja kaikin puolin terve poitsu! :)
Painoa oli tullut 2870g eli syntymäpaino ylitetty 150g. (2720g) Keltaisuuskin on pikku hiljaa häviämässä.
Meillä on annettu lisämaitoa rintamaidon lisäksi mutta saimme nyt sitten luvan alkaa purkaa lisämaitoja.
Toivoisin että maito nousisi nyt kohisten!

Mehän kotiuduttiin viime viikolla, mutta pe jouduttiin takaisin osastolle kun mulla todettiin kohtutulehdus. Nyt menee sitten kahdet antibiootit. Olo on onneksi mitä mainioin ja pikku hiljaa pääsen nauttimaan tästä vauva-arjesta! :)
 
Taas on neuvolakäynti takana, mutta nyt se oli vihdoin viimeinen ilman vauvaa! :) Huomenna pitääpi soitella sairaalaan aikaa yliaikakontrolliin ensi viikolle ja sit vaan odotellaan joskos jotain silti tapahtuis ennen kuin tarttee käynnistää..
 
Takaisin
Top