Neuvola- ja ultrakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jemppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin juuri tuolla Aava Kampissa poistattamassa kierukan lokakuussa kun vauva tuli ajankohtaseks. Tykkäsin myös paikasta ja gyne oli tosi mukava. Hinta vaan on aika suolanen... Kierukanpoistokin oli muutaman euron vajaa satasen 20 minuutin ajasta. Hmm... 180€ pitää miettiä... :)

Mä kävin tänään Mehiläisessä ja sain hieman alennusta kun lääkäri oli 10 min myöhässä ja mulla taas ei ollut aikaa joustaa pidempään. Mut 10 minuutin käynti oli sekin noin 150€.

Ultrassa sydän sykki kuten piti ja koko vastasi aika hyvin viikkoja, ollen 8+0/2 eli vajaan viikon isompi kuin mitä nyt kuukautisista laskettuna 7+3.

Ensi vuonna uskaltaa sit soittaa ja varata neuvola-ajankin :)

Meillä eka neuvola nyt takana, viikkoja 9+0 tai 9+1. Lähinnä siellä juteltiin, mutta hemoglobiini ja verenpaine multa otettiin ja meille molemmille laitettiin influenssarokotteet. Ens viikolla sitten verikokeisiin ja sairaalasta pitäisi tulla aika ensimmäiseen ultraan. Sitä ultraahan tässä nyt sitten eniten tietysti odotetaan, toivottavasti aika edes tulee pian :)

Siis huhhuh, täällä selvitellään shokkia tämän päivän varhaisultrasta... Meillä tosiaan takana jo melko pitkä yritys ja huoli oli kova näkyykö ultrassa pieni ihminen...

Noh näkyihän siellä ja ihan TUPLANA!!!! ♡♡♡ Meille tuleekin kaksi vauvaa! ♡♡♡ Tämä onnen ja shokin sekainen tunne on jotain ihan uskomatonta! :Heartbigred

Oho, onnee Miikku <3
Me kanssa käytiin tänään ultrassa ja hyvin näytti pienellä kaikki olevan <3
Tampereella käytiin Tug:ssa, lääkäri oli vähän jähmee, mutta hoiti hommansa kuitenkin hyvin, hintaa kerty niukasti alle satasen, joten yllättävän halvalla pääsi. Nyt olo on niin helpottunut.

Meillä mies tulee aina jos pääsee... Esikoisen kohdalla se oli muutaman kerran neuvolassa ja ekassa ultrassa. Valitettavasti mies on viikot töissä satojen kilsojen päässä, joten ei oikein helposti nämä onnistu. Nyt ei pääse ainakaan ekaan ultraan eikä neuvoloihin.

Me mennään ultrat yksityiselle, niin on helpompi sovittaa ajat molempien aikatauluun. Kesken työpäivän täytyy käydä, koska muutoin ei hommata lastenhoitajaa, joten aikataulutettava myös tarhan aukioloon sopivaksi.

Voisi varmaan varata jo ekaa aikaa, että ei tule sovittua mitään työtapaamisia liian lähelle.

Onnea Miiku. Ihanaa! Mä kävin miehen kanssa eilen ekassa neuvolassa. Mua jännitti eniten se mitä täti sanoo mun ylipainosta. Alkaako tuomita. Mulla pudonnut paino alkuraskaudessa -2kg pahoinvoinnin takia. Kuukauden päästä verikokeet ja sit varmaan eka ultra. Itse ajattelin olla menemättä sikiöseulontaan. Nyt rv 6+6

Mitäs neuvolantäti sulle jenkkipentu sanoi? Itellä kans ylipainoa ja vähän jännittää se asenne. Toivoisin positiivista tsemppausta enkä tuomitsemista koska eihän tässä kohtaa saa varsinaisesti laihduttaakaan. Toki yritän pitää kilojen nousun kurissa.. o_O

Angii: Mulla oli ekassa neuvolassa joulukiireapulainen. Eli seuraavaan neuvolaan tulee se vakituinen neuvolantäti. No, aloitin itse puheen painosta ja neuvolan täti oli ihan asiallinen. (itsekin vähän pyöreä) oikeasti mä en tullut ihan heti raskaaksi ja oli tarkoitus pudottaa painoa. Sitten kuitenkin tulin. Ja ei tässä auta surkuttelu. Ja ihmisillä on niin erilainen terveys. Mulla hemoglobiini 136 (normaalisti 150) ja paineet tosi hyvät. Oon juossut +80kg painavana puolimaratoninkin. Ehkä mun täytyy alkuraskaus olla vähän tarkemmin kuin normaali painoinen. Muistakaa rakkaat mammat syödä tarpeeksi proteiinia. 50%kasvikunnan ja50%eläinkunnan päivässä.

Täällä neuvola ja ultra perjantaina.. Viel pitää vähän malttaa!

Onneks viikon aikana esikoisen 1vuotis kuvaus torstaina,perhekerhossa käynti maanantaina ja 1vuotis piikit maanantaina..ja sitte saa loppu päivän jännittää nouseeko esikoiselle kuumetta piikeistä:-( niin ja loppiaisena miehen synttärit:-D voi unohtaa hetkeksi koko neuvolan:-D ihan niinku joulupukkia odottais:-D

Mulla eka neuvola ja ultra 8.1, odottamista ja jännitystä ei helpota se että koko ens viikko vielä töistä vapaata :confused:
Kaipa sitä pitäis jotain fiksua tekemistä keksiä viikolle että jaksaa odottaa, asiasta ei tee helpompaa että olen luonteeltani "kaikki nyt heti äkkiä just nyt" :rolleyes:

Meillä kans eka neuvola 8.1. :) Ultraa saakin sitten ootella vielä jokusen viikon, ei millään malttais. Ja täällä jännätään kans mitä neuvolatäti sanoo mun painosta. Joka on joulun aikana lisääntynyt vieläpä kolmella kilolla....

Takaisin