Neuvola höpinät

Paljon sulla Elea normaalisti on hemoglobiini? Mulla on korkea normaalisti (155), mutta alkanut jo tulee jo selkeästi alaspäin.

Mitä muuten toisella neuvolakäynnillä käsitellään? :)
Normisti on 155-165. Et roimaa laskua ollu..

Ei tuolla mitää kummempia ollu. Voimavarakaavakkeen sain täytettäväksi, mielialakysely. Juteltiin yleisesti kaikesta. Perusjutut katsottiin. Tukivyön saan ens kerralla.. alkaa kohta tarviimaan..

Tänään toinen neuvola rv 16+2. Kaikki oli hyvin, käytiin voimavaralaput läpi ja kaikki normitsekkaukset. Sykkeet huiteli 145 luokkaa, kauhea myllerrys oli menoillaan kun vähän väliä tumisi doplerissa kun tuli potkua ja liikettä :D painoa tullut nyt jo 6,5kg eli varmaan siihen 20-25kg päästään lopulta. BMI lähtönä on niin alhainen että ihan tervetullutta on jokainen kilo :D
Kauheasti en irti saanut tästä käynnistä kun molemmat muksut oli mukana. Seuraava kerta 22 viikolla jolloin saan kelalaput yms :)

Normisti on 155-165. Et roimaa laskua ollu..

Ei tuolla mitää kummempia ollu. Voimavarakaavakkeen sain täytettäväksi, mielialakysely. Juteltiin yleisesti kaikesta. Perusjutut katsottiin. Tukivyön saan ens kerralla.. alkaa kohta tarviimaan..

Juu, veikkaan et mulla mennään kans alaspäin hb:ssa. Kiva tietää mitä käsitellään.
En tiennyt että neuvolasta saa tukivyön? toki voi olla neuvola kohtaista? Ostin juuri oman :P

En tiennyt että neuvolasta saa tukivyön? toki voi olla neuvola kohtaista? Ostin juuri oman :p
Taitaa tulla lähete apuvälineyksikköön, mistä saa sit sen hakea. Just haettiin esikoiselle kuukaus sitte sieltä nilkkatuki ja se pitäs ens kuun lopulla palauttaa..

Taitaa tulla lähete apuvälineyksikköön, mistä saa sit sen hakea. Just haettiin esikoiselle kuukaus sitte sieltä nilkkatuki ja se pitäs ens kuun lopulla palauttaa..

Hyvä tietää. Täytyy keskustella tosta että millanen siellä on. Tää ostettu ei nyt ihan tunnu vielä omalta.

Toinen neuvolakäynti takana ja olisin keksinyt kyllä muutakin käyttöä tolle ajalle. Sama touhu jatkuu kun ekan lapsen kanssa. Hoitaja ei näytä tietävän mistään mitään ja kyselee vain onko meillä mitään kysyttävää. Huipentui siihen kun sain selittää mitä abo-immunisaatio tarkoittaa ja miksi olen sen takia menossa ylimääräisiin labroihin. Sanoi päin naamaa, että ei tajua noista mitään, mutta labrat olis tulossa '-.-

Itse vaihdoin nyt neuvolatätiä, naapurikuntaan 30km päähän. eikä haittaa yhtää!
Kyllä ihminen saa valita millaisen hoitajan kanssa asioi monta kuukautta. Itselle riitti se oman elämän arvosteleminen ja suoraan päin naamaa puhuminen omasta harrastuksesta. Eiköhän ihminen joka on pienen ikänsä hevosia omalla tontillaan hoitanut ja jopa niiden aikana jo kaksi lasta tehnyt niin tiedä mitä se on..

Toinen neuvola takana. Onko teiltä muilta otettu jo pissatesti? Multa ei vieläkään otettu, ensi kerralla kuulemma..

Kaks äitiysneuvolaa ja lääkärin tekemä nt-ultra ni niillä kaikilla kerroilla oon pissanäytteen joutunut antamaan.

Pissanäytteen annoin vasta tokakerralla, oli samalla lääkärineuvola. Mutta tästä lähtien se on kai rutiini.

Mitä siitä tutkitaan? Kaikki eivät myöskään joudu sokerirasitukseen? Eka siis tulossa jos ette vielä hiffannu :happy090

Mitä siitä tutkitaan? Kaikki eivät myöskään joudu sokerirasitukseen? Eka siis tulossa jos ette vielä hiffannu :happy090
Proteiinit ja sokerit/glukoosi. Proteiinit pissassa voivat viitata raskausmyrkytykseen ja sokereiden läpitulo taas radiin. Loppuraskaudessa voi kyllä muutenkin tulla sokerit läpi, kun keho on rasituksen alla.

Okei. Neuvolatäti sano kyllä että ens kerralla katsotaan ja kyseli oliko suvussa diabetesta ja olenko altis pissatulehduksiin. Kai hän sitten tietää.

Neuvolalääkäri oli tänään. Meillä on neuvola vaihtunut viime raskaudesta ja täällä oli ilokseni oikein pätevän tuntuinen ja mukava lääkäri. Vauvaa tsekattiin nopeasti ultralla, mikä oli kiva plussa! Kaikki näytti olevan hyvin, liikkuvainen pikkuinen siellä heilui. (Edellisessä neuvolassa ei koskaan ultrattu.)

Täällä joutuu rasitukseen, jos on ikää yli 25v, painoindeksi 25 tai yli, sukurasite tai ollut aiemmassa raskaudessa radi.

Ekalla ei otettu pissanäytettä mutta jatkossa kyllä, muttei lääkäri käynneillä.
Oon 26v. eikä tarvii sokerirasitusta ja eka tulossa. Eli ei siis se päde kyllä :eek:

Joo, Ruotsissa ei myöskään joudu rasitukseen ellei sokerit hälytä tavallisella neuvolakäynnillä. Ei oo tullut edes puheeksi ja ekaa odottaessa olin 29, tokaa 31 ja nyt 36. :) Esiintyköhän myös 2 tyypin diabetestä Suomessa enemmän samalla lailla kuin 1 tyypin?

Takaisin