Neuvola höpinät

Mullakin ensimmäinen neuvola jo ennen joulua käytynä. Sillon perus höpinää ja tänään kävin kuuntelemassa sykkeitä kun sillon ei vielä kuulunut.

Ja pitkän etsinnän jälkeen sieltä se ihana jumputus kuului <3 ai että meinaa sydän sulaa.

Neuvolan mukaan mun laskettu on heinäkuun lopulla mutta luulen että elokuun puolelle siirtyy kunhan ekassa ultrassa käyn. Katsotaan mitä sieltä siis tulee ja vaihdanko listaan päivää (sinne merkattu 6.8, omien alkulaskujen mukaan).

19.1 on nt-ultra aika varattuna. En malta odotella :-*

Eka neuvola takana. Keskustelua ja ohjeistusta. Verenpaine koholla, mutta se on kyllä aina jos vastaanotolla mitataan. Kotona paineet kuitenkin ok. Viikon päästä verikokeisiin. Nt-ultra 29.1 eli vielä kaks ja puol viikkoa pitää odottaa tietoa onko kaveri vielä matkassa. Neuvolan mukaan viikkoja nyt 9+0. Ja la tällä hetkellä 9.8.

Edit. Siis laskin taas väärin eli vielä 3.5 vkoa ennen ultraa. Voi tylsyys.

Muokattu viimeksi:
Onko täällä paljon pkseudun neuvoloissa käyneitä, miten nopeasti olette saaneet nt- ultraan ajan neuvolakäynnin jälkeen? Edellisen kanssa sen sai vielä itse soitella, nyt ilmeisesti tarjoavat kirjeitse vain jotain?

Muokattu viimeksi:
Onko täällä paljon pkseudun neuvoloissa käyneitä, miten nopeasti olette saaneet nt- ultraan ajan neuvolakäynnin jälkeen? Edellisen kanssa sen sai vielä itse soitella, nyt ilmeisesti tarjoavat kirjeitse vain jotain?

Kirjeitse tulee kutsu joo. Labrat ja lääkäriajat pitää varata itse.

Tänään oli eka neuvola - vähän turha kun oli netissä tehnyt jo perustiedot valmiiksi. Periaatteessa monen muunkin asian olisi voinut hoitaa sähköisesti ja käydä vain itse mittaamassa paino, verenpaineet ja pissa. Sydänääniä ei kuunneltu.

Tuli paperinen neuvolakortti.

Mullakin eka neuvola maanantaina:woot: Harmi et viikot vasta 7+5 eli sydänäänet ei kuulu. Aattelin kysy pääsisinkö jo aikasemmin ultraan kun varhaisultrassa heitti viikolla arvio...

Mulla on eka neuvola perjantaina. Onneksi sain aamuajan.

Kertokaapa te jo neuvolassa käyneet tai tuoreempaa tietoa omaavat, että vieläkö sinne ekalle käynnille pitää olla sen epäinhimilliset 4h pissimättä? Joudun varmaan soittamaan keskitettyyn palveluun ja kyselee samaa, koska aikaa varatessa se terkkari ei asiasta kertonut enkä mä muistanut kysyä.

Kun soitin ja varasin ajan niin sanoi että pissanäyte otetaan mutta ei puhunut pidättämisestä mitään.

En mä oo koskaan näiden raskauksien aikana 4h pidättänyt neuvolaa varten. o_O se pidättäminen vaaditaan labranäytteisiin. Neuvolassa riittää, että ei ihan pelkkää vettä oo se pissa. Eli riittää, jos pystyy vaikka 30-60min olemaan pissaamatta eikä oo sinä aikana litkinyt hirveän suurta määrää vettä.

No mulla on molemmissa aikaisemmissa raskauksissa vaadittu se 4h olla pissaamatta ja niin jouduin olemaan, mutta ompa huojentavaa kuulla, jos sitä ei enää ole, nimittäin mun kohdalla se meinasi että olen liikkeellä ilman aamupalaa/-kahvia ja suoraan kotoota neuvolaan.

Jos neuvolassa ultrataan niin parin tunnin pidättäminen auttaa, täysi rakko nostaa kohtua ylös joten se on helpommin löydettävissä, ainakin alkumetreillä.

Labraa varten piti pidättää yli 4h. Onneksi purkit sai kotiin.

Normaalia neuvolaa varten riittää melko pieni määrä pissaa. Yleensä asia järjestyy helposti jos kulkumatkaa sinne on yhtään enempää, kun aina alkaa pissattamaan kesken reissun.

Jännä et meillä ei ekalla neuvolakerralla otettu pissanäytteitä. En tiedä et säästävätkö, onhan se ekan neuvolan pissanäyte melko turha kun se on järjestään kaikilla puhdas. Tokalla ja viimeisellä kolmanneksella pissanäytteellä on suurempi merkitys, kun voi kontrolloida raskaumyrkytyksen kehitystä, ja kenties vähän Radiakin?

Takaisin