Neuvola höpinät

Pitääkö nuo pissanäyte putket laittaa jääkaappiin kun eihän se labra vielä ole auki? Tosi epäselvä tuo ohje. Sanotaan että Z putki pitää laittaa jääkaappiin, mutta että sitä ei käytetä kotioloissa. Noh tuo toinen putki mun mielestä on Z putki.

Pitääkö nuo pissanäyte putket laittaa jääkaappiin kun eihän se labra vielä ole auki? Tosi epäselvä tuo ohje. Sanotaan että Z putki pitää laittaa jääkaappiin, mutta että sitä ei käytetä kotioloissa. Noh tuo toinen putki mun mielestä on Z putki.

Mun ohjeessa luki että viedään labraan huoneenlämpöisinä jos enää auttaa mitään :-)

Hyvä tietää että ois todennäköisesti säilynyt nuinkin. Sain onneksi kaverin joka on labrassa töissä niin kiinni ja se sano että voit lykätä molemmat jääkaappiin ei haittaa. :)

Pitäski käydä labrasta hakemassa putket kotiin valmiiks. Sunnuntaina tulee 10 viikkoa täyteen, ens viikolla sit joku päivä labrakäynti.

Minä sain näyteputket neuvolakäynnillä matkaan, ja ohjeet näytteiden ottamiseksi ja muita ohjeita seulontohin liittyen.

Mä sain paperisen neuvolakortin ultrasta mukaan. Ensi viikolla on eka neuvola sitten..

Hei mitäs siitä labraan vietävästä virtsasta oikein katsottiinkaan? :)

Bakteeriviljely ja kemia (pH, glukoosi, proteiini ym)

Annoin myös labran tätille palautetta että teillä oli hieman epäselvät ohjeet. Luettiin lappu yhdessä ja totesi saman että onpa vain tulkinnan varaa. Kiitti palautteesta ja aikoi iltapäivän palaverissa ottaa asian esille että muuttavat sitä ohjetta. :)

Myös se toinen näyte olis säilynyt 8h huoneenlämmössä (toinen 24h), mutta kuten kaverini ja tämä näytteiden vastaanottaja sanoi kylmästä ei oo haittaa.

Mä kysyin labrasta verinäytteitä antaessa ja purkkien hakemisen yhteydessä tuosta säilyvyydestä ja sanottiin et se 8h jos siis saa niihin putkiin laitettua, mut jollei ja jää siihen purkkiin niin se pitää saada kohtalaisen heti labraan. Otin siis näytteet kotona, sanoin suoraan, etten pysty pidättelee 4h. Labrahoitaja sanoi, että riittää 2 h:kin, ja lopulta se oli mulla jotain 3h se pidätysaika. Näin koko yön unta pissanäytteen otosta :) Ja huoneenlämpöisenä varmaan sain labraankin asti, vaikka hetken jouduin ulkoilemaan, kun vein lapset aamulla päiväkotiin ennen labraan menoa. No, sekin nyt ohi ja osa tuloksista näkyi olevan OmaKannassa.

Hei kaikille!
Meillä olisi ensi viikoll ensimmäinen neuvolakäynti. Tällä viikolla vasta tilailin aikaa, kun ensin oltiin neuvolalääkärin kanssa muutamat ultrat tehty. Viikkoja on sitten kasassa 9+.

Kuinka nopeasti olette saaneet labrojen tulokset OmaKantaan / kirjeitse kotiin?

Itselläni Netposti käytössä, sinne tuli nt-ultran tulos vielä samana päivänä. Ultrassa varoittelivat, että jos ei kirjettä ala postitse kuulua, niin aletaan selvittää onko hukkunut matkalla jonnekin. Mahtaako sitten tätä tapahtua kun erikseen mainitsivat?

Tajusin käydä vasta viikko labran jälkeen katsomassa OmaKanta-sivustolla ja tulokset löytyi sieltä. En siis tiedä tarkemmin olivatko olleet siellä jo miten pitkään.

OmaKanta päivittyy aina puoliltaöin, ainakin lääkärien ja hoitajien tekstien osalta eli ehkä myös ne labrat, joista on tulos tullu ennen puoltayötä, näkyy siellä sen jälkeen?

Vihdoin eka neuvola käytynä, ei ehtinyt kymppi paukkua. Saatiin sama neuvolatäti kun esikoisella, ei tarvinnut arpoa tuleeko juttuun vai ei. Nopsasti käytiin lippulappuset läpi ja täytettiin paperinen äippäkortti, onneksi ei ollut vielä muuttunut täällä sähköiseen.

Vähän jännäsin suostuuko kuuntelemaan sydänääniä, mutta heltyihän se. Sieltä ne löytyi, kuulemma kohtuu ylhäältä viikkoihin nähden, mutta kerran puhallettu ilmapallo täyttyy kai helpommin ;) Kyllä helpotti kun kuuli sen jyskeen, ehkä tässä nyt vähän uskaltaa jo iloita ^_^

Kuinka nopeasti olette saaneet labrojen tulokset OmaKantaan / kirjeitse kotiin?

Mulla näkyi osa tuloksista jo samana päivänä muutamaa tuntia myöhemmin kun olin labrassa ollut. Viimeiset tulokset tuli sinne kahden päivän päästä.

Olipas mukava terkkari neuvolassa. Halusi kuunnella sydänääniä, koska kaksi vauvaa mahassa, yhden kohdalla ei kuuntele näillä viikoilla. Mitää ei kuulunut, mutta doppler näytti sykkeet. Kahdesta eri kohdasta löytyi 130-160. 1,5h siellä aikaa meni, kun täytettiin tietoja ja käytiin seulontoja ym. läpi. Seuraava neuvola 26.2. Sitä ennen onkin ultra jo ollut.
Hb oli mulla laskenut. Sitä seurataan nyt. Syyskuussa oli 143, nyt 136. Ainoostaan synnytyksen jälkeen ollu noin alhainen. Verenpaine oli normaali ja pulssi 70. Vitamiinit ja kalsiumit pitäs muistaa syödä ja labraan varata aika.

Tällä viikolla piti olla ensimmäinen neuvola, mutta se sitten peruuntui viime minuuteilla kun esikoinen loukkasi itsensä.
Pitää koittaa ens viikoksi saada uutta aikaa, muuten menee kaikki sikiöseulonnat ja nt- ultra huti :confused:

Takaisin