Neuvola 2 kk

hen

Satasella mukana keskusteluissa
Meijän neiti oli 55.9 cm. 4.865 kg pipo 38

saatiin ensimmäinen rokote joka onneks tuli nestemäisenä, enskerralla piikkiä :( voii pientä

meillä oli oikeella puolella lihasjäykkyyttä, laittoi fysioterapiaan lähetteen jos vaikka sais ton pois tai ainakin tarkistaa että onko siellä mitää, meinaa pitää päätä vaan oikealla puolella - kääntää kyllä vasemmallekin mutta aika nihkeesti haluu siellä pitää

hyvin kasvaa, nousee kyynärnojaan, hymyaste ja ääntelee :)
 
Meilläkin oli tänään 2 kk neuvola.

Poju on 4770g(2610) ja 55 cm(49), päänympärys 39,5c(33)m. Muuten kaikki ihan jees, mutta tuo päänympärys nousee kuulemma hurjaa vauhtia käyrillä, joten kontrolli kahden viikon päähän. Siihen mennessä mulla aikaa vatvoa rotarokotteen kanssa.. Luultavasti otetaan se, kaikesta pelosta huolimatta... Lääkäri sano että ne suolisto-ongelmat ei ole perinnöllistä, joten ehkä mä uskallan sen ottaa pojulle.........

Vatsa vaivaa edelleen, levolacia hain apteekista, annetaan luultavasti huomenna!

Oli vaan aika kiireinen käynti, jotenkin tuntu että nopeesti vaan sisään ja ulos, en muistanu enkä kerenny puoliakaan jutella lääkärille mitä piti, kun lääkärillä oli jo kiire häätää meidät ulos... :/ Pitää vielä huomenna soitella neuvolaan loput asiat mitkä jäi mieltä vaivaamaan.... :)
 
aika jännä että oli nopee käynti, meille oli varattu vissii tunti - täälläpäi ku piti täyttää se miten äiti voi tai vastaava paperi missä kysyttii äidin vointia ympyröi sinua koskeva vaihtoehto jtn

olin myös kirjottanu paperille kysymyksiä :D

ei teillä semmosta ollu
 
Meillä päin tehdään EPDS-kysely (synnytyksen jälkeisen masennuksen seulonta) jälkitarkastuksessa ja Vauvaperheen voimavarakysely 3kk neuvolassa... meilläkin se 2kk-käynti on aika nopea.

Ja ainakin lääkärikäynnit on täällä aina nopeita - lääkärin ohjelmaan varataan 20 min., ja se sisältää sen kun lääkäri vilkaisee papereita ja/tai saa terkkarilta "raporttia" etukäteen, ja kun hän kirjaa ja tilastoi käynnin jälkikäteen sekä tekee mahdollisesti tarvittavia lähetteitä. Eipä siinä pitkään rupatella... niiden 20-minuuttisten välissä lääkärin pitäisi myös usein hoitaa puhelinasiakkaita tai ottaa kantaa terkkaria askarruttaviin asiakastapauksiin joille ei kuitenkaan ole varattu aikaa ohjelmasta ja ylläpitää omaa päiväohjelmaa - ei käy kateeksi. Mut ei se silti saa olla niin et asiakas ei voi kysyä mieltä askarruttavia asioita!
 
Ei meillä mitään lappuja täytetty, jälkitarkastuksen yhteydessä terkkari kyseli miten menee, mutta ei siitäkään muuta... Lääkäri kyseli vaa ehkäsystä, ja puhuttiin vaan seuraavan lapsen mahdollisuudesta, siitäkin tietty lyhyesti, ku kiire oli jälleen kova! ;)

Aina on pitäny iteki lapulle laittaa kysymyksiä, mutta aina se on myös jääny, sillä ei muistakaan kaikkea, varsinki ku hätäseen lääkäri kattoo... Mutta onneks on puhelinajat terkkarille! :D
 
Meillä oli eilen 6 vkon lääkärineuvola. Rota-virus rokotteen vauva sai. Jäntevä ja terve vauva :) Paino noussut hurjasti 26%. Paino nousee yläkäyrillä. Eipä ihme ku poika syö niin paljon. Paino 5790g , pituus 55cm ja päänympärys 38.9cm.

Muistan esikoiselta täyttäneeni sen masennuslapun, mutta ei sitä nyt ollut.  
 
Meillä tyty kasvaa aivan mieletöntä vauhtia, ja kehtas jopa neuvolantäti sanoa että on liian iso lapsi :/ 2kk neuvolassa 6100g ja 57,5cm. Joo kyllähän tuota painoa on noin lukuna paljon, vaan ei neiti näytä yhtään liian lihavalta. ja kun tutkii minun ja miehen neuvola kortteja niin ollaan molemmat oltu hirmu isoja vauvoina ja siitä sitten hoikistuttu kun on tullut kasvupyrähdys ja alettu liikkumaan. Rotavirus rokote olisi pitänyt antaa, vaan meille iski juuri pari päivää ennen neuvolaa hirviä flunssa. ja tyttö oli niin tukkonen ettei sitä sit vielä annettu..
 
Meillä oli 2kk. neuvola perjantaina ,ei saatu rotaa.

paino ; 4865 ( 4340) 2kk. tullut reilu 2.2kg. painoa :)
Pituus : 56.7 (53.5)
Py; 39 (38) 
 
Mairu!
En voi muuta sanoa kun että onpas teillä typerä neuvolan täti!
Jokainen vauva on yksilö, siinä missä aikuisetkin. Täällä poika oli 3kk neuvolassa 67,5cm ja 10kg95g.. Mun mielestä on törkeetä alkaa kutsua lasta "liian isoksi" etc. Mun mielestä äitien syyllistäminen on persuksesta, koska tän ikäisten vauvojen kokoon ei juurikaan voi vaikuttaa, pakko antaa nälkään maitoa/velliä, en mä viitsi poikaa ainakaan huudattaa. Meillä neuvolan täti on ollut ihana  <3 Sanoo vaan että hienosti kasvaa omalla käyrällään, ja hän kasvaa siihen tahtiin mikä hälle hyväksi on.
 




Piti tulla vielä lisäämään että tylsäähän se on jos lapsi kasvaa nopeeta, meillä sitterissä painorajoitus oli 9kg, ja vaunukoppaan ei kohta mahdu enään. Ei ole kauheen kivaa kun toinen on oikeesti niin pieni, eikä mahdu kohta mihinkään vauva juttuihin.. Jos joku tietää valmistajan joka tekee sittereitä vaikka 15kg--> niin saa vinkata mulle, oon koittanut etsiä googlen kautta mutten ole löytänyt. Myös "pulleille" lapsille valmistavia vaate merkkejä kaivataan.
 
Tässä on sama kuin raskausmahassa: oli pieni tai iso, niin kannattaa kommentoida varoen. Kyllä muakin välillä kypsyttää kuulla miten piiieeni ja niin piiieeeeeni tuo meidän neiti on, kun en mitään muuta ole tehnyt kahteen ja puoleen kuukauteen kuin syöttänyt :D Mut harvoin kai nuo kommentit on tylyiksi tarkoitettu.
 
juu, komppaan Minttuliinaa.

Meillä Felicia oli 61cm ja 5040g. Hoikka, siro ja pitkä neiti. 
Painoa tullut kuuakaudessa vain  reilu 300g mutta nyt on  Felicia skarpannut ja pullistunut ja syönyt. huomaa ihan selvästi, että  leidi saanut lihaa luiden ympärille. :)
 
meillä oli neuola pari viikkoo sitten ja poika oli jo 60,5 cm pitkä ja painoo oli 6,4 kg eli ei mikkää kevyt kanniskeltava enää.. :) vaikka kipeenä oliki kolmisen viikkoo eikä ruoka maittanut ni nyt o taas kasvu nousussa..
 
Takaisin
Top