neuvoja ?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja äashvgj
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ä

äashvgj

Vieras
17-v tyttö täällä kirjoittelee. olen viime kuussa käynyt terveydenhoitajalla alavatsan jomotuksen takia, joka vaihteli vasemmalta puolelta oikealle. jomotuksen lisäksi nännit olivat kosketusherkät, mainitsin tästäkin terveydenhoitajalle. tein samalla kertaa raskaustestin joka näytti negatiivistä. terkkari sanoi että näin ollen raskaus on poissuljettu eikä jomotus johdu ainakaan siitä ja teetti klamydia ja tippuri -testit siinä samantien. tulokset niistäkin negatiivisiä.

viikko sitten minulla alkoi tuntumaan sellaista repeämiskipua ja vihlontaa seisomaan/ sängystä ylösnoustessa, aivastaessa ja yskiessä. olen myös herännyt yöllä kipuun. tuo kipu on kaikista pahinta, mutta olen myös huomannut, että vatsa toimii kummallisen hyvin ja tulee valkoista vuotoa, välillä kirkasta limaa.

netistä olen lukenut, että tuollaiset ovat alkuraskauden oireita, mutta tein tällä viikolla aikaisemmin kotona testin, johon tuli erittäin haalea viiva ja tänään tehdessäni toinen viiva oli juuri ja juuri nähtävissä.

olenko raskaana? onko jollekki teistä käyny samantapaisesti?

niin ja
asun poikaystäväni kanssa yhdessä ja olemme seurustelleet 2 vuotta. raha-asiat sun muut ovat hoidossa eikä niissä ole ongelmia. niin vähän olemme tästä aiheesta kuitenkin keskustelleet nyt parin viikon sisään, ettemme ole mitään lyöneet lukkoon lapsen pitämisestä tai abortista, poikaystäväni ei ainakaan ole sanonut haluavansa vain nimenomaan keskeytystä, abortti ei minusta itsestä tunnu hyvältä(toki kunnioitan poikaystäväni mielipiteitä tälläisen ison asian suhteen ja päätökset teemme yhdessä) täytän itse joulukuussa 18 ja mitä nyt laskeskelin niin lapsi syntyisi helmi-maaliskuussa(?) omalle äidille kertominen ei tuottaisi ongelmia, mutta poikaystäväni äiti on tehnyt selväksi, ettei mummoksi halua moneen vuoteen, joten pelkään asian kertomista hänelle jos nyt olen raskaana... olisiko mitään ns vinkkejä?

kuukautiset viimeksi toukokuussa ennen vappua ja ovat siis myöhässä melkoisesti. ei ole ollut mitään oksentelua. kauhiaa aivastelua ja vessassa ravaamista on ollut(tästäkin mainitsin muuten terkkarille) yks päivä tuli samanlaista kipua kuin menkkakivut, jonku aikaa kestivät mutta hävisivät yhtäkkiä ja sitä seuraavana aamuna hirveä vatsakipu joka kesti n 5-10min, tuli illalla takaisin aaltomaisesti.

toivottavasti nyt joku vastais...:)

Eipä siinä auta kuin uusi testi... Sillä se ennemmin tai myöhemmin selviää :) Poikaystävän äidin suhteen en osaa neuvoa, itselläni tapana aina vain sanoa suoraan. Yleensä sillä lailla pääsee helpoimmalla, kunhan miettii sanottavansa ystävälliseen sävyyn jos tietää uutisten olevan epämieluisia vastaanottajalle.

Ota kuva testistä ja lataa tänne, niin voidaan kertoa, mitä me nähdään siinä :) mut jos siinä on yhtäänkään väriä, niin silloin olet raskaana. Tee kuitenkin uusi testi vielä parin päivän päästä aamupissistä, niin saat varmuuden. Kiva, että ainakin oma äitisi luultavasti ottaisi uutisen hyvillä mielin vastaan, sillä oman äidin tuki on se kaikista tärkein. Eikä sen anopinkaan reaktiota kannata liikaa pelätä etukäteen, kun voihan olla, että hän tositilanteessa ilahtuukin, vaikka on puhunut muuta.

en saa kuvaa laitettua mutta viiva juuri ja juuri erottuu. olen aikaisemmin saman merkkisen(rfsu) testin tehnyt(syksyllä) ja tiedän minkälainen se haalea viiva on. silloin oli kohdun ulkopuolinen joka itsestään lähti pois. ajattelin tehdä testin nyt sunnuntaina uudestaan. tässä on vaan minusta kummallista se että terveydenhoitaja sanoi että ei ole mahdollista että olen raskaana kerta silloinen testi oli negatiivinen ja silloin kun sen siellä tein niin menkat eivät olleet edes myöhässä. tuntui että terkkari vähätteli koko asiaa ja antoi ymmärtää että kuvittelisin koko asian :D
poikaystävän kanssa puidaan asiaa kahdestaan ja mietitään miten asia sitten hänen äidilleen kerrotaan. omalle äidille tiedän pystyväni kertomaan asian, suurinpiirtein hänen reaktion tiedän(ehkä hieman järkyttynyt)

Omituinen terkka, kuulostaa kyllä siltä, että on tosiaan vähätellyt asiaa. Eihän tuossa hänen sanomassaan ole mitään järkeä, jos testi ei vielä siinä vaiheessa olisi edes pitänyt näyttää plussaa. Hyvin on siis mahdollista, että olisit raskaana. Ehkä saatte äidiltäsi taustatukea, niin voitte helpommin kertoa poikaystäsi äidille.

osta suoraan digitaalinen testi, ei tarvitse arvuutella viivoja :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Juu laita, ollaan uteliaita kuulemaan tuloksista :) ja voit sit kysyä muitakin neuvoja, jos tulee mieleen. Täällä ollaan hyviä neuvomaan ja ratkomaan pulmia.

Mulla oli tarkoitus tänään tehdä uudestaan se testi, mutta kun eka kertaa heräsin(7) kipuun ylävatsassa, niin juoksin samantien vessaan oksentamaan. oksentelelun lisäksi on ripulia(melkein vettä) ja vuorotellen näiden takia olen nyt aamun aikana ravannut vessassa. vatsakipu on hieman hellittänyt.
lisäksi huomasin kun pissalla kävin, että paperiin jäi verta, ihan kirkasta. ensin tuli tosi vähän ja sitten runsaammin, muttei samallalailla kuin menkkojen aikana.
mistä vois johtua? lähenkö lääkäriin?

Moikka!
Tungittelen itseäni nyt tänne kun tässä ekaa kertaa testailen ja tulkitseminen on mitä on :D eli pillerit jäi pois viime kuussa, joten kierto voi olla mitä vain kun yksiäkään menkkoja ollut.. Alla olevissa testeissä rv olisi hedelmöityksestä laskettuna 4+0. Osaisitteko hieman auttaa tälläistä tumpeloa :D
image.jpg
image.jpg

just tuo sama tilanne että kierto näköjään ihan sekaisin ku pillerit lopetin. en nyt tiedä että alkoko kuukautiset vai onko jotain muuta vuotoa. kivut viiittaa kuukautisten alkamiseen mutta sinänsä omituista ku ennnen vappua oli viimeisen kerran...

Jos se vuoto on sun mielestä oikeesti jotain muuta kun vain myöhässä olevat menkat niin mä sanoisin että mee päivystykseen tarkistaan asia, ja kerro siellä tilanne. Jos vuoto loppuu ja oot edelleen epävarma siitä että ootko raskaana vai et, kehottaisin soittaan neuvolaan ja kertoon koko pitkän tarinan.

Tuitui21, odota pari päivää ja tee uus testi ja mielellään aamupissasta.

Kun me kerrottiin anopille raskaudesta (kun esikkoa oottelin) niin vastaanotto oli ihan kamala. Se puhisi vaan jotain ja mökötti varmaan pari viikkoa. Pikkuhiljaa kun se alkoi tottumaan ajatukseen, alkoi rentoutua ja sopeutua. Nykyään meidän neiti on mummun silmäterä ja anoppi on tosi onnellinen hänestä. (Siltikin jännittää kertoa tästä uudesta raskaudesta..) Mutta siis vaikka poikaystävän äiti oliskin tehny selväks ettei tahdo mummiksi, voi ajatus alkaa muuttumaan mahan kasvaessa... ;) Rohkeesti kertomaan, vaikka sitten 12 viikon jälkeen kun ootte turvallisilla vesillä, ettei ainakaan tarvii "turhaan" säikyttää. Kerran se vaan kirpasee!

Mä luulen että terkka vähätteli sun iän takia, itse olin kanssa 17 kun tulin raskaaksi. Oma anoppi oli myös kuullessaan ollut aika negatiivinen asiasta mutta sopeutu todella äkkiä ja on nyt onnesta soikeena kun vauva on syntynyt:) Oman äidin, ja varsinkin sun miehen tuki on ensisijasempaa kun anopin. Älä tee päätöstä lapsen elämästä anopin aikataulujen mukaan, senkin mieli voi muuttua vielä moneen kertaan. Tsemppiä!

Aloittaja, onko verinen vuoto jatkunut, runsastunut tai loppunut? Tee uusi testi vielä. Joskus alkuraskaudessa voi tulla valemenkat ja varmistat raskauden testaamalla. Jos verta tulee paljon ja olet tosissaan nähnyt väriä r-testissä, niin kannattaa siinäkin yhteydessä olla yhteydessä neuvolaan, jos kyseessä olisikin varhainen km.

Tuitui21, kyl mä nois molemmissa testeissä jotain väriä nään :) tee vielä varmistukseks uusi testi parin päivän päästä edellisistä ja mieluiten vielä digitaalinen, niin kertoo ihan selkeän vastauksen.

päivystyksessä ja sielläkin sanoivat, että on vain menkat alkamassa ja kivut sen takia kovat kun pillereitä olen käyttänyt. verinen vuoto jatkui 4 päivää ja sitten loppui eikä sen jälkeen minkäänlaisia oireita ole ollut. eli menkat olivat.
kiitos kuitenkin nuista teidän tarinoista kun olette anopille kertoneet raskaudesta. auttaa minuakin sitten tulevaisuudessa:) en ajatellut kuitenkaan venyttää lapsentekoa siihen asti, kun anoppi on siihen valmis x)

Takaisin