Neulotut/virkatut vauvan- ja lastenvaatteet (apuja tumpeloille ;) )

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Minja

Satasella mukana keskusteluissa
Oon jo joskus aikaisemmin tehnyt viiden vuoden "ikuisuusprojektina" neuloen vauvalle makuupussin. Mummonruutu -peitto on loppusuoralla.

Mutta nyt. Yritän tehdä ylipolven sukkia ja ärräpäät kimpoilee päänsisällä. Toivottavasti teistä joku osaa kertoa selkokielellä miten tehdään KERRATTU SILMUKKA?!?? (ja miltä se näyttää) Googlesta ei ollut mitään apua eikä alkuperäistä ohjetta Suuresta Käsityöstä vaan tajua...

Alkuperäinen ohje lienee jotakuinkin näin "Tuo lankatyön eteen, työnnä puikko 1. silmukkaan oikealta puolelta, nosta silmukka ja langankierto neulomatta ja vie lanka työn taakse. Kiristä lankaa napakasti, ettei synny reikää. Jatkossa silmukka neulotaan yhtenä, vaikka se näyttää kahdelta silmukalta".

En kyllä oikein tiedä, miten tuota vielä paremmin kuvaisi. Normaalistihan lanka kulkee siellä työn takana sormen päällä. Nyt se kuitenkin napataan neulomattomana siihen työn etupuolelle eli neulojan puolelle ja nostetaan sitten silmukka myöskin sitä neulomatta oikealle puikolle ja viedään se edessä oleva lanka taas itsestä poispäin, jolloin se lanka tekee lenkin siihen silmukan juureen.

Auttaisikohan tämä video. Kts erityisesti hieman ennen puoliväliä oleva kohta, kun on kääntänyt työn taas oikea puoli kameraan päin. http://www.knittinghelp.com/video/play/short-rows

Mä pistän tän raskausoireiden ja mielialanvaihteluiden piikkii. Jostain syystä ei vaan millään mennyt kaaliin, suutuin ja kaikki ohjeet oli sen jälkeen hebreaa :D Äitini kanssa asiaa takuttiin ja sain sitten vihdoin jonkun tolkun. Yöllä, kun tulin kotiin ja luin ohjeen se olikin jo ihan "so simpple" ja ihan selvää pässinlihaa :D :D

Eihän tässä ohjeessa oikeasti ole mitään epäselvää xD

Liitteet

• 1408710880607.jpg
    1408710880607.jpg
    108.8 KB · Katsottu: 30
Jos tää mun pulma kuuluis tänne kun käsitöistä kumminkin on kyse :D. Elikkä onko kukaan ikinä itse tuusaillu kastemekkoa? Ite oon 9lk:lla alkanu tuota mekkoa tekemään ja jäi sitten kesken ja nyt kaivoin tuolta kaapin perukoilta sen ja pitäs keksiä vaaleanpunaisen/sinisen nauhan "kiinnitysmekanismi" :confused:.

Eiköhän siihen kastemekkoon vois laittaa muutaman vyö lenkin hihojen alle. Ihan normi narun kanssa vaikka tai laittaa sivuille pieni rypytys ja vain rusetti rinnan kohtaan. Me ei olla kastettu lapsia niin paljon en voi sanoa. Kauempaan nähnyt vain kastemekkoja. Meillä lapset vain siunattu ihan normi valkoisissa vaatteissa.

Takaisin