Ne oudot himot.. siis ruokahimot..

Acelya

Jostain jotain jo tietävä
Mulle on iskenyt ihan outo himo viileihin. Syön viiliä monta purkkia päivässä. Lisäksi maitoa pitää saada monta lasia päivässä.

Sanovat, että se ois kalkin/kalsiumin puutetta, mutta oon kyllä jo pitkään syöny Kalsiumiakin purkista. Tiedä sitä sitten onko vaan vanhan kansan puhetta. Mutta jatkan himojeni parissa ja haen tänään viiliä lisää.

Ja tiedoksi, että en ennemmin ole syönyt oikeastaan ollenkaan viiliä/juonut maitoa...

Onko muilla tullut eteen outoja himoja?
 
Mä en ole ikinä syönyt/ voinut sietää kananmunaa missään muodossa. Joku kuukauden ajan on tehnyt mieli paistettua kananmunaa lähes päivittäin ja muutaman kerran viikossa olenkin sitten itselleni munia paistellut :D
Toinen himo on tumma paahdettu leipä.
 
Minä voisin syödä monta pakettia näkkileipää! Ja vissyä päälle, on muuten hyvää...emoticon
Myös kaikki juustot menee, joskus tulee aivan himo fetajuustoon!

Sitte taas semmoset mitkä on ollu ennen raskautta hyviä, nii ei enää maistu, varsinki jos joku paistaa rasvassa jotakin nii okse meinaa tulla, ennen tykkäsin rasvan ja kärryytyksen hajusta..
 
Edellisessä raskaudessa rasvan käry inhotti, samoin moni muu haju kuten nyt vaikkapa kahvi. Tonnikalasalaattia olisin voinut syödän ihan koko ajan, samoin karkkeja. 

Nyt ei mitään. Oikein mikään ei erityisemmin kuvota eikä oikein mitään erityisemmin himotakaan :DD Noh, kalaa voisin syödä koko ajan.. 
 
Mullakaan ei oikeastaan ole mitään kummallisia himoja tai ällötyksiä. Alkukesästä grillattiin paljon ja jossain vaiheessa tuli totaallinen stoppi grillimakkaran syömiselle, mutta ei sekään varsinaisesti ällötä ja olen kyllä tässä syksyllä yhden makkaran syönyt ihan hyvällä ruokahalulla.
Ehkä kananmunan vois lukea ällötyksiin, ei vaan tee mieli.
Ei mulla kauheasti tee mieli mitään muutakaan, ei siis himota oikein mikään. Ehkä salmiakki vois olla sellainen, mutta sitä mä himoitsin jo ennen raskauttakin.

Raskauden aikana oon huomannu, ettei kauheesti oo tehnyt mieli mitään makeaa. Suklaakaan ei maistu millekään. Ja ennen tätä raskautta olin kyllä semmoinen herkkuperse, ettei paremmasta väliä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että poikaa odottavat himoitsis enemmän suolaisia ruokia...
 
Mulla on ihan kauhee himo kermaviiliin. jotenki tuntuu että se maituu ihan älyttömän hyvälle ja toien himo on lidlin kreikkalainen jogurtti. ja siis kumpaankaan  en laita mitäänjoukkoon. Edellisessä raskaudessa himoitsin myös kermaviiliä ja muistan kun maistoin sitä synnytyksen jälkeen totesin että se maistuu ihan kauhealta
 
itselläni ei oikein ole muuta himona kuin kaiken maailman rahkat ja jogurtiit siis eri makuiset. :D
ja paha kun on kaupan kassalla töissä rupeaa kaikkea mieli tekemään,tämän viikon on ollut leipäjuusto himon kohteena..ja aina ne herkut pulla,viinerit,karkit,sipsit yms..

JOTEN saako leipäjuustoa raskaana syyvä? tahtosin ihteäni lelliä viikoloppuna..
 
Maitoa lähinnä tekee mieli, ei mitenkään himoita erityisesti. Jogurtteja oon kyllä syönyt paljon jo ennen raskautta, joten siinä ei ole mitään uutta.
 
Mulla on pari päivää tehnyt mieli salsaa ja nachoja! :D erittäin outoa  koska mä en tykkää tulisesta/mausteisesta ruuasta yhtään, en edes lisää suolaa ruokiin mistäköhän takaraivon syövereistä sekin on putkahtanut

Maito on kanssa mulla mitä voisin juoda koko ajan.
 


MerviJ kirjoitti:
itselläni ei oikein ole muuta himona kuin kaiken maailman rahkat ja jogurtiit siis eri makuiset. :D
ja paha kun on kaupan kassalla töissä rupeaa kaikkea mieli tekemään,tämän viikon on ollut leipäjuusto himon kohteena..ja aina ne herkut pulla,viinerit,karkit,sipsit yms..

JOTEN saako leipäjuustoa raskaana syyvä? tahtosin ihteäni lelliä viikoloppuna..


Kyllä voit leipäjuustoa hyvällä omallatunnolla syödä! :) Voin vaan kuvitella että tekee kaikkia herkkuja mieli! mä tulisin varmaan hulluks jos olisin kassalla/kaupassa töissä  :D
 
Takaisin
Top