Naistenklinikka vai Kätilöopisto?

k1ukkun3n

Silmät suurina ihmettelijä
Olin täysin varautunut synnyttämään Jorvissa, mutta tänään mittakuppi meni täysin nurin "palveluun" mitä siellä sain, ja sen johdosta nyt sitten punnitsen kättärin ja naikkarin välillä..

Minkälaisia kokemuksia noista kahdesta paikasta on?
Ite oon käynyt Jorvissa 2 aiempaa lastani päästämässä maailmaan, eli en tiedä mitään muista sairaaloista.
 
Onpa ikävä kuulla, että olet kokenut huonoa palvelua. :sad001 Punnitsemistasi vaihtoehdoista ei taida tulla kuin Kätilöopisto kyseeseen, koska Naistenklinikalla alkaa remontti ja sinne ei pääse synnyttämään, mikäli normaali raskaus kyseessä. Sen enempää ei ole kokemusta, mutta toivottavasti löydät mieluisamman sairaalan asioida.
 
Mä otin tuolla ultrassa puheeksi etten halua yhtä tiettyä kätilöä omaan synnytykseeni, koska viimeksi koin etten ollut hänestä edes tervetullut synnyttämään tms. Jotenkin niin ärsyttävä ja etäinen ja tölväisi asioita jotenkin niin että minua loukkasi. Lekuri (kätilö) katsoi papereista nimen ja sanoi että voin ihan hyvin kirjoittaa synnytystoivelistaan etten halua häntä. Jokaisella toki on huono päivä, ymmärrän sen, mutta siinä synnyttäessä on vähän turhan herkillä kuuntelemaan mitään ylimääräistä asiaan kuulumatonta. Hänellä oli niin hyvät tiedot siitä miten minun synnytykseni pitää mennä ettei itsellä tuntunut olevan osaa eikä arpaa, ja edellisen vuoron kätilökin oli ollut mielestään täysin väärässä. No eipä ollut vaan leikkaukseen päädyttiin sitten seuraavassa.... Mutta siis ikävä että on tuollainen olo. Itsekin mietin että lähdenkö kokonaan toiseen sairaalaan synnyttämään, ehkä nyt kuitenkin menen tuonne samaan, mistä sitä tietää onko se toinenkaan sillä kertaa parempi vai vielä huonompi?
 
Oon aina saanu Jorvista tähän mennessä hyviä kokemuksia, tai oikeastaan kahdessa aiemmassa raskaudessa, mutta sitten on tää raskaus joka on alusta saakka mennyt päin mäntyä.. siellä on sössitty kerta toisensa jälkeen, ja nyt eilinen "asiakaspalvelu" anto kynttilän tähän kakkuun. Yleensä oon todella ystävällinen hoitohenkilökuntaa kohtaan koska itsekin olen hoitoalalla, enkä puutu pikkuisiin epäkohtiin.
Mutta nyt...aarrrggh, tätä raivoa ja pettymystä ei voi sanoin kuvailla.
Kävin äsken omalla lääkärillä joka myös oli aika ihmeissään, mun eilisestä Jorvikäynnistä ei ollut mitään tietoja, pelkästään että olen siellä käynyt. Ei tuloksia testeistä mitä otettiin, eikä "hoitavan" lääkärin nimeä.

Onko sulla IhaNainen mahdollista synnyttää muualla kun yhdessä tietyssä paikassa?

Mulla on se onni että paikkoja on mistä valita, mutta harmittaa kun tuo Jorvi oli se tuttu ja turvallinen.. mutta esimerkiksi Naistenklinikalta olen lähes kaikilta saanut vaan hyvää palautetta. :)
Mulla on ns.riskiraskaus (aiemmat syntynyt enneaikaisina ja tämäkin antaa merkkejä ikävästi), eli Naistenklinikan asiakkuus on mulle taattuna jos sinne päätyisin.
Ikävä fakta on se että noita p*rseen reikiä on kaikkialla, mutta luulen että Jorvissa ehkä henkilökunnan pinnaa kiristää tällä hetkellä sekin kun sinne siirtyy niin paljon synnyttäjiä lisää. Että onkohan siellä edes rahkeita kaikkien hoitamiseen niin ettei ihmisille tule paha mieli...
 
Kurjaa, että sinulla oli tuollainen kokemus. Minulla on ollut ultrat Jorvissa, ja olen ollut ihan tyytyväinen.

Naikkarista en valitettavasti osaa sanoa mitään. Viime viikolla rakenneultrassa kuulin, etten pääse Kättärille enkä sen puoleen Jorviinkaan, koska niistä ohjataan sovitut sektiot nyt Naikkarille. Kättärille olisin halunnut, koska olin todella tyytyväinen siihen kymmenen vuotta sitten. Kaikki kätilöt olivat ystävällisiä, ja pieni komplikaatiokin leikkauksessa hoidettiin erinomaisesti, voin siis suositella.

Vaihtoehtoja ovat siis Naikkari täälläkin, tai Lohja, mikäli sinne saa mennä sovittuun sektioon tästä remonttihässäkästä huolimatta.
 
Yritin eilen neuvolaan soitella noista että mitä vaihtoehtoja mulla on mutta en saanu terkkaria kiinni, ja juttelin mun lääkärin kanssa kun kävin taas antamassa paineet ja pissalabrat. Lääkäri oli aika järkyttynyt kun kuuli mitä Jorvissa oli vastassa, ja sanoi että voinhan miettiä muitakin paikkoja mutta muistutti että se oli tosiaan vaan se yksi ihminen kenestä jäi p*ska maku suuhun ja että hänestä pitäisi tehdä valitus. Mutta mulla lähti jotenkin maku koko paikasta..

Kyllä mua pikkasen jurppi jo rakenneultrassa (se on jo sitten pidempi juttu) ja mietin jo silloin että selvittäisin sen että pääsenkö sinne Naikkarille.. Jorvi on vain niin ihanan lähellä. Tajusin just että Lohjakin saattaa olla sellanen minne saisin mennä, en oo ihan varma..

Pitäis varmaan tänne jonneki rustata tästäkin miten "hienosti" täällä on raskaus mennyt, vaikka nyt kaikki näyttää olevan hyvin.. :)
 
Takaisin
Top