Naistenklinikalla synnyttäviä?

Cottoncandy

Satasella mukana keskusteluissa
Onko täällä sellaisia, jotka tietävät jo nyt synnyttävänsä Naistenklinikalla? Tai aikaisemmin siellä synnyttäneitä. Millaisia kokemuksia paikasta? Mietin Jorvin ja NKL välillä.
 
Täällä aivan sama pohdinta käynnissä, eli mieluusti kuulisin kokemuksia mahdollisesti molemmista!
 
Sama vika. Jorvista ei kovinkaan hyvät kokemukset 3 vuoden takaa, mutta nythän ovat siirtyneet ilmeisesti siihen uuteen sairaalaan?
Mut siirrettiin viimeksi NKL:lle vauvan perässä synnytyksestä seuraavana päivänä. Plussana oli suora yhteys Lasten sairaalaan ja perhehuone vaikkei vauvaa vieressä ollutkaan. Hoitajia ei hirveästi näkynyt paitsi tippaa laittaessa. Mutta paljonhan me oltiin lasten teholla eikä vauvaa vieressä koko oman sairaalassa olon aikana.
Katsotaan nyt, iskeekö pelko ennen kakkosen syntymää. Traumat vähän jäi ekasta "kaikki pieleen - synnytyksestä" Jorvissa.
 
Mä synnytin ekan Jorvissa, eikä kovin hyvät kokemukset jäänyt siitä. Synnytystä seuraava lääkäri oli erikoistuva, joka ei tehnyt tarpeeksi aikaisin päätöstä sektiosta ja sit kun erikoislääkäri kutsuttiin saliin, niin se laittoi suoraan leikkaukseen. Leikkauksessa meni pari asiaa mönkään, ja taas jouduttiin kutsumaan erikoislääkäri paikkailemaan erikoistuvan mokelluksia (esim. verta meni 2,5 litraa, kohtu ommeltiin kiinni vatsalihakseen jne.) ja heräämössä joku (ulkomaalaistaustainen)lääkäri kävi sanomassa mulle, että ei kannata ottaa sitä muiden ihmisten verta, vaikka sun hemoglobiini on vaan 78 (normaalisti 150 hujakoilla). Osastolla oli ok meininki ja kätilöt oli kivoja, mutta ei jäänyt kovin luottavainen olo. Toki ilman lapsen jumiutumista synnytyskanavaan luulen, että olisin ollut tyytyväinen kokemukseen kokonaisuutena, koska synnärillä oli ihanan rauhallinen fiilis ja meidät otettiin sinne kivalla mielellä vastaan. Lisäksi synnyttäneiden osastolla oli 4 äitiä lapsineen samassa huoneessa, joten nukkumisesta ei tullut yhtään mitään ja jouduttiin olla siellä kuitenkin 4 yötä leikkauksen jälkeen. Toivon, että nyt on parempi kokemus tulossa. Tuossakin siis toi erikoistuvan lääkärin sähläys aiheutti sen, ettei jäänyt positiivista mielikuvaa. Yksittäinen kokemus siis. :)
 
Meillä käynnistys lapsiveden vähyyden vuoksi. 3 päivää yritettiin käynnistää kunnes mun vointi romahti ja mentiin vauhdilla leikkuriin. Yöt jouduin olemaan synnärillä yksin, kun joka ilta meidät heitettiin synnytyssalista ulos ja mies passitettiin kotiin yöksi. 1 päivänä pallongi + kalvojen puhkaisu. Sen jälkeen 2 vrk oksitosiinitipassa eikä minkäänlaisia supistuksia missään vaiheessa. Mulle tuli raju yleisinfektio ja kuume nousi taivaisiin. Epiduraalia ei saatu leikkurissa laitettua joten leikattiin spinaalissa.
Tiedonkulku Jorvissa surkeaa. Mä sain tietää vasta, kun hoitajat tuli hakemaan heräämöstä, että vauva on lastenosastolla vaikka heräämön hoitaja yritti kaikkialta saada tietoja vauvasta.
Vauvan siirrosta Lastenklinikalle unohdettiin kertoa, mies sattui menemään lastenosastolle, kun vauvaa siirettiin ambulanssiin. Lääkärin piti soittaa, kun palaa vauvaa viemästä, sitä soittoa ei tähän päiväänkään mennessä ole tullut.
Leikkauksesta päätöksen tehnyt lääkäri oli sitä mieltä, että leikkuriin olisi pitänyt mennä jo edellisenä iltana tai viimeistään kolmannen päivän aamuna, koska silloin jo nähtiin, ettei synnytys tule käynnistymään, koska mitään supistuksia ei tullut.
Hauska juttu mitä naureskellaan vieläkin, niin lääkäri joka kalvot puhkaisi katsoi umpikieroon kirjaimellisesti. Tosin totesin siinä, etteipä tuossa vissiin mitään tarvi nähdäkään. :D
 
Jorvi ei vaikuta, ainakaan näiden kertomusten perusteella, kovinkaan houkuttelevalta vaihtoehdolta. :wideyed:
 
Naikkari on just rempattu joten odotukset sen suhteen korkealla, ja siitä potilashotellista oon kuullu hyvää. Pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin ja pääsee sinne...
 
Potilashotelliin ei taida päästä sektion jälkeen jos oikein muistan.
Meidän tarina on 3 vuoden takaa ja ilmeisesti Jorvin synnäri on sen jälkeen muuttanut uuteen sairaalaan. Jorvissa ei muutenkaan perhehuonetta saa kuin ensisynnyttäjät ja silloinkin vain jos on vauva vieressä. NKL:ssä saatiin perhehuone, semmoinen vanha missä oli kaksi sänkyä ja jakkaraa ei muuta, mutta saatiin kuitenkin olla yhdessä vaikkei vauvaa vieressä ollut.
Mulle oli Jorvissa henkisesti erittäin rankkaa olla miehestä erossa yöt erinnäisistä tapahtumista ennen synnytystä johtuvista syistä ja mies siitä sanoikin hyvin napakasti, kun mut siirettiin heräämöstä osastolle, niin olisiko tuo tieto välitetty NKL:lle. Selvisin nimittäin öistä vain rauhoittavien kanssa jotenkin miehen iltaisin lähdettyä kotiin.
Nyt tilanne on tuolta osin mennyttä elämää mutta vielä meillä on kuitenkin harkinnassa kumpaan mennään.
 
Näiden kirjotusten perusteella Jorvi kuulostaa hirveeltä, meillä kuitenkin ihan hyviä kokemuksia sieltä joten tälläkin kertaa menossa sinne. Plussaa että on lähimpänä kotia. Lohjaa mietin kanssa kun oon siitä kuullut paljon hyvää.
 
Mun ihan tosi vähäisen kokemuksen mukaan Lohja on ystävällinen ja toimiva jos ei ole riskisynnytys.
 
Lohjasta olen kuullut paljon hyvää ja monet sinne menevät pidemmänkin matkan päästä ja uudelleen myös :-)
 
Joo jorvi on vaihtanut sinne uuteen sairaalaan ja siitä olen kuullut vain yhden kokemuksen, joka oli tosi positiivinen. Tosin tuo ensisynnyttäjä oli laitettu perhepesään ja jätetty oman onnensa nojaan synnytyksen jälkeen, ei ohjeistusta mistään ja apua tai neuvoja saa vaan aulasta hakemalla.
 
Mä googlettelin Jorvin synnäriä eilen ja näyttäisi siltä, että kaikille olisi nykyään siellä oma yhden hengen huone ja ensisynnyttäjille tuo perhepesä jos siellä on tilaa...
Katsotaan uskaltaisko sinne...
 
Kaksi synnyttänyt Naistenklinikalla ja myös kolmas synnytys ois siellä :) Kovasti oon tykännyt eikä mitään erikoisempia huonoja puolia.
 
Missä vaiheessa sairaala pitäisi päättää? Tosin mitään takuita kai ei saa, että varmasti pääsee sinne minne haluaa, jos on tosi paikan tullen siellä esim. sulku päällä.
 
Takaisin
Top