Mä synnytin ekan Jorvissa, eikä kovin hyvät kokemukset jäänyt siitä. Synnytystä seuraava lääkäri oli erikoistuva, joka ei tehnyt tarpeeksi aikaisin päätöstä sektiosta ja sit kun erikoislääkäri kutsuttiin saliin, niin se laittoi suoraan leikkaukseen. Leikkauksessa meni pari asiaa mönkään, ja taas jouduttiin kutsumaan erikoislääkäri paikkailemaan erikoistuvan mokelluksia (esim. verta meni 2,5 litraa, kohtu ommeltiin kiinni vatsalihakseen jne.) ja heräämössä joku (ulkomaalaistaustainen)lääkäri kävi sanomassa mulle, että ei kannata ottaa sitä muiden ihmisten verta, vaikka sun hemoglobiini on vaan 78 (normaalisti 150 hujakoilla). Osastolla oli ok meininki ja kätilöt oli kivoja, mutta ei jäänyt kovin luottavainen olo. Toki ilman lapsen jumiutumista synnytyskanavaan luulen, että olisin ollut tyytyväinen kokemukseen kokonaisuutena, koska synnärillä oli ihanan rauhallinen fiilis ja meidät otettiin sinne kivalla mielellä vastaan. Lisäksi synnyttäneiden osastolla oli 4 äitiä lapsineen samassa huoneessa, joten nukkumisesta ei tullut yhtään mitään ja jouduttiin olla siellä kuitenkin 4 yötä leikkauksen jälkeen. Toivon, että nyt on parempi kokemus tulossa. Tuossakin siis toi erikoistuvan lääkärin sähläys aiheutti sen, ettei jäänyt positiivista mielikuvaa. Yksittäinen kokemus siis. :)