Närästys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja amyna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

amyna

Oman äänensä löytänyt
Onko muilla helmimammoilla ilmennyt närästystä? Mulla on nyt muutamana iltana närästänyt ihan kauhiasti, ennen ei ole moista vaivaa koskaan ollut.

Mulla närästys alkoi ennen puoltaväliä, mutta ei päivittäistä ollut. Nyt viikon verran on ollut silleen että useampi rennie menee päivässä.
Närästystä mulla lisää ainakin ruisleipä, kurkku ja sipuli. Kurkku tosin menee ilman närästystä jos ottaa kuoret pois, mutta ruisleipää tekee kyllä jokapäivä melkeen mieli, mutta vähän joutuu hillitä sen syömistä.

Mua ei ikinä muuten närästä paitsi raskaana ollessa. Viime raskauden loppu vaiheessa, öisinkin heräili hirveään närästykseen... sitä odotellessa :D

Mullakin on närästystä ollut jo vaikka kuinka kauan. Rennietä menee lähinnä nukkumaan mennessä, mutta välillä olen joutunut ottamaan myös päivällä. Ruisleipä tosiaan närästää, mutta kun sitä tekee mieli aina välistä. Olen havainnut, että vaasan ruispalat närästää kaikista eniten. Viimeksi mulla oli porokylän siivutettua limppua ja se ei niin pahasti närästänyt.
Mullakaan ei koskaan ole ollut närästys vaivana, ellen sitten ole vetänyt raakaa valkosipulia. Nyt raskausaika on tuonkin ihanan vaivan saanut aikaiseksi...

Täällä närästys kiusaa niinä päivinä, kun on jäänyt juominen vähemmälle. Eipä muakaan närästys normaalisti vaivaa, mutta raskaana ollessa.. huoh.. 
Itse yritän välttää kaikkia lääkkeitä raskaana ollessa (tässä suhteessa aika neuroottinen tapaus, vaikka muuten oonkin suht hällä väliä), eli hoidan närästystä kotikonstein. Juurikin juomalla tyyliin koko ajan ja yritän välttää viimeseen asti iltasyömistä. Tai siis syömistä hiukan ennen nukkumaanmenoa. Ainakin vielä oon päässyt suht vähällä, mutta tämähän pahenee viel pitkän aikaa ennen kuin helpotusta olis luvassa 

En oo paljoo tänne kirjotellu kun lukenut vaan muiden juttuja mutta nyt oli pakko kun on niin tuttu vaiva! närästys on täällä lähes joka päivästä ja pahentunut vaan mitä pidemmälle edetään! (tänään siis 30+0) pahimpia närästyksen aiheuttajia on ainaki ruisleipä, kurkku, raaka KAALI ja rasvasemmat syömiset niinku esim. munkit ja joulutortut ja sitte mausteiset ruoat. Kaali on kuitenki kaikista pahin, jos se on raakaa, ihan järkky närästys! oon myös huomannu et tosi usein kun menee makuuasentoon niin närästys alkaa melkein samantien... 
Rennie on tehokkain närästyksen poistaja mut ei sekään aina poista närästystä ku ihan hetkellisesti... sitte kotikonsteina oon koittanu juoda vichyä, välillä maito auttaa ja jogurtti on kans auttanut... toivottavast tää ei enää kauheesti pahene, kamala vaiva!!! 

Mä sain itse neuvolasta älyttömän hyvää närästys reseptilääkettä, jota otetaan yks tabletti aamulla tyhjään mahaa, ja kamala närästys on täysin tiessään, voi syödä ja juoda mitä vaan eikä närästä yhtään. Mikäli uskallatte lääkkeitä syödä niin suosittelen hakemaan lääkäriltä raskaana oleville tarkoitettua lääkettä :) Mulle ainakin oli ihan eri tasoa kuin Rennie mikä auttoi vaan hetkeks.

Mulla tuntuu närästys lähinnä oksuröyhtäyksinä ja tunteena, et ruoka ei kertakaikkiaan painu vatsalaukkuun.
Tähän on mulla ainakin auttanut kaikista parhaiten vesi :) eli juon tosi paljon (0,5l-1l) ruuan jälkeen.

Takaisin