Närästyksestä?

Ostinpas tänään nyt sitten piimää ja testaillaan että miten toimii. :) Onneksi tykkään piimästä muutenkin niin ei tuota ongelmia,että väkisin pitäisi juoda. [:)]
 
Mä ostin Samariinii kun Rennie on kuin ilmaa söis. Ja tais auttaa. Tosin aamulla oli naama turvoksissa [&:]
 
Mun tartti kans nyt ostaa närästyslääkettä, ku on alkanu niin kauheest närästään. Alkuraskaudessa ei tota vaivaa ollu olleskaa.

Siivosin lääkekaappia ja homasin et Renniet oli yli vuoden vanhoja, niin viskasin kaikki menemään. Ei uskalla vanhoja käyttää, vaiks luulenpa silti ettei niissä muuta haittaa oo, kun et teho on laskenu.

Lauantaina en sit kerenny apteekkiin, ni ostin Super-marketista samariinia. Siinä paketissa ei mitään mainittu, et saako raskaana oleva käyttää vai ei. Googlettamalla löyty hyvin ristiriitasia lausuntoja. Puolet oli sitä mieltä et käyttöä ei suositella ainakaan viimesellä kolmanneksella, ja sit oli niitä jotka meinas et antaa mennä vaan.. Piti neuvolastakin kysästä tosta samariinista aamulla ku siellä käväsin, mut unohdin sit tietysti.

Et täs on nyt vähä monttu auki [8|]. Vielä en o yhtäkään ottanu, mut luulenpa et illalla on pakko jos närästys on samaa luokkaa mitä tässä männäiltoina.
 
mulle ainakin sanottiin neuvolasta että samariiniä saa syödä,mutta joillakin se turvottaa niinku mulla ainaki kerää nestettä hirveesti. siksi itte nojaudun renniehen ja gaviscol-nimiseen tököttiin mitä saa apteekista, käytän sitä silloin kun renniet ei auta.. 
 
kiitti kattili

Kait sitä sit uskaltaa ottaa jos kerran oot neuvolasta saanu siihen luvan. Rennietä mäkin muuten ottaisin, mut tuli toi ny hankittua ja vielä sellanen supersuuri pakkaus ettei heti pääs loppumaan. Mut jos näkyy turvotusta huomenna ni tarvii sit kävästä vielä apteekissa vaihtaas merkkiä ;)
 
Samarinia ei suositella siinä olevien suolojen takia. Jos on turvotusta muutenkin, se voi vain lisääntyä ylim. suolojen käytöstä.
Kokeilin kyl eilen illalla itsekin samarinia, kun ei muuta löytynyt ja poltteli koko kurkkutorvea illalla. Samarin alkoi röyhtäyttään, mutta tilanne meni kuitenkin ohi. Ostin tänään Rennietä ja kokeilen sitä jos tänäkin iltana tarvii.
 
 
Melkein liittyen samaan asiaan :) Onko kellään ollut pahoinvointia nyt? Käytin koirat äsken ulkona pisulla ja meinas oksennukset tulla [:'(] Vieläkin huono-olo, toivottavasti helpottais. Eikö 18 ensimmäistä viikkoa riitä raskauspahoinvointiin [:(]
 
No ei sellasta oksentelua kuin alussa (mahalaukku tyhjäksi) mutta se mitä närästyksessä tulee ylös, on usein pakko pulauttaa ulos. Joskus pelkkää karvasta ([8D]) vaahtoo, joskus kitkerää jossa ruokaa mukana. 
 
Mulle on tullut viime aikoina usein pahaolo mut ei ole tarvinnut oksentaa.
Närästys on onneksi pysynyt poissa...
 
Mä otin yhden samarinin eilen illalla. Helpotti heti, eikä mitään turvotusta ollu aamusella ku heräsin, et kait sekin on sit yksilöllistä kellä turvottaa ja kellä ei. Mulle einakin toimi ihan hyvin, joten uskaltanen ottaa toistekin. [;)]
 
Mulla on muuten närästykseen auttanut piimä! On sen verran paksumpaa että tekee varmaan jonkinlaisen kalvon tuonne vatsaan ja laimentaa mahahapot siinä samalla.
 
Sitäkin voisin kokeilla jos vaan vatta kestää.. Oon jättäny maitotuotteet ny lekurin kehotuksesta ihan minimiin ja vaan laktoositonta kokeillu, ni sain sen monen viikon ripulin vihdoin kuriin.
 
Mää mietin tota piimää...vois kuvitella että sit kaikki hapanmaitotuotteet vähentäs närästystä...mutta mulla tulee viili aina ylös. Sitä ois kiva syyvä myslin kanssa vaan en osta enää [:'(]
 
Samariiniin oli taas pakko turvautua. Heräsin yöllä niin kaameeseen närästykseen. Äkkiäkö sen pussin liotti vesitilkkaan ja olo helpotti heti ja sain unen päästä kii nopsaan. Must tuntuu et toi on kyl huomattavasti tehokkaampaa ku Rennie. Niitä mä popsein tos alkuvuodesta useemman päivässä ja silti tuntu närästys vaa jatkuvan, eikä juur helpottanu.

Samariinin puolesta siis [;)]..
Taidan taas hakee yhden samariini-pirtelön..
 
Söin tossa eileen illalla vähän makiaa,suklaata ja karssuu ja tänään aamulla puol 6 heräsin hirveisiin vatsakipuihin ja huonoon oloon,ja piti ravata vessaan [&:] Ei meinannut helpottaa ollenkaan. Päätin sitten siinä,että vähään aikaan en kyllä syö mitään tuommoista,otin yhden rennien ja join lasin kylmää vettä ja menin takasin pehkuihin vaikka vatsaa koskikin vielä,mutta ei niin paljoa enää ja kyllä se rennie näköjään tunnetusti autto,kun vatsakivut loppu kun seinään vähän ajan päästä. Äsken sitten heräsin ja taas koski mahaa,mutta ei niin pahasti kun aamusella ja piti taas mennä vessaan..[&:] Nyt ei koske ollenkaan mahaa,mutta on kauheen huono olo..[:'(] *yögghh*
Oksentaa ei ole tarvinnut onneksi ja toivottavasti ei tarvitsekkaan.
Menenpä ottamaan taas yhden rennien imutettavaksi.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ihanille toukomammoille! [:)] Tää mamma täytti tänään vuosia.[:)][:)]
 
Huh. Kylläpä polttaa kurkunpäätä. Nyt sitten tiedän miltä närästys tuntuu [&:] On kyllä inhottavaa. Ihan lähiviikkoina nää onkin alkanut,eli se poltto tossa vatsassa silloin aijemmin ei ollut sitä,TÄMÄ on [:'(] yöäkhh. Ja kunnon happoröyhtäykset.
 
Takaisin
Top