Näppylöitä rinnassa

Miu-82

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olen nyt rv 13+6 ja rintakehä on täynnä punoittavia keltapäisiä finnin näköisiä näppylöitä. Tätä on jatkunut jo muutaman viikon ja näppylät myös kutittavat :( Mikään tehopesu ja puhdistus ei tunnu auttavan. En tiedä ovatko näppylät edes varsinaisia finnejä, koska puristamalla sieltä ei välttämättä tule mitään. Voiko tälle tehdä mitään? Onko muilla kokemusta vastaavasta? Vaiva on tosi ikävä ja ruman näköinen, nyt kun vielä voi kesävaatteissa kulkea.
Ruokavalio on kutakuinkin normaali, en vedä hirveenä mitään sipsiä ja karkkia.
 
heips, itselläni on samaa tosin niitä on rintojen lisäksi myös olkapäissä.. kasvoihinki alkanut kauheasti näppylöitä tulemaan joita ei ennen niinkään ollut vaikka meikkailin ja saatoin nukahtaa meikit naamalla.. nykyään siis en edes ole jaksanut meikata mutta putsaan ihon hyvin joka päivä.. Äidilläni kai ollut samanlaisia yhtä veljistäni odottaessa ja kadonnut sitten synnytyksen jälkee..
 
Mulla on aivan samoja näppyjä, muutama rintojen välissä ja olkapäissä.. Ihokin kasvoista ihan hirveessä kunnossa. Jospa se tästä helpottuis :)
Mitään vinkkejä en kyllä osaa antaa kun oon itekin testannu kaiken.. Apteekista herkälle iholle tarkotettuja hoitotuotteita voisit tietenkin kokeilla :)
 
Itselleni tulee moisia etenkin jos on hikoillut paljon.. kesäisin tuo on tosi yleistä. Aikanaan joku mulle sanoi että ovat 'hikinäppylöitä'. 
En muutenkaan hikoile paljon, mutta kesäisin kun on tosi lämmin niin kyllä silloi hiki virtaa.. ja etenkin rintakehään ja olkapäihin tulee kyseisiä näppyi.
 
Uskon että näppylät ovat myös hormoneihin liityviä. Varsinkin alkuraskaudesta mulle ilmestyi näppyjä otsaan, rintaan, hartioihin ja yläselkään - paikkoihin, joissa ei koskaan ennen ole näppylöitä ollut, vaikka aikamoinen näppylänaama olen aina ollut..

Raskauden puolivälissä näppylät alkoivat hävitä, ja sitten taas loppuraskaudesta iho oli parempi kuin koskaan! Mutta ei se olo kovin hehkeä niiden näppylöiden kanssa kyllä ollut... emoticon
 
Ne on todennäköisesti hormoninäppylöitä eli niistä johtuvia finnejä. Itelläni niitä on enää tosi vähän (vko 17+2), alussa oli kanssa rintakehässä kokoajan useita.
 
Minulla kanssa oli varsinkin ensimmäisen kolmanneksen aikana rintakehässä ja rintojen välissä noita samaisia näppylöitä, ne kuitenkin ovat vähentyneet. Sen sijaan kasvojeni ihon kanssa saan taistella edelleen, leuka ja leuan alunen ovat täynnä finnejä. Huolehdin ihostani hyvin, parisen viikkoa sitten vaihdoin käyttämääni puhdistusgeeliä ja kasvovettä, ja tilanne näytti hetkisen muuttuvan parempaan päin, mutta nyt ollaan taas palattu entiseen.
 
Raskauden myötä ihoni kunto on mennyt todella huonoksi. Näppylöitä on yläselässä, rinnassa ja kasvoilla. Huolehdin puhtaudesta erittäin hyvin ja olen kokeillut aknevoidetta ja paria ihonhoitosarjaakin vaan ei ne näytä tepsivän. Onhan tämä ankeaa, kun joutuu peittelemään näppylöitä ja arpia kasvoista jatkuvasti. Täytyy vaan toivoa, että tämä vaiva menisi pois, kun vauva on sylissä :) Siihen vaan on vielä aikaa...
 
Takaisin
Top