näpit syyhyten :D

nanzu88

Oman äänensä löytänyt
oi voi voi.. näin viime yönä unta että menin neuvolaan jossa kuulin vauvan ensimmäiset sydän äänet, harmikseni siitä heräsin esikoisen parkuun. Mutta nyt on kauhee hinku päästä hommaamaan kotidoppleria vaikka en ees tiiä asusteleeko tuolla yksiössä kumminkaan ketään. samoin koluan koko ajan eri nettisivustoja uusia vaunuja, sittereitä tms.. intoa puhkuen.. millään jaksais varrota että olisi se 12 rv täynnä.. samoin tuli yhtääkkinen hinku rupea kutomaan, hauskinta tässä on se että ne puikot ei vaan oikee tahdo pysyä mun käsissä :D onko muilla tämmmöstä ettei oikee housuissaan taho pysyä??? :DD
 
Minä en tahdo pysyä tänään housuissani, mutta vähän toisesta syystä.. meidän pienessä taloyhtiössä on yksi nainen, joka roskaa. Keräilin sen jälkiä samalla kun kolasin toisen naapurin kanssa lumia, ja kuohuttaa niin että pistin oikein voimasanoilla maustetun sähköpostin kaikille että menköön roskaamaan muualle kuin omalle pihalle jos on pakko.. vähän jo ehkä purkaus nolottaa, mutta kun ei ollut ensimmäinen kerta, eikä ensimmäinen kerta kun asiasta huomautetaan. Ihan kivasti tulee kilahdeltua!!! Ekan raskauden aikana olin muistaakseni normaalia leppoisampi, nyt on näköjään vähän toisenlaista.. !
 
täällä tuli myöskin ostettua virkkuukoukku ja yksinkertaisia ohjeita, pitää harjoitella ajoissa :wink pinnasänkyjä ja hoitopöytiä ja kaikkea kuolailen netissä, mies vaan toteaa kaikkeen että "ei me nyt tuommosta tarvita.." tosin ostettiin jo yksi muumihaalari ("tää poistuu kohta myynnistä ja kyllä meille kuitenkin JOSKUS tulee vauva!") :P
olisi hirmu into sisustaa ja tehdä vauvalle kaikkea, mutta lähinnä päivät menee nukkuen ja itkien pahaa oloa (tai sitä kun kananmuna ei keittynyt tarpeeksi kovaksi, tai sitä kun sanoi kerran lapsena äidille pahasti, tai... huhhuh :D)
pitää varmaan kanssa alkaa pitää päiväkirjaa, jolle voi kertoa kaikesta mikä muilta vielä pidetään salassa..
 
mammasmurffi: mielestäni olet kyllä ihan syystä asiasta maininnut eikä tartte tuntea pahaa oloa tuosta, aika moni olisi varmaan toiminut samoin.. kyllä mullakin on ollut hermot kireellä, viimeksi sosiaalitoimiston rouva sai kuulla kunniansa korvat punasena kun ei myöntänyt avustusta esikoisen reumalääkkeisiin (1300e) ollaa kuullema keskituloisia?? vaikka kuinka olisi "keskituloinen" ei kellään ole varaa yhtääkkiä laittaa tuommoista summaa mihinkään.. en ainakaan usko..

nää tunne kuohut on ihan oikeesti kauheita.. itekkin juuri sain kauheen porukohtauksen ku isäntä sano yhtä näyttelijää rillirogeriksi.. otin siitä sitten itseeni kun minullakin on silmälasit :D mies katto vaa monttu auki et mitä hän nyt teki...
 
Kiitti nanzu88!! Tuli hyvät naurut :D muistan tuon saman ilmeen oman miehen kasvoilta kun sillä raksuttaa et mitenhän tää on nyt asian ottanu..
Mutta kyllä huomaan myös tuota pesäntekoviettiä olevan ilmassa. Katselen paljon tarkemmin, mitä esikoisen pieneksi jääneitä vaatteita ja hoitotarvikkeita laitankaan enää kiertoon.. vaikka ne saisikin takaisin, joku on voinut pilata pesemällä väärin tai sotkea lähtemättömästi juuri sen lempipaidan... meillä kun on hyvällä aikataululla vaatteet menossa esikoisen serkulle ja kaverin vauvalle ja sit takaisin meille. Ne ei tietenkään tiedä vielä että meillä tulee olemaan tarvetta vaatteille myös jatkossa... ;-)
Ihmettelen vaan noita vaunuja.. meillä kun on rattaat käytössä ja voisi tulla olemaankin vielä pitkään, mutta se runko osa tarvitaan myös vauvankopalle.. Miten ihmeessä laitan ensi talvena molemmat lapset päiväunille??
 
mä olen kans laittanu kiertoon melkeen kaikki esikoiselta pieneksi jääneet.. vaunut ja turvakaukalo on vielä tallella.. nyt vaan on ongelma että mistä hemmetistä pierasen noihin vaunuihin uuden sisäkopan ja sen jalkapeitteen??? silloin kun esikoisen sain olin köyhä opiskelija ja ostin säästöissäni emmaljungan rungon mutta pihistin muissa, jolloin tulos oli väärä sisäkoppa joka jäi todella pian pieneksi sekä jalkapeite joka ei sovi paikoilleen eli sivuilta tulee kaikki kylmä vaunuihin.. ja kuomussa kun on se "aukko" eli mistä näkee läp,i niin koiramme pentuna söi sen suojamuovin.. tai sit ostan suosiolla uudet vaunut.. :D toi on kyllä haaste miten saada si päikkäreille.. eriaikaan mut sekään ei oo kyl kauheen käytännöllinen ratkasu..
 
Jep. Tuo kuulostaa niin hauskalta et "koira söi suojamuovin" mut varmaan tosi ärsyttävää! Ei ikinä uskos mut kissakin voi hajottaa maljakoita ja lasikulhoja.. (työntämällä pöydältä alas) näin meillä. :D Minä taidan päästä matkarattaita shoppailemaan.. Muutenkin niitä harkittu, ja nyt kun on tulossa toinenkin käyttäjä niin kai ne pitää ostaa. Aion opettaa uuden tulokkaan isomman kanssa samaan rytmiin mahdollisimman pian, että saa mahdollisesti joskus omaa aikaa edes sen puoli tuntia. Eli ei eri aikaan päikkäreitä kiitos! - jos vaan suinkin onnistuu! :wink
Nanzu88, kannattaa kattoo tori.fistä tai joltain muulta sivustolta, missä myydään käytettyjä tavaroita. Monet myy emmaljungaa ja muita hyviä merkkejä ihan edullisesti siellä, ja käytetty emmaljunga voi olla parempi kun joku halpismerkki uutena... Meillä ei ole sisäkoppaa, enkä ole koskaan osannut sellaista kaivata, vaikka olen niitä nähnytkin. Ilmankin pärjää, mutta talvella voi olla mukavampi nostaa koko koppa sisään.
 
Se tosiaan söi sen suojamuovin, sekä pureskeli ihan käyttökelvottomaksi sellasen vaunuihin laitettavan rekisterikilven :D tää koira osaa myös ikkunalaudalta pudottaa tavarat ja jne... siis meillä on tosiaan dobermanni.. ehkä hieman ylivilkas sellainen :D
Yritin kattoo tori.fi ja keltasen pörssin yms emmaljungan omat sivut niin niihin vaunuihin ei löydy oikeaa kuosia olevaa jalkapeitettä yms..
 
Täällä myös yksi jonka näpit syyhyää. Eilen lähti kirpputorilta mukaan vauvanvaatteita ja kaupasta tarjouksella olevaa vauvalankaa. Aikomuksena olisi neuloa itsekin jotain. Pitäisi vain löytää jostain tarpeeksi yksinkertaisia ohjeita, kun taidoissa olisi parantamisen varaa. Perussukat osaan tehdä ilman mitään koristeluja tms, mutta siihen se sitten jääkin.

Vaunujen suhteen pelkään vielä menevän sormen suuhun, kun eka lapsi tulossa ja niitä on nykyisin niin paljon erilaisia vaihtoehtoja. Noh, ehkä se siitä selkiytyy. Muutenkin olisi tarkoitus hankkia tommosia isompia hankintoja vasta vähän myöhemmin.
 
Meillä on melkein kaikki kama olemassa, varsinkin jos tulee tyttö. Olen säästänyt lähinnä laiskuuttani kaiken pakkaamalla ne muovikasseihin ja mies parka on sullonut kaikki liian pieneen kellarikomeroon. Sielllä mikään ei ole järjestyksessä ja tuleekin olemaan vaikeaa löytää kaikki osat yhteen. Rattaisiin joudutaan uusimaan runko, koska huomattiin että se oli hajonnut lentokoneessa, mutta harmillisesti vasta puoli vuotta reissun jälkeen. Liian myöhäistä valittaa.

Pesänrakennusvietti on tosi vahva. Ostin alesta helmalakanat joita olen aina halunnut. Yhtäkkiä ne oli pakko saada, vaikka ne on toivottavasti pian aivan vauvan puklussa.
 
Mä juurikin myös tänään selailin vaunuja, vaaatteita ja kaikkea ihanaa häpenettä pienelle rakkaudelle. Ensimmäisen ultran jälkeen annan luvan itselleni ostaa edes yhdet pienet tumput :D
 
Meillä näpit syyhyten selaillaan autoilmoituksia. Vauvalle tuskin tulee hankittua mitään muuta kuin pinnikseen uusi patja ja vauvalle oma hiusharja. Vähänkö ankeaa, kun pieni joutuu kaikessa tyytymään käytettyyn..
 
Sukey, mutta onpahan kaikki sitten jo sisäänajettuja :D :D ja testattu hyviksi niin ei tarvii sitten turhia ostella :D
 
Mie tilasin eilen bola korun :) oli jo pakko ostaa jotain kun tuolla netin ihmeellisessä maailmassa seikkailin ja katselin kaikkea pinnasängystä vauvan vaatteisiin :) sain onneksi kuitenkin itseni kuriin, enkä ostanut huuto.netistä sitä aivan ihanaa ja juuri meidän sisustukseen sopivaa pinnasänkyä vaan tilasin sen korun! Vaikka eihän Toukka sitä kuule vielä ainakaan kymmeneen viikkoon :D
 
Tää on ihan kamalaa, kun tekisi mieli ostaa kaikkea vauvahärveliä jo nyt! :rolleyes:
Haluaisin jo mennä katselemaan ja ostelemaan vaatetta ja vaunuja ja kaikkea mahdollista. Olen kuitenkin sen verran pessimisti vielä tän raskauden kanssa, että olen lähes varma et vielä koko homma menee reisille...
 
juu mä kans pelkään et kaikki menee reisille, mut ei auta muutako yrittää uskoo ja toivoo parasta :) mun eka ostos tulee varmaanki olemaan se doppleri jotta saa niitä sydänääniä kotona kuunnella, vaikka kyllä pärjäsin esikoisen kanssakin ilman sitä mut nyt jotenki haluu sen niin kovin.. vielä muutama vko niin uskallan ehkä tilata sen jotta kuulee ne äänet varmasti...
 
Mulla ei edes oikeastaan oo kamalaa halua ostella vielä mitään.. Enkä usko ostavanikaan vielä moneen kuukauteen mitään, paitsi jos nyt edes sinne 12viikolle selviää niin dopplerin aion kans tilata. :)
 
Mä sorruin tänään ja käytiin miehen kanssa lenkin yhteydessä baby ozissa kattelemassa kaikkea.... voi että kun pääsis jo ostelemaan ! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
apua, mies vähän lupaili että veisi mut ikeaan lauantaina! miten sitä pystyy olemaan ostamatta kaikkia mahdollisia sisustus- ja vauvantarvikkeita, kauhea pesänrakennusvietti päällä :D
uuden äitiyspakkauksen julkistamistakaan en malta odottaa, vaikkei sitä edes saa ulkomaille.

raskaus on myös alkanut näkyä unissa, on tullut synnytettyä mm. nukkeja ja apinanpoikasia... :P
 
Mulla zousan ihan sama juttu! !
A) pesänrakennusvietti
B ) noi unet. Oon vaikka kuinka monta kertaa synnyttänyt yms :D :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top