Myoomat ja raskaus

Aloy

Asioista perillä oleva
Heinäkuiset 2021
Kesäkuiset 2024
Onko täällä kellään kokemusta myoomista raskauden aikana? Myoomathan on hyvin yleisiä, joten kuvittelisin, että en ole yksin myoomani kanssa. Onko kokemusta, että miten myoomat ovat vaikuttaneet raskauden kulkuun tai seurantaan? Näitäkin on erilaisia; kohdun ulkopuolella, sisällä tai lihaksessa olevia, joten kiinnostaisi tietää miten myooman tyyppi ja/tai koko on vaikuttanut raskauteen? :anyone

Mulla todettiin juuri 2.5cm kokoinen myooma kohdun sisäpuolella, ja tämä siis juuri päivää ennen positiivista raskaustestiä, joten nyt mietityttää kovasti, kuinka huolestunut tässä pitäisi olla (tällä hetkellä erittäin)... :nailbiting:
 
"Kiva" että löytyi joku kohtalotoveri @Maurizio, vaikka siis ikävä juttu että näin on. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Sanoiko lääkäri tosta sitten mitään muuta, riskeistä tms? Miten usein seurataan?

Asun itse ulkomailla, ja mulla on "neuvola" vasta raskausviikolla 9, nyt siis 5+2.
 
Yleensä ottaen ne eivät ole haitaksi kuulemma. Mutta kipua voivat aiheuttaa. Minulla oli viime viikolla kramppeja vatsassa joka päivä, ja mietinkin et voisiko johtua siitä.. ne kuulemma voivat myös surkastua..Ärsyttää kun ei tiedä..
 
Yleensä ottaen ne eivät ole haitaksi kuulemma. Mutta kipua voivat aiheuttaa. Minulla oli viime viikolla kramppeja vatsassa joka päivä, ja mietinkin et voisiko johtua siitä.. ne kuulemma voivat myös surkastua..Ärsyttää kun ei tiedä..

No sepä se kun ei voi tietää. Mutta hyvä tietää tosta kivusta, osaa yhdistää mikäli sellaisia tulee enemmän.

Toivotaan parasta meille molemmille :smiley-angelic001
 
Ei tuumannut kyllä mitään. Hyvä merkkihän se on. Kaikki oli hyvin. Kokokin vastasi melkein viikkoja, vain päivän heitto.
 
Ei tuumannut kyllä mitään. Hyvä merkkihän se on. Kaikki oli hyvin. Kokokin vastasi melkein viikkoja, vain päivän heitto.

No hyvä juttu! Ja vielä mahtavampaa, että kaveri kasvaa niin kuin kuuluu! :love7

Mulla on ultra vasta 17.12 ja sen tulokset kuulen vasta 23.12 ( ultraaja ei saa kommentoida näkemäänsä), joten raportoin sitten mitä täällä asiasta tuumataan. Sikäli mikäli siis sinne asti päästään!
 
Mulla oli viimein "varhaisultran" eilen (9+0), ja ultraaja ei ollut raportoinut mitään mun myoomasta. Ensi keskiviikkona on lääkäriaika, pitää kysellä sit siellä, että aiheuttaako mitään toimenpiteitä tai seurantaa
 
En muistanutkaan joulutohinoiden lomassa käydä tänne päivittämässä. Viime viikolla oli siis lääkäri, ja kyselin vielä, että aiheuttaako toimenpiteitä. Ei kuulemma sen kummemmin tässä vaiheessa, kun mun myooma on kuitenkin aika pieni (2.5cm). Voi olla, että raskaus saa sen kasvamaan, tai sitten häviämään, joten ultrissa seurataan, että ei ole synnytyksen tiellä, mutta ei muuten mitään ihmeellistä.

Miten sulla menee @Maurizio, onko ollut vielä kipuja? Oot varmaan nyt jo käynyt NT ultrassa, oliko siellä mitään päivitystä tilanteeseen? Mulla NT ultra vasta 13.1, pari viikkoa vielä odotusta..
 
Täällä menee hyvin. Mun nt-ultra on maanantaina ja jännityksellä odotan. Jotenkin pelottaa. Edellisessä raskaudessa turvotusta oli, ja sitten otettiin nipt-verikoe, joka onneksi antoi hyvän vastauksen.
Odottaminen on vain niin piinaavaa.
Siinä kai katsovat samalla myooman tilanteen myös..

Mulle sanoivat viimeksi myös, että myooma voi vain kadota raskauden edetessä.
 
Täällä menee hyvin. Mun nt-ultra on maanantaina ja jännityksellä odotan. Jotenkin pelottaa. Edellisessä raskaudessa turvotusta oli, ja sitten otettiin nipt-verikoe, joka onneksi antoi hyvän vastauksen.
Odottaminen on vain niin piinaavaa.
Siinä kai katsovat samalla myooman tilanteen myös..

Mulle sanoivat viimeksi myös, että myooma voi vain kadota raskauden edetessä.

Se todellakin on piinaavat! Toivottavasti kaikki hyvin sen, ja myooman suhteen! Täälläkin tosiaan sanoivat, että voi hyvinkin myös kadota raskauden aikana.

Täällä maassa missä asun noi geneettiset testit koostuu kahdesta verikokeesta, joista jälkimmäinen tapahtuu vasta vk16 tienoilla, joten tulosten saaminen kestäisi lähemmäs vk 18 tienoille. Tätä odottelun piinaa on ollut tässä jo sen verran paljon, että me päätettiin suoraan ottaa NIPT sen sijaan. Kävin viime viikolla antamassa näytteen, ja varmaan ensi viikon loppuun mennessä saadaan sit tulokset. Toivotaan kovasti, että siinä kaikki kunnossa ja että sit NT ultrassa löytyy vielä syke uudelleen :smiley-angelic001
 
Mulla edellisen loppuvaiheessa ihmettelin vatsalla tietyssä kohtaa tuntuvaa kiinteää "möykkyä". Terkka arveli sen olevan myooma, mikä myöhemmin osoittautui oikeaksi päätelmäksi. Välissä myooma oli jo varsin kookas, mutta viime kesäisen embolisaation jälkeen on kutistunut selvästi. Vielä on epäselvää, vaikuttaako jotenkin tähän menossa olevaan raskauteen. Pitänee neuvolassa kysellä, kunhan sinne asti kerkiän.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top